پوشش ريسک نوسانات بازار سرمايه با انتشار اوراق سلف نفتی

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک ملت گفت: انتشار اوراق سلف نفتی و استانداردسازی و اجرای معاملات آن در بازار سرمایه، گام مهمی در توسعه و رونق بازار سرمایه است می تواند افزون بر توسعه صنعت نفت، ریسک های نوسان قیمت را در بازار سرمایه پوشش دهد.

حسن محمدتبار در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص استفاده از ابزارهای جدید مالی برای سرمایه گذاری و نقش آن در توسعه کشور گفت: سرمایه گذاران در یک اقتصاد متشکل از اقشار مختلف شامل شرکت های سرمایه گذاری، شرکت های بیمه، صندوق های سرمایه گذاری، بانک های سرمایه گذاری و عموم افراد جامعه است که هر یک نیازهای مختلفی دارند و به تناسب نیاز خود، در یک یا چند نوع ابزار مالی سرمایه گذاری می کنند.

وي افزود: تنوع ابزارهای مالی، سبب جذب نقدینگی موجود در دست اقشار مختلف می شود که اگر نقدینگی جذب شده به درستی به پروژه های توجیه پذیر اختصاص یابد، در سطح کلان اقتصاد، کارآیی تخصیص منابع خواهیم داشت و این در بهره وری اقتصاد و توسعه کشور، نقش مهمی ایفا خواهد کرد.   

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: یکی از ابزارهای مهم در زمینه پوشش ریسک نوسان های قیمتی، ابزار سلف است.

محمدتبار ادامه داد: استفاده از این ابزار هم به فروشنده که به نقدینگی برای اجرای پروژه های مهم و هم به خریدار که به برنامه ریزی میان مدت برای تبدیل کالای خریداری شده به کالای نهایی نیاز دارد، کمک شایانی می کند.

مدیرعامل کارگزاری بانک ملت اظهار داشت: انتشار اوراق سلف نفتی و استانداردسازی و اجرای معاملات آن در بازار سرمایه، گام مهمی در توسعه و رونق بازار سرمایه خواهد بود.

محمدتبار ادامه داد: متنوع سازی اوراق صکوک (اجاره، استصناع، مرابحه و غیره) تأثیر زیادی در جذب نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید دارد که به نوبه خود بازار سرمایه ایران را به بازاری فعال با ابزارهای متنوع تبدیل می کند. 

محمد تبار خاطر نشان کرد: معرفی هر ابزار مالی جدید به رشد در عرضه و تقاضا و رشد بازار سرمایه منجر خواهد شد و بازار سرمایه ایران نیز با توجه به فرصت های موجود سرمایه گذاری، از این موضوع مستثنی نخواهد بود و تأثیرهای مثبت متنوع سازی اوراق به سرعت در بازار بورس ایران نمایان می شود./عب
برچسب ها: سرمایه ، اوراق سلف ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار