مازندران /

برگزاری بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور در مازندران

بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور بهمن امسال در مازندران برگزار می‌شود.

 

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: این مسابقات که در دهه فجر برگزار می‌شود فرصت بسیار مناسبی است تا در کنار این دوره از مسابقات مفاهیم قرآن کریم را در قالب‌های مختلف و با شیوه‌های متفاوت در جامعه نهادینه کنیم.

یاراحمدی افزود: امورات قرآنی از اعمال صالحه‌ای است که تاثیر زیادی در جامعه خواهد داشت همانطوری که حضرت امام(ره) با عمل صالحه خود تاریخ را عوض کرد و انقلاب ما نقطه عطفی شد در آخر الزمان تا به ظهور حضرت مهدی(عج) متصل شود و انجام این کار قرآنی و رویداد بزرگ قرآنی باخدمت خالصانه قطعاً تأثیرگذار خواهد بود و نسل امروز جامعه و آیندگان از آن بهره‌مند خواهند شد.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: سازمان اوقاف متولی قدیمی‌ترین، رسمی‌ترین و ماندگارترین مسابقات قرآن کریم کشور است و این 34 دوره را با همه فراز و نشیب و مشکلات به نحو شایسته‌ای برگزار کرده است.

یاراحمدی افزود: نفرات برتر این مسابقات نخبه سطح دوم کشور محسوب و به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند و سازمان اوقاف در حقیقت مرجع رسمی تائید این افراد است.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: این دوره از مسابقات ویژه نفرات برتر رشته‌های حفظ 20 جز، حفظ کل، قرائت و ترتیل استان‌ها در سنین بالای 16 سال و بزرگسالان برادران و خواهران بوده و مجموعاً 570 نفر با همدیگر در طی روزهای هشتم الی 18 بهمن امسال با همدیگر رقابت می کنند و نفرات برتر مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند.

به گفته یاراحمدی : محافل انس با قرآن با حضور قاریان مصری و بین‌المللی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، حضور نیروهای قرآنی و عموم مردم و اعزام به مسابقات برای استماع و تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، نخبگان و پیشکسوتان قرآنی، نمایشگاه محصولات قرآنی و مذهبی، ایجاد نماد قرآنی استان، مسابقات فرهنگی و قرآنی از جملـه برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات قرآن است/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.