دبیر نهضت مردمی پوستر انقلاب از تغییر نام این نهضت خبر داد.

 

محمدرضا میری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، ضمن اعلام خبر تغییر نام نهضت مردمی پوسترهای عاشورا به «نهضت مردمی پوستر انقلاب» در آغاز چهارمین سال فعالیت، توضیح داد: بعد از جلسات متعدد با فعالان نهضت و جمع‌بندی دیدگاهها، به سه دلیل تغییر نام نهضت ضروری به نظر می‌رسید. نخست آنکه نام قبلی ذهنیت تولید آثار با مفاهیم مذهبی و صرفاً مناسبتی در موضوع محرم را تداعی می‌نمود در حالی که نهضت حرکتی مستمر و مداوم در طول سال با موضوعات مختلف است که مبنای این حرکت اسلام انقلابی و دغدغه‌های مقام معظم رهبری است. این ذهنیت باعث شده بود تا در برخی مناسبت ها حجم بسیار زیادی از کار که بعضاً درگیر تکراربودند ارائه گردد و در عوض موضوعات اصلی مورد نظر نهضت مغفول واقع شود.

وی افزود: از سوی دیگر این نام مشابهتی با سوگواره پوسترهای عاشورایی داشت و متأسفانه حتی شائبه رقابت نهضت با این سوگواره را ایجاد نموده بود.

وی سومین دلیل تغییر نام را بعد بین‌المللی آن برشمرد و گفت: این نکته از سوی برخی کارشناسان و مطلعین مطرح شده بود که عنوان عاشورا در نام نهضت ممکن است متضمن نوعی مرزبندی‌های مذهبی باشد، در حالی که مخاطب نهضت جهانی است و به ویژه توجه خاصی به مخاطب جهان اسلام دارد.

دبیر نهضت خاطرنشان کرد: البته به جهت حفظ حرمت و برکت نام عاشورا، این عبارت به طور کلی حذف نشده و به عنوان تاریخ تأسیس در ذیل نام و نشان فارسی نهضت باقی مانده است.

برچسب ها: نهضت ، مردمی ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.