معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه بیش ازیك هزار و 500نشریه داخلی در دو سال اخیر به تعداد نشریات كشوری اضافه شده است، گفت: هم اكنون پنج هزار نشریه فعال در كشور وجود دارد.

'محمد جعفرمحمد زاده' در گفت وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: این آمار اضافه شده در حوزه مطبوعات داخلی در 15 سال اخیر بی سابقه بوده است.
وی بیان كرد: این در حالی است كه میزان یارانه پرداختی مطبوعات نیز هیچ گونه افزایشی نداشته است.
محمد زاده توسعه كمی را برای رسیدن به توسعه كیفی درعرصه مطبوعات اعلام كرد و افزود: با بررسی های انجام شده به ازای هر 50 هزار نفر در استانها یك نشریه محلی فعال وجود دارد.
وی میزان یارانه پرداختی را برای تمامی نشریات كشوری سالانه حدود 400 میلیارد ریال اعلام كرد و افزود: 70درصد شاخص پرداخت یارانه ها در مطبوعات ، كمی و 30درصد نیز بر اساس كیفیت و محتویات موجود در نشریات است.
محمد زاده با ارزیابی نسبی میزان پرداختی یارانه به مطبوعات كشوری و محلی برای هر دوره چهارساله دولت ها ، اظهار كرد: دولت سالانه 400 میلیارد ریال معادل یك هزار و 600 هزار ریال در هر دوره چهار سال به عنوان 'یارانه' به مطبوعات پرداخت می كند ولی در عمل توفیق چندانی در حل مشكلات فرا روی مطبوعات كشور انجام نمی شود.
وی ابراز داشت: در حالی كه می توان با تغییر این رویكرد و بجای پرداخت مستقیم یارانه به حساب مدیران مسوول نشریات كارهای عمومی تر و بهتری را در حوزه نشریات و مطبوعات داخلی كشور از طریق همین میزان یارانه انجام داد.
محمد زاده پرداخت حق بیمه خبرنگاران ، راه اندازی صندوق حمایت از خبرنگاران برای اعطای تسهیلات ضروری ، پرداخت مالیات ، راه اندازی چاپخانه ، افزایش پهنای باند اینترنت و برگزاری جشنواره ، اردوها و كارگاه های آموزشی را از مواردی دانست كه می توان به عنوان موضوعات جایگزین این میزان یارانه درعرصه مطبوعات لحاظ كرد./س
برچسب ها: نشریه ، کشوری ، محلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.