معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاكنون پرونده بیش از هشت هزار خبرنگار فعال در حوزه مطبوعات ، خبرگزاری ها وسایت های خبری كشوراز طریق سامانه الكترونیكی 'سمان' برای اعطای تسهیلات مسكن به بانك مركزی ارسال شده است.

'محمد جعفر محمد زاده' شنبه شب در حاشیه نشست تخصصی خود با مدیران مسوول نشریات محلی كهگیلویه وبویراحمد ، در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: این پرونده های ارسالی مربوط به افرادی است كه شرایط لازم برای دریافت تسهیلات مسكن خبرنگاران را داشته اند.
وی بیان كرد: با بررسی ها و پیگیری های لازم مسوولان بانك مركزی نیز در حال طی كردن اقدامات نهایی برای ارسال پرونده ها به دیگربانك های عامل است.
محمد زاده با بیان اینكه تاكنون پرونده بیش از 10 هزار خبرنگار فعال در مطبوعات ، خبرگزاری ها و نشریات داخلی كشور نیز در سامانه سمان ثبت نهایی شده است ، از نام نویسی بیش از 24هزار خبرنگار فعال در این سامانه خبر داد.
وی با اشاره به برخی سخت گیری ها و محدویت های اعمال شده از سوی وزارت ارشاد درثبت اطلاعات خبری وسوابق خبرنگاران در سامانه سمان ، اظهار كرد: هدف اصلی در اعمال این گونه ضوابط و قوانین ساماندهی درست و دقیق خبرنگاران فعال در عرصه مطبوعات و رسانه ها بوده است.
وی افزود: یكی از رویكرد های اساسی در وزارت ارشاد ارزیابی و سطح بندی دقیق و نیز پالایش خبرنگاران واقعی و فعال از خبرنگاران غیر واقعی در عرصه حساس رسانه ها و مطبوعات است.
محمد زاده در خصوص اعلام مجوز برای برخی سایت های فعال و نیمه فعال خبری در سطح كشور ، گفت: بررسی این موضوع نیز به طور جدی در دستور كار معاونت مطبوعاتی قرار گرفته است.
وی بیان كرد: تاكنون هیچ گونه درخواستی مبنی بر صدور مجوز در این حوزه به وزارت ارشاد ارسال نشده است.
محمدزاده تصریح كرد: البته رویكرد وزارت ارشاد ومعاون مطبوعاتی در این راستا مثبت خواهد بود./س
برچسب ها: تسهیلات ، مسکن ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.