ایران با دستیابی به دانش فنی ساخت تجهیزات شیرین كردن گاز ترش در این حوزه به خودكفایی رسید و در زمره پنج كشور برتر جهان در ساخت این تجهیزات قرار گرفت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مجری پروژه طراحی و ساخت برج های پارس جنوبی در جمع خبرنگاران استان مركزی گفت: 92 برج متانایزر برای فازهای 13، 23 و 24 پارس جنوبی به ارزش 40 میلیون یورو با وزن كلی شش هزار تن در شركت آذر آب اراك در حال ساخت است.

عراقی افزود: این برج ها كه وظیفه شیرین سازی و تفكیك تركیبات مفید از گاز ترش را در میدان گازی مشترك ایران و قطر برعهده دارند قرار است ظرف مدت 14 ماه ساخته شوند.

وی توضیح داد: تاكنون 49 واحد از برج های مذكور ساخته و در محل سایت نصب شده است.

مجری پروژه طراحی و ساخت برج های پارس جنوبی بیان كرد: انجام پروژه مذكور 20 میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای كشور به همراه داشته است.

عراقی عنوان كرد: تجهیزات عظیم برج های متانایزر در این پروژه ملی برای اولین بار به طور همزمان در چهار جنس مختلف با به كارگیری فنون پیشرفته ماشین كاری، جوشكاری و صرفه جویی ویژه در زمان انجام شده است.

وی خاطر نشان كرد: بزرگترین قطر برج های ساخته شده چهار و نیم متر و بیشترین ارتفاع آنها 46 متر است و استفاده از فولاد آلیاژی خاص (استنلس استیل) با ضخامت 87 میلیمتر در ساخت بدنه برج ها برای نخستین بار در ایران انجام شده است.

مجری پروژه طراحی و ساخت برج های پارس جنوبی اظهار كرد: این برج ها در صنایع نفت و گاز، سیمان، فولادسازی و خودروسازی كاربرد دارد و در شرایط ویژه تحریم دستیابی به خودكفایی ساخت آن برای كشور حیاتی بوده است./س
برچسب ها: گاز ، شیرین ، خودکفایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.