کرمان/

37 دانشگاه ایران در حوزه سلول‌های بنیادی فعالیت می‌کنند

دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تعداد دانشگاه‌هایی که سلول‌های بنیادی در آنها پیگیری می‌شد زیر 10 دانشگاه بود که در حال حاضر به 37 دانشگاه رسیده و این دانشگاه‌ها در زمینه سلول‌های بنیادی طرح می‌دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محمد واسعی در حاشیه بازدید از مرکز پژوهش و کاربرد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان اظهار داشت: کرمان پهناورترین استان کشور است که امیدواریم با سرمایه‌گذاری ستاد و کمک‌های دانشگاه بتوانیم این علم و فناوری را در استان کرمان رشد دهیم و این استان را به عنوان یک قطب درمان سلول‌های بنیادی معرفی کنیم.

وی افزود: یکی از موارد مهم سلول درمانی برای انسان بحث پیوند مغز استخوان و استفاده از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است و ما در کشور مراکزی که سلول درمانی در آنها صورت می‌گیرد، کم داریم.

واسعی تصریح کرد: یکی از اهداف ما در کرمان این است که یک مرکز خوب ساخته شود و به همین دلیل حمایت‌هایی از سوی ستاد سلول‌های بنیادی به این مرکز صورت گرفته که با کمک استانداری و مردم طی شش ماه کارها پیشرفت خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه سلول درمانی سبب نجات بیماران از سرطان و بیماری‌های ژنتیکی می‌شود، اظهار داشت: استان کرمان در زمینه سلول‌های بنیادی فعلا به عنوان یک طفل نوپایی است که خیلی دوست دارد راه بیفتد و علاقمندی را در مسئولان و دانشگاهیان و ... می‌بینیم و هنوز فعالیت‌های آن چنانی در این زمینه نداشته است.

دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: تعداد دانشگاه‌هایی که سلول‌های بنیادی در آنها پیگیری می‌شد زیر 10 دانشگاه بود که در حال حاضر به 37 دانشگاه رسیده و این دانشگاه‌ها در زمینه سلول‌های بنیادی طرح می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌های مختلفی از جمله بانک بند ناف است که با محوریت سازمان انتقال خون بانک بند ناف ملی راه‌اندازی می‌شود و کرمان هم می‌تواند به این طرح بپیوندد و از انتقال خون کرمان انتظار داریم کمک کند./س

برچسب ها: سلولهای ، بنیادین ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.