مشهد/ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تقويت ديپلماسي راهبردي‌ترين اقدام در جذب گردشگر است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تقويت ديپلماسي راهبردي‌ترين اقدام در جذب گردشگر و از اين رو برگزاري كنفرانس با حضور كشورهاي اسلامي بسيار موثر است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، کارن خانلری در آستانه برگزاری سومین کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در مشهد اظهار کرد: گردشگری و سلامت دو محور اصلی سیاست گذاری میان دولت های تلقی می شود.

وی افزود: گردشگری و سلامت در زیرشاخه های خود در حوزه آموزش، درمان، اقتصاد، معرفی غنای فرهنگی کشور، اعتلای علمی و قدرت خلاقیت به شکل مستقیم و غیرمستقیم دخیل است و از این حیث گردشگری سلامت یکی از اساسی ترین و بنیادی ترین صنایع در تولید ثروت و ارتقا جایگاه کشور بشمار می رود.

خانلری با بیان اینکه دیپلماسی کشور پویا است، خاطرنشان کرد: برخلاف تبلیغات منفی دشمنان جمهوری اسلامی، دیپلماسی و روابط بین المللی کشور نه منزی و است و نه رو به انزوا قرار دارد.

وی تصریح کرد: گردشگری در کشور پیشینه تاریخی دارد، گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت نیازمند مدیریت صحیح و برنامه ریزی مدون است تا در قیاس با جایگاه واقعی خود ظریفیت ها بارور شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از وضعیت رضایت بخش علم پزشکی کشور اذعان کرد: در رتبه بندی جهانی، گروه دانشگاهی کشور در رده A قرار دارد.

خانلری یادآور شد: توسعه و رشد چشمگیر تولید علم در دهه اخیر نشانه و نقطه امیدی در مسیر استفاده کاربردی علم تولیدی به ویژه در علم پزشکی و درمانی است.

وی ادامه داد: استفاده کاربردی از علم منشا برکات زیادی خواهد شد و توسعه گردشگری سلامت، جذب توریست درمانی، اشتغال زایی و آرزآوری بالا از جمله پیامد های مثبت آن تلقی می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تولید علم بخشی از ويژگي هاي اصلي توسعه ملل تعریف می شود اما استفاده کاربردی از آن در مسیر تولید ثروت بنیادی ترین راهکار تقویت دیپلماسی، جذب گردشگری و توسعه اقتصاد است.

گفتني است سومين كنفرانس گردشگري سلامت كشور هاي اسلامي 28 و 29 آذرماه سال جاري در بيمارستان فوق تخصصي رضوي مشهد مقدس برگزار مي شود. /س

برچسب ها: دیپلماسی ، راهبرد ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.