سردار فدوي:

آمريکا ديگر هيچ اعتباري در جهان ندارد

فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران گفت: آمريكايي‌ها مدعي هستند که در طول سال‌هاي طولاني به يك توان نظامي قدرتمند در دريا تبديل شده‌اند و همواره با ناوهاي خود توانسته‌اند در منطقه به سلطه دست يابند كه اين موضوع در حال حاضر هيچ سنديتي ندارد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار علي فدوي در دومين همايش "جغرافيا، توسعه، دفاع و امنيت" با موضوع "فرصت‌ها و چالش‌هاي خليج فارس و تنگه هرمز" با قدر داني از عوامل برگزار كننده اين همايش گفت: در تاريخ كشورمان همواره اين موضوع ثابت شده است كه تهديدات و جنگ‌هايي كه صورت گرفته از طريق سياست بري و خشكي بوده است، اما در حال حاضر اين موضوع تغيير پيدا كرده و سمت و سوي تهديدات عوض شده است.

وي افزود: آمريكايي‌ها مدعي هستند که در طول سال‌هاي طولاني به يك توان نظامي قدرتمند در دريا تبديل شده‌اند و همواره با ناوهاي خود توانسته‌اند در منطقه به سلطه دست يابند كه اين موضوع در حال حاضر هيچ سنديتي ندارد.

فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران اظهار داشت: آمريكايي‌ها با پيروزي در جنگ جهاني دوم توانستند با كمترين هزينه، نزديک به 50 سال بر جهان سلطه داشته باشند، اما از اواخر دهه 70 و به طور كلي از سال 1973 كارشناسان آمريكايي پيش‌بيني كردند كه دوران قدرت آمريا به پايان رسيده است و بايد به فكر راهكار جدي باشند.

سردار فدوي تصريح كرد: آمريكايي‌ها بايد بدانند كه ديگر هيچ اعتباري در جهان ندارند و مردم آمریکا حاضر نیستند که ابزار نظامی سلطه داشته باشند.

وی با بيان اينکه آمریکایی‌ها متوجه بودند عاملی که امروز در دنیا اثر می‌گذارد عامل سلطه است، افزود: غربی‌ها به دلیل ایجاد انقلاب اسلامی در کشورمان توان تسلط کامل در آب‌های جنوبی کشورمان، خلیج فارس و تنگه هرمز را ندارند و نمی‌توانند از ظرفیت خلیج فارس استفاده کنند.

فرمانده نيروي دريايي سپاه اضافه کرد: به همین دلیل نقش آب‌های جنوبی کشورمان به عربستان منتقل شد و سرمایه‌گذاری طولانی بر روی کشورمان به عربستان سعودی انتقال یافت.

سردار فدوی در ادامه تصریح کرد: جنگ 8 ساله جمهوری اسلامی و دنیا چهره‌ای متفاوت از کشورمان را به دنیا نشان داد و این در حالی بود که آمریکا برای ساماندهی به جنگ ایران و عراق، خواهان مستقر کردن ناوهای خود در آب‌های جنوبی ایران شد.

وي اظهار داشت: در طول 8 سال جنگ، 550 کشتی جمهوری اسلامی مورد اصابت قرار گرفت و  در یک و نیم سال آخر جنگ، آمریکا برای فیصله جنگ تحمیلی پا به عرصه گذاشت. یعنی در اوایل سال 66 و اواخر سال1365 ، 52 درصد از ناوهای ایران در همان سال‌ها مورد اصابت قرار گرفتند در حالی که در 6 و نیم سال گذشته، 48 درصد ناوها مورد اصابت قرار گرفته بودند.

فرمانده نيروي دريايي سپاه گفت: رشد اقتصادی در سال‌های 65 تا 91 را در نگاهی کوتاه می‌توان مقایسه کرد و در مقایسه‌ای کوتاه می‌توان به رشد اقتصادی جمهوری اسلامی و کاستی به هنگام کشورهای غربی پی برد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار