نائب رئيس دوم كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: كاهش ارزش پول ملي سبب توسعه گردشگري كشور شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي بيمارستان فوق تخصصي رضوي، محمدرضا پورابراهيمي افزود: حوزه گردشگري از ظرفيت‌هاي عظيمی برخوردار بوده اما مسائلي ما را از اين امر غافل كرده است.

وي افزود: امروز كشورهايي كه به مراتب از ظرفيت‌هاي كمتري در حوزه گردشگري برخوردار هستند چندين برابر ايران ارزآوري مي‌كنند و اين بايد بطور جدي مورد بررسي قرار گيرد.

پورابراهيمي با بيان اينكه نفت ما را از حوزه گردشگري غافل كرده است، خاطرنشان كرد: شايد يكي از دلايل عدم توجه به ارزآوري و حوزه گردشگري، مسئله نفت باشد.

وي ادامه داد: گردشگري سلامت فرصت مغتنمي در مسير تعامل و تبادل است، در سنوات گذشته شاهد رشد چشمگيري در حوزه علمي و پزشكي بوده‌ايم كه اين خود جاي بسي افتخار و در عين حال تكاپو در حوزه گردشگري سلامت دارد.

نائب رئيس دوم كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به وجود پزشكان هندي در اوايل انقلاب در كشور يادآور شد: حدود سه دهه پيش شاهد حضور پزشكان و متخصصان علم پزشكي در كشور بوديم و امروز شاهد حضور حداكثري گردشگران هندي براي درمان در كشور هستيم.

پورابراهيمي از هزينه‌هاي مناسب اقامتي و درماني كشور ياد كرد و گفت: حضور گردشگران سلامت از چند بعد قابل بررسي بوده كه از مهم‌ترين آنها متناسب بودن ميانگين پرداخت هزينه، حضور متخصصان معتمد، تقيد به مسائل ديني و نيروهاي توانمند است.

وي تصريح كرد: حوزه گردشگري فضاي حضور بخش خصوصي است و با توجه به كاهش ارزش پول ملي گردشگران در اين التهاب اقتصادي گرايش خاصي به سفر ايران و گردشگري و درمان دارند.

نائب رئيس دوم كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي برگزاري كنفرانس بين‌المللي گردشگري سلامت كشورهاي اسلامي را در بيمارستان رضوي مشهد مدخل مساعدي براي توسعه گردشگري سلامت و ايجاد فضاي كسب و كار و اشتغال توصيف كرد/ س


برچسب ها: نائب ، رئیس ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.