شرکت نفتي بريتيش پتروليوم محکوم به پرداخت غرامت شد

دستگاه قضایی آمریکا روز جمعه توافق شرکت نفتی بریتیش پترولیوم را برای پرداخت غرامتی بالغ بر 7 میلیارد و 800 میلیون دلار به هزاران شاکی خصوصی در خلیج مکزیک مورد تایید قرار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ دیوان فدرال لوئیزیانا در جنوب آمریکا اعلام کرد؛ توافق شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم و حدود 100 هزار شاکی که در ماه مارس به نتیجه رسید "منصفانه، منطقی و مناسب" است.
کارل باربییر قاضی دیوان فدرال لوئیزیانا ،تاکید کرد؛ میزان غرامت تعیین شده در این قرارداد برای پوشش خسارت ناشی از لکه نفتی به وجود آمده در خلیج مکزیک، در سال 2010 میلادی مناسب به نظر می رسد.
انفجار سکوی نفتی دیپواتر هورایزن در حدود 80 کیلومتری کرانه نیو اورلئان در ایالت لوئیزیانای آمریکا، در بیستم آوریل 2010 میلادی 11کشته برجاگذاشت و صدها میلیون لیتر نفت خام در خلیج مکزیک نشت کرد. تنها چهار ماه بعد بود که چاه های نفت تعطیل شدند.
همچنين؛ لکه نفتی به وجود آمده در خلیج مکزیک، بزرگترین فاجعه زیست محیطی در تاریخ آمریکا به شمار می آید.
در همين حال‌، غول نفتی بریتیش پترولیوم از تصمیم دیوان فدرال لوئیزیانا اعلام خرسندی کرده است.
بریتیش پترولیوم اعلام کرد؛ با این توافق از سالهای مدید فرایند قضایی جلوگیری به عمل آمد و قرارداری مناسب برای مردم، شرکت ها و ساکنان خلیج مکزیک و نیز به نفع سهامداران بریتیش پترولیوم است.
استیو هرمان و جیم روی ، وکلای شاکی های لکه نفتی خلیج مکزیک تاکید کردند؛ با پرداخت این غرامت مردم خلیج مکزیک آسوده خاطر خواهند شد.
بریتیش پترولیوم اواسط ماه نوامبر اعلام کرده بود؛ غرامت بی سابقه ای بالغ بر بیش از 4.5 میلیارد دلار به مقامات آمریکایی خواهد پرداخت که در چارچوب قراردادی دوستانه است و با این حال شامل تمام پیگردهای قضایی این گروه نفتی نخواهد بود.
بریتیش پترولیوم پیش از این 6 میلیارد دلار، به حدود 220 هزار شاکی پرداخت کرد که در چارچوب پرونده قضایی فوری درخواست غرامت کرده بودند؛ چرا که اقدامات پاکسازی لکه نفتی نیز برای بریتیش پترولیوم سیزده میلیارد و ششصد میلیون دلار هزینه در بر داشته است.
گفتني است؛ آژانس حمایت از محیط زیست آمریکا اواخر ماه نوامبر اعلام کرد که مانع امضای قرارداد جدید نفتی این گروه با دولت آمریکا خواهد شد.
برچسب ها: شرکت ، محکوم ، غرامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار