سامانه کد رهگيري معاملات خودرو قرار است به صورت آزمايشي در قرچک و ورامين و با همکاري وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرايي شود تا امينت خريد و فروش اين وسيله نقليه افزايش يابد و هرگونه کلاهبرداري و احتمال فروش يک خودرو به چند نفر هم کاهش خواهد يافت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رئيس اتحاديه صنف فروشندگان و نمايشگاه‌داران خودرو اظهار داشت اين طرح در دهه فجر هم در سراسر کشور عملياتي مي شود که اميدواريم ضمن افزايش اعتماد به بازار خودرو ، بعد از تثبيت و متداول شدن استفاده از كد رهگيري در معاملات املاك، معاملات خودرو نيز مشمول كد رهگيري شود.

از زماني که معاملات ملكي مجاز در بنگاه هاي معاملات ملكي، كد رهگيري دريافت مي کند امکان رديابي در سامانه کد رهگيري ايجاد شده است و هر مسکن در سراسر كشور معامله مي شود، سوابق معامله آن در سيستمي متمركز ثبت مي شود و اجازه سوءاستفاده به متخلفان از اراضي و املاك مردم داده نمي شود.

حسن زماني افشار افزود : دولت تصميم گرفته است سيستمي شبيه  اين سامانه را براي معاملات خودرو ايجاد کند  و قرار است اين سامانه به زودي تا دو هفته آينده به صورت نمونه راه اندازي شود.

اين سامانه آماده شده است اين هفته در قرچك و ورامين پياده سازي و اجرايي شود و پس از دو هفته در شهر مشهد عملياتي مي شود.

رئيس اتحاديه صنف فروشندگان و نمايشگاه‌داران خودرو گفت: زماني كه يك فرد به هر بنگاه فروشنده اتومبيل مراجعه مي كند، سامانه امكاني را فراهم خواهد كرد كه ارتباط ميان سامانه نيروي انتظامي و سامانه كد رهگيري خودرو برقرار شود.

زماني افشار اظهار داشت : با ورود شماره پلاك خودروهاي كاركرده و نيز شماره شاسي خودروهاي صفركيلومتر، اطلاعات خودرو روي صفحه نمايش داده مي شود و نشان مي دهد كه آيا خودرو سرقتي است يا نيست ، شكايت دارد يا ندارد.

با ارائه كد رهگيري به هر معامله خودرو، ديگر امكان معامله با فرد ديگري روي آن سيستم بدون اطلاع فروشنده يا خريدار وجود ندارد و  اين امكان از بين مي رود كه يك خودرو به چند نفر فروخته شود و همان فرآيندي كه روي معاملات مسكن در سامانه املاك و مستغلات صورت مي گيرد، روي خودرو نيز پياده سازي مي شود.

رئيس اتحاديه كشوري صنف فروشندگان و نمايشگاه داران اتومبيل تصريح کرد : كلاهبرداران و سوءاستفاده كنندگان از خودرو ديگر جايگاهي در بازار معاملات خودرو نخواهند داشت و معاملات به صورت رسمي صورت گيرد.

وي افزود : همچنين يكسان سازي فرآيند انجام معاملات خودرو، بالابردن ضريب امنيت معاملات، استانداردسازي فعاليت واحدهاي صنفي، جلوگيري از تخلف ها و فروش يك خودرو به چند نفر، شفاف سازي اطلاعات خودرو و متعاملين، حفظ حق و حقوق اعضاي داراي پروانه كسب، حذف قولنامه هاي دستي و سليقه اي و يک شكل شدن آنها و افزايش اطمينان خريداران و فروشندگان به معاملات در نمايشگاه هاي اتومبيل داراي پروانه كسب از مزاياي سامانه ثبت معاملات خودرو است. روزانه در کشور 12 هزار معامله خودرو صورت مي گيرد./س
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار