وزيربهداشت:

بایستی بازارهای خود را به سمت قدرت های تولید حرکت دهیم

امروز با توجه به مشکلات تحریم بایستی بازار های خود را به سمت قدرت های تولید حرکت دهیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر مرضیه وحید دستجردی امروز 4 دی در هفتاد و سومین  اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: امروز بایستی بازار های خود را به سمت قدرت های تولید حرکت دهیم به طوری که تحولاتی در کشور در حوزه سلامت و برنامه ریزی در زمینه دارو تجهیزات پزشکی جریان دارد و ما بایستی تلاش کنیم که این برنامه ها را به انجام برسانیم

وی با اشاره به اینکه تا پایان این دولت چند ماه بیش تر نمانده است عنوان کرد: باید  تلاش های خود را افزایش دهیم و کارهای نیمه تمام خود را اتمام برسانیم .

دستجردی به اورژانس بیمارستان ها اشاره و تصریح کرد: یکی از وظایف شما روسای دانشگاه ها توجه به اورژانس های بیمارستان ها است بنابراین شما باید اورژانس های بیمارستان های خود را از نزدیک بررسی کنید و مشکلات پرسنل و مردم را جویا شوید.

دستجردی ادامه داد: اورژانس 115 نیز یکی از اولویت های ما است که باید شما روسای دانشگاه ها وظیفه خود را با دقت و جدیدت در خصوص اورژانس 115 انجام دهید. همچنین باید توجه کنید که استقرار متخصص مقیم و متخصص طب اورژانس در اورژانس بیمارستان ها احیا گر اورژانس های ما است که این امر باعث افزایش رضایتمند ی مردمی شود.

دستجردی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد : ارتقا خدمات بالینی و اعتبار بخشی از مسائل مهمی است که باید روسای دانشگاه ها باید به طور جدی به آن بپردازند درگیری های مالی بودجه ای یکی دیگر از مشکلات ما است بسیاری از دانشگاه ها در پایان هر ماه  برای پرداخت حقوق پرسنل خود با مشکل مواجه می شوند و حتی مطلع شدیم که در برخی از استان، استاندارها برای پرداخت حقوق پرسنل به کمک دانشگاه ها آمده اند بنابراین باید مسئولین کمک کنند با کسری های که مواجه هستیم بتوانیم کنار بیاییم و آن ها را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در زمنیه تحقیقات کارهای خوبی انجام شده است به طوری که در زمینه تجهیزات دندانپزشکی در ماه های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته و با سرعت خوبی در حال تحول و حرکت است.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امروز تحقیقات ما در حوزه سلامت نسبت به سال گذشته 42 درصد افزایش داشته است که ما هفته گذشته 112 مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده را برای دانشگاه های علوم پزشکی کشور تصویب و ابلاغ کردیم و حداقل در هر دانشگاه یک مرکز رشد وجود دارد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار