کارشناس سابق بي بي سي افشا ميکند;

راز حمايت بي بي سي از اصلاح طلبان چيست؟

يک ضد انقلاب فراری با اعتراض به کم توجهی رسانه های غربی به اپوزیسیون قدیمی ماهیت شبکه های فارسي زبان غربي و راز حمایت رسانه های ضد ایرانی از اصلاح‌طلبان فراری را افشا کرد

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران: دکتر دوشوکی ضد انقلاب فراری ساکن غرب در مقاله ای تحلیلی با اعتراض به جدی گرفته نشدن خود و دوستان اپوزیسیونش بخش کوچکی از ماهیت شبکه های غربی بی بی سی و صدا آمریکا و منوتو را افشا نمود.

این ضد انقلاب که به عنوان کارشناس سیاسی پای ثابت برنامه های ضد ایرانی بی بی سی و صدای آمریکا بوده با اذعان به وفاداری اقشار مختلف مردم به نظام نوشته است: «به استثنای تعداد اندکی برانداز در خارج، مردم ایران خواهان سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی نیستند.» و علت توجه ویژة و سرمایه گذاری رسانه های فارسی زبان غربی بر اصلاح طلبان و بی مهری و کم توجهی به گروهک‌های ورشکسته را در تصور غربی‌ها بر موثر بودن اصلاحاتی‌ها در تضعیف نظام جمهوری اسلامی دانسته و اعتراف می‌کند مردم ایران با هر گرایش فکری و سیاسی به نظام علاقه داشته و از آن در برابر همه تهدیدات دفاع خواهند کرد بنابراین غربی‌ها برای ضربه به ایران به دنبال عناصر نفوذی در حاکمیت برای تضعیف نظام و تحت کنترل در آورند آن هستند و اصلاح طلبان قدرت طلب بهترین گزینه برای تضعیف نظام از درون می‌باشند.

 سازمان‌های جاسوسی غرب و رسانه های فارسی زبان وابسته به آن‌ها با استدلال فوق به دنبال جذب و به کار گیری اصلاح طلبان و تریبون دادن به آنان می‌باشند ولی نمی‌دانند اصلاح‌طلب‌هایی همچون مهاجرانی و مزروعی و حقیقت‌جو و امیر ارجمند و... که از کشور فرار کرده و به دامان غربی‌ها پناهنده شده‌اند اگرچه تظاهر به علاقه به نظام و اسلام کنند هم در نزد اکثریت مردم ایران همانند سایر گروهک‌های ضد نظام بوده که مدت‌ها قبل به غرب پناهنده شده‌اند.

 تعجب آور نیست زمانی که در انگليس و آمریکا ریاضت اقتصادی تجویز می‌شود و بودجه همه نهادها و دستگاه‌ها از جمله مدارس و بیمارستان‌ها کاهش پیدا می‌کنند و ده‌ها برنامه رادیویی سرویس جهانی بی بی سی، و حتی صدای آمریکا، به زبان‌های مختلف و با سابقه بیش از ۵۰ سال فعالیت، به دلیل کمبود بودجه و کاهش روزافزون مخاطب برای همیشه قطع می‌شوند؛ بخش فارسی بی بی سی نه تنها قطع و یا کاهش پیدا نمی‌کند، بلکه یک تلویزیون با بودجه سالانه بالای ۲۳ میلیون دلار به آن افزوده می‌شود. بودجه بخش فارسی صدای آمریکا نیز با حدود ۲۰۰ کارمند به همراه ۶۰ کارمند رادیو فردا بسیار بالاتر از این است.

 دیوید میلیبند وزیر خارجه پیشین بریتانیا در وب سایت خود به نقش بی بی سی در کنار ۱۵۰ سفارتخانه بریتانیا اشاره می‌کند و مشخصاً به تلویزیون فارسی و عربی زبان بی بی سی به عنوان اهرم نفوذ بریتانیا تاکید می‌کند. دیوید کامرون نخست وزیر و ویلیام هیگ وزیر خارجه بریتانیا نیز مشخصاً با اشاره به شورا یا مرکز فرهنگی بریتانیا (British Council) و سرویس جهانی بی بی سی، از آن‌ها به عنوان قدرت نرم بریتانیا در تأثیرگذاری افکار عمومی و دیپلماسی جهان یاد می‌کنند. حتی وبلاگ بانک جهانی به نقل از جان سیمپسون گزارشگر معتبر و قدیمی بی بی سی به نقش و رسالت دستگاه خبرپراکنی بریتانیا در شکل گیری افکار عمومی مردم جهان سوم اذعان دارد. نقش صدای آمریکا نیز در بسیاری از حوادث جهان از جمله قیام مردم مجارستان در سال ۱۹۵۶ میلادی و یا میدان تیانامن در چین بر کسی پوشیده نیست.

 مسئولین سرویس جهانی بی بی سی و بخش فارسی آن ادعا می‌کنند که بی بی سی مستقل از وزارت خارجه عمل می‌کند، چون یک نهاد دولتی نیست بلکه با فرمان یا امتیازنامه سلطنتی (Royal Charter) مستقل اداره می‌شود. اگر به لیست سازمان‌ها و دستگاه های تحت فرمان مذکور رجوع کنیم، می‌بینیم که بی بی سی در کنار نهادهایی نظیر ارتش سلطنتی بریتانیا، نیروی هوایی سلطنتی، بانک مرکزی انگلیس و غیره قرار دارد.

 حمایت ضمنی و عملی بخش فارسی صدای آمریکا و به خصوص بی بی سی از اصلاح طلبان معتقد به جمهوری اسلامی بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. از نظر بی بی سی، به استثنای تعداد اندکی برانداز در خارج، مردم ایران خواهان سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی نیستند حمایت بی بی سی از اصلاح‌طلب‌های در ظاهر و با اصطلاح وفادار به نظام از طریق بها دادن و پرداختن به اندیشه های آن‌ها و اجازه حضور مستمر آن‌ها در برنامه های مختلف تلویزیون فارسی بی بی سی و نادیده گرفتن افکار و تحلیل‌های طیف‌های برانداز و مخالفان کل حاکمیت و یا حتی طرفداران طیف حاکم و دیگران، خود دلیل مستدلی است مبنی بر دخالت جانب‌دارانه بی بی سی در تحولات کنونی و آتی ایران، علاوه بر نقض بی طرفی.

برچسب ها: voa ، bbc ، اصلاحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار