در مراسم رونمايي از مجموعه مستند "خاطراتي براي تمام فصول " و "كتاب نورالدين پسر ايران" ؛

جانبازان، بنيانگذار موزه صلح ايران هستند / خاطراتي براي تمام فصول هديه‌اي به جانبازان

مهدي فرجي گفت: برادران "رزاق كريمي" مدتهاي زيادي را براي تهيه مستند "خاطراتي براي تمام فصول" صرف كردند كه هديه اي ناقابل از گروه حماسه و دفاع شبكه يك سيما به جانبازان است.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران حاضر در محل مراسم رونمايي از مجموعه مستند "خاطراتي براي تمام فصول" و رونمايي از كتاب "نورالدين پسر ايران" كه ظهر امروز در موزه صلح پارك شهر برگزار شد؛ در  اين مراسم مهدي فرجي مدير شبكه يك سيما گفت: موزه صلح ايران ويژه جانبازان بوده و بنيان گذار آن خود اين عزيزان هستند. 
وي افزود: برادران "رزاق كريمي" مدتهاي زيادي را براي تهيه مستند "خاطراتي براي تمام فصول" صرف كردند كه هديه اي ناقابل از گروه حماسه و دفاع شبكه يك سيما به جانبازان است. 
فرجي اظهار داشت؛ من 4 قسمت اين مجموعه را ديدم و بايد بگويم كه بسيار خوب وجذاب بوده كه 70درصد آن در خارج از كشور تهيه شده است. 
مدير شبكه يك سيما در خصوص كتاب "نورالدين پسر ايران" و روايت موفقيت كتاب"دا" گفت: توليد و كار در حوزه دفاع مقدس جزء وظايف اوليه شبكه يك سيما بوده و بعد از روايت كتاب"دا" روايت "نورالدين پسر ايران" به تهيه كنندگي تقي پور را خواهيم داشت. 
همچنين مصطفي رزاق كريمي، كارگردان مستند "خاطراتي براي تمام فصول" گفت: 30سال پيش با شروع جنگ مطلع شدم كه جانبازان بسياري را به اتريش خواهند آورد و همزمان با آن خبر و حمايت سفير وقت آن زمان تصميم به ساخت اين مستند را گرفتم. 
وي در ادامه افزود: من با جانبازان صحبت بسياري كردم و به بيمارستان نزد جانبازان شيمايي رسيدم. 
رزاق كريمي اظهار داشت: حضور جانبازان در آنجا اتفاق بزرگي بود و بايد بگويم كه جراحات آنها به هيچ وجه قابل تحمل نبود. 
وي تصريح كرد: اميدوارم با همه كاستي ها اين مستند بتواند مورد توجه مخاطبان آن قرار گيرد و نهايت تشكر از مهدي فرجي مدير شبكه يك سيما و والي نژاد رئيس گروه حماسه و دفاع را دارم.
همچنين پاليزبان يكي از جانبازان شيمايي، گفت: خدايا تو اين اكسيژن را بصورت رايگان در اختيار همه گذاشتي ولي عده اي نگذاشتند كه بچه هاي جنگ از آن استفاده كنند و اكنون جانبازان از اكسيژن مصنوعي استفاده مي كنند. 
وي در ادامه افزود: مجروحان جنگ و جانبازان خيلي مظلوم هستند و مردم بدانند كه ما هرچه داريم از بركت خون شهدا است. 
همچنين "سيد نورالدين عافي" راوي كتاب "نورالدين پسر ايران" با اشاره به وضعيت روحي و جسمي خود گفت: 8بار مجروح شدم و 36 بار زير عمل جراحي رفتم با ديدن بخشهايي از اين مستند دردهاي خود را فراموش كردم. 
وي ادامه داد: اين مستند تأثير زيادي را روي من گذاشت و از سازندگان اين مجموعه سپاسگذاري مي كنم. 
وي با اشاره به ويژگي هاي اين كتاب تصريح كرد: با خواندن اين كتاب همه عزيزان با مناطق جنگي و غير جنگي ايران و با جواني و زخمهاي من در آن دوران آشنا مي شوند. 
وي تصريح كرد: اين كتاب واقعيت هاي تلخ آن زمان را به تصوير مي كشد و من از نويسنده خانم اين كتاب سپاسگذارم.
گفتني است؛در اين مراسم از طرف بنياد شهيد و امور ايثارگران از عوامل و دست‌اندركاران مستند "آخرين روزهاي زمستان" تقدير شد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار