علي دارابي در مراسم تقدير از عوامل مجموعه "تكيه برباد" :

"تكيه برباد" نزديك به استانداردهاي صدا وسيما ساخته شد / تعامل نسل جوان و پيشكسوت قابل تقدير بود

مجموعه "تكيه برباد" به خوبي و با تعامل نسل جوان و پيشكسوت توانست به استانداردهاي صداو سيما نزديك شود.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران حاضر در محل مراسم تقدير از عوامل مجموعه "تكيه برباد" عصر امروز با حضور "علي دارابي" معاون سيما، "مسعود احمدي افزادي" رياست قبلي شبكه تهران و نيز "سعيد مقيسه" رئيس شبكه تهران و با حضور جمعي از هنرمندان اين سريال در سالن مذاكرات مركز همايشهاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد؛علي دارابي _معاون سيما_ ضمن تشكر از عوامل مجموعه "تكيه برباد" گفت: مجموعه "تكيه برباد" شامل چند ويژگي مثبت بود و از اينكه جوانان اين پروژه به اعتماد ما پاسخ مثبت دادند سپاسگذارم. 
وي ادامه داد: با مشاوره و راهنمايي "مهدي فخيم زاده" و "محمود عظيمي" كارگردان "تكيه برباد" اين مجموعه توانست با موفقيت روي آنتن برود.
 معاون سيما با اشاره به تقدير و تشكر از بعضي از سريالها، تصريح كرد: تشكر از بعضي سريالهاي ساخته شده به منزله بي كيفيت بودن ديگر سريالها نيست اما سريالهايي چون "تكيه بر باد" بيشتر به استانداردهاي ما نزديك بوده است. 
دارابي در خصوص وظيفه صدا و سيما و ساخت مجموعه هاي تلويزيوني، گفت: وظيفه ما  صيانت از توليدات صداو سيما بوده و همه شبكه هاي تلويزيوني موظف به ساخت مجموعه هايي با استانداردهاي تلويزيوني بوده اند. 
وي با اشاره به استقبال مخاطبان از سريال "تكيه برباد" اظهار داشت: اين مجموعه توانست به لحاظ آمار و نظر سنجي در بخش هاي مختلف صداو سيما ركورد خوبي را بدست آورد. 
دارابي در خصوص هنرنمايي دو نسل بازيگر در كنار يكديگر اظهار داشت: هنرنمايي و ايفاي نقش شخصيتهايي چون شهرام عبدلي و مهدي فخيم زاده در "تكيه بر باد" به خوبي ديده شد و خوشبختانه اين مجموعه به خوبي توانست داستانها، تقابل ها، تضادها و كشمكش ها را به تصوير در آورد. 
معاون سيما با تأكيد بر نقاط قوت اين مجموعه اظهار داشت: بيان آسيب هاي اجتماعي و تاكيد برنقش خانواده محوري در "تكيه بر باد" از زيبايي‌هاي  اين مجموعه به حساب مي آيد.
وي ادامه داد: مسائل ديني و مذهبي و اهميت جايگاه خانواده در اين مجموعه جاي تشكر و تقدير را دارد.
دارابي در كنار بيان نكات مثبت با اشاره اي به نقاط ضعف "تكيه بر باد" گفت: ريتم كند، باور پذيري قهرمانان منفي بيشتر از شخصيت‌هاي مثبت از نكات منفي اين سريال تلويزيوني است.
 وی با اشاره به ناامنی زیاد اجتماع در این سریال تصریح کرد: حرص، زیاده خواهی در چهره عاطفه او را از خانواده دور کرد و با دورتر شدن او و رها شدن در جامعه به سمت و سوی ناامن رفت که در " تکیه بر باد" جامعه خیلی ناامن جلوه داده شد که به عقیده من باید این اتفاق می افتاد.
معاون سیما تصریح کرد: باید مسئولان بیشتر در زمان ساخت این سریال حضور پیدا می کردند تا مجبور به حذف برخی از صحنه ها نشویم.
وی با اشاره به سلیقه مخاطبان اظهار داشت: امروزه سلیقه مخاطبان و توقع آن ها از ما بیشتر شده و انتخاب سوژه های خاص باید از اهداف و تولیدات شبکه ها و به خصوص شبکه پایتخت قرار گیرد.

*شبکه تماشا به زودی فعالیت رسمی خود را آغاز می کند

دارابی با اشاره به شبکه تماشا گفت: شبکه تماشا ویژه پخش سریال  و فیلم های مختلف به زودی و به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می کند.

** مخاطبان همه ما را غافل گیر کردند

همچنین "سعید مقیسه"  مدیر شبکه تهران گفت: از همه هنرمندان و عوامل سریال "تکیه بر باد" تشکر ویژه دارم و باید بگویم که همراهی  مخاطبان با باشگاه این مجموعه خیلی چشمگیر بود.
وی ادامه داد: زمان پخش این مجموعه خاص و بی رقیب بود و "تکیه بر باد" به خوبی توانست خواسته های مادی و نفسانی انسان  را به تصویر کشد .

** تکیه بر باد یکی از سریال های جدی سال 89 بود

همچنین محمد رضا معصوم زادگان، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران گفت: "تکیه بر باد" حاصل 6 سال زحمت دوستان در گروه فیلم و سریال شبکه تهران بود و خوشبختانه به خوبی توانست یک دادستان متعهد به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را به تصویر کشد.
وی ادامه داد: خوشبختانه با ساخت و پخش این مجموعه ما با هم اعتراض کسی و ارگانی مواجه نشدیم.

** اهمیت به جوان ها مرا مشتاق به بازی در "تکیه بر باد" کرد

همچنین مهدی فخیم زاده گفت: یکی از دلایلی که باعث حضورم در "تکیه بر باد" شد اهمیت به جوانان و اعتماد به آن ها بود.
وی افزود: زمانی که محمود معظمی با من تماس گرفتند ، شرط من برای بازی حضور پیشکسوتان  بود.
وی ادامه داد: در طول سریال هر شب معصموم زادگان به دیدار ما می آمدند و احساس مسئولیت مسئولان در خصوص ما و مجموعه خیلی مورد توجه من قرار گرفت.

**كاش "تكيه بر باد" ماه رمضان پخش مي شد
 
همچنين حميدرضا مهدوي تهيه كننده " تكيه برباد" گفت: اي كاش مجموعه پر مخاطب "تكيه برباد" در ايام ماه مبارك رمضان پخش مي شد ولي با توجه به زمان خاص پخش آن، از موقعيت بدست آمده نهايت رضايت را دارم. 

**استاد فخضم زاده پدر دلسوز است
 
 محمود معظمي كارگردان "تكيه برباد" گفت: احساس مي كردم انجام و ساخت يك كار خاص هيچگاه براي من ممكن نمي شود ولي با حمايت مسئولان صدا وسيما و تلاش استاد فخيم زاده به عنوان پدري دلسوز براي من مجموعه از همه سپاسگزارم. 
وي ادامه داد: اولين و آخرين سكانس من با استاد فخيم زاده شروع و پايان مي يافت و در كنار آن از سعيد نعمتي نويسنده و مهدوي تهيه كننده و ديگر اعضاي تيم سپاسگزارم.
 
**كار با تكيه بر باد خاطره شد
 
همچنين شهرام عبدلي بازيگر اين مجموعه گفت: در اين گروه همه چيز و همه كس سرجاي خود قرار گرفته بودند و اين براي من اتفاقي خوب بود و همه چيز خاطره شد. 
وي ادامه داد: كمي گله مندم كه چرا كارگردانان سينما وقتي بيكار مي شوند دست به ساخت آثار تلويزيوني مي زنند ولي در زمان بي كاري ما را به سينما دعوت نمي كنند.
 
**از تجربيات استاد  فخيم زاده استفاده كردم
 
همچنين افسانه پاكرو بازيگر نقش "عاطفه" گفت: از استاد فخيم زاده به دليل راهنمايي هاي او سپاسگذارم و خوشحالم در اين مجموعه و پس از بازي در چندين سريال، ديده شدم.
وي خاطرنشان كرد: از "دارابي" خواهش مي كنم اجازه ساخت و پخش سريالهايي با محتواي "تكيه برباد" را بيشتر دهند تا بازيگراني مثل من بيشتر مورد توجه قرار گيرند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار