مشهد/عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

مشکل اساسی بشریت عصر حاضر فساد معنوی است

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: حامیان حقوق صلح جهانی باید فکری اساسی به حال فساد معنوی دنیا بکنند.

آیت ا... محمد واعظ زاده خراسانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با بیان این مطلب افزود: براساس آموزه ها و عالیم دین اسلام تمامی عرصه های مناسبات انسانی بشر از قبیل احکام اقتصادی، مناسبات مالی، حقوق جزا و دستورات قضایی، تعیین خطوط اساسی سیاست خارجی و داخلی و تعیین دایره آزادی های انسان به زیبایی در دین اسلام آورده شده است که با استخراج این قوانین و به کارگیری آن داروی درد تمام بشریت در سراسر دنیا فراهم می شود.

نایب رئیس اتحادیه بین المللی علماء مسلمانان گفت: علمای جهان اسلام در زمینه تبیین و ترویج دین مبین اسلام در عرصه های جهانی بسیار ضعیف عمل کرده اند و همین امر موجب شده فضا برای سوء استفاده گران و غارت گران دنیا فراهم شود بر همین اساس آن چه امروز در سطح جهان شاهدیم زیر پا گذاشتن اصل حرمت و کرامت بشری، عدالت، برابری و نفی تبعیض در قبال رفتار ظالمانه، اصل صلح و همزیستی مسالمت آمیز، اصل منع فساد در زمین و هلاک نسل و منابع زیست محیطی است.

آیت ا... محمد واعظ زاده خراسانی افزود: هم اکنون شرایط عمومی دنیا شبیه به زمان رسالت پیامبر مکرم اسلام در عربستان است که جهان در ورطه انحطاط و فساد معنوی هولناکی فرو رفته بود بنابراین راه نجات انسان ها نیز آموزش عمیق و اصولی تعلیم قرآن کریم و سخنان معصومین است که نیازمند همت پژوهشگران دین و مبلغان اسلامی برای یک عظم جهانی است./ب

برچسب ها: فساد ، معنوی ، مشکل ، اساسی ، بشریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.