لاريجاني:

سردمداران غرب امروز آيين متعالي مسيح را واژگونه كردند/ رابطه عاطفی و روحی میان ملت و ولایت کار فتنه ها را یکسره می‌کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق امروز خود در جلسه علنی بهارستان با اشاره به حماسه بزرگ 9 دی گفت: ملت بزرگ ايران قدرت خود را به همه فرصت طلبان داخل و خارج با قيام بزرگي که عليه فتنه‌گران ملي‌گرا و منافقين داشتند، نشان دادند و با خواسته لايحه قصاص به ميدان آمدند تا حساب همه آنها را يکسره کنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در آغاز جلسه علني امروز (چهارشنبه 6 ديماه به مناسبت آغاز سال نو ميلادي گفت: حضرت مسيح پيامبري که با تمام وجود براي تحقق آرمان‌هاي معنوي و رسالت‌هاي ديني مي‌کوشيد و در پي پيروزي ستم ديدگان بر ستمگران به رسالت از جانب خدا مبعوث شد به همين جهت در قرآن صفت وجيه هم در دنيا و هم در آخرت نسبت داده شده و از مقربين الهي است.
 
* اگر غرب به آيين مسيحيت پايبند مي‌ماند صلح و برادري، انصاف و بزرگواري در جهان طنين انداز مي‌شد

وي در ادامه تصريح کرد: بشارت پيامبر الهي در زمان بعثت کجا و دنيا زدگي و مدرنيته پيروانش در عصر حاضر کجا، غفلت از راه مسيح انسان‌هاي حاضر را از مجاهدت به ظلم و ستم و به روزگار فعلي کشانده و انسان‌ها را به وادي سرگرداني رسانيده است.

رئيس مجلس همچنين اظهار داشت: اگر غرب به آيين مسيحيت پايبند مي‌ماند صلح و برادري، انصاف و بزرگواري در جهان طنين انداز مي‌شد نه مکر و منکري که آمريکا و ناتو در افغانستان، سوريه و فلسطين سامان داده‌اند.

لاريجاني در ادامه افزود: سردمداران غرب امروز آيين متعالي مسيح را واژگونه کرده و سيماي عرشي او را به سيماي فرشي بدل کرده‌اند و ملت ايران در قرن اخير به خصوص در ايران در کشورمان در سه دهه پس از انقلاب با چهره خشن و استعماري غرب به شکل کامل مواجه بوده است.

نماينده مردم قم در مجلس استفاده از مسيحيت را ابزاري براي دسترسي به اهداف سياسي دنياي غرب خواند و بيان کرد: اگر دنياي غرب با آيين مسيح نيز گاهي مواجه هستند به عنوان دسترسي به اهداف سياسي بوده که نمونه‌اي از آن را مي‌توان به فرصت طلبي آنها در سال 88 اشاره کرد که در آن سال در چنين ايامي فتنه‌اي چند وجهي عليه اسلام و انقلاب و ملت ايران از جانب آمريکا به سرکردگي کشورهاي غربي شکل گرفت.

رئيس مجلس افزود: فتنه‌اي چند وجهي عليه اسلام و انقلاب و ملت ايران در سال 88 شکل گرفت به طوري که روز  عاشورا به عزاداران حسيني توهين شد و با وقاهت تمام شعائر ديني و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي ايران مورد استهزا قرار گرفت و قلوب همه ملت جريحه‌دار شد.

وي حرکت ملت ايران در روز بزرگ نهم دي در آن سال را قيام بزرگ خواند و تصريح کرد: ملت بزرگ ايران قدرت خود را به همه فرصت طلبان داخل و خارج با قيام بزرگي که عليه فتنه‌گران ملي‌گرا و منافقين داشتند، نشان دادند و با خواسته لايحه قصاص به ميدان آمدند تا حساب همه آنها را يکسره کنند.

نماينده مردم قم در مجلس همچنين اظهار داشت: ملت بزرگ ايران همانطور که در جنگ هشت ساله با اقتدار به ميدان آمدند و دشمن را به رسوايي کشاندند در 18 تير نيز به ميدان آمد و با حماسه 23 تير سيلي محکمي به دغل کاران داخلي و خارجي زد و در 9 دي ملت حسيني، عاشورايي به صحنه آمد و با دفاع از رهبر خود به دشمنان و غفلت زدگان نشان داد که همواره حامي ارزش‌ها و کشور خود هستند.

لاريجاني در ادامه بيان کرد: امروز نيز دشمن توطئه‌ها ومطالبات ديگري نيز در سر مي‌پروراند ولي با ادبيات ديگري که بايد با اخلاص کيد و مکر آنان را بر ملا نمود و اين هوشياري در متن مردم وجود دارد اما سبک رفتاري ملت مجاهد ايران در نورديدن اين فتنه‌ها چند راه آموزنده ارائه مي‌کنند.

رئيس مجلس راه‌هايي براي خنثي کردن توطئه دشمنان را برشمرد و گفت: مردم ايران مکتب اهل بيت را به جان پذيرفته‌اند و با حماسه حسيني حيات يافتند همانگونه که در دوران مشروطه عده‌اي منور الفکر انسان‌گرايي را به جاي اسلام‌گرايي خواستند بپذيرند و غرب را به جاي حق بنشانند و مارکسيست‌هاي قلابي منافقانه تلاش مي‌کردند ماهيت فکر خود را در افکار مردم جا کنند ولي مردم آزاده ايران با حب الهي اجازه ندادند کسي آنها را از مسير درست خود دور کند چرا که اهل بيت در افکار و وجود آنها ريشه دوانده بود.

لاريجاني ادامه داد: اهل بيت امري ريشه‌اي در افکار مردم است و هيچ کس نبايد فکر کند با مکر سياسي مي‌تواند ملت را از راه خود دور کند و ملت ايران همواره نشان داده‌اند بديلي براي راه روشن خود قائل نيست.

وی در ادامه افزود: مردم بزرگوار ایران نشان دادند جوهره انقلاب با زندگی آنان گره خورده است، ممکن است مشکلات اجرایی و بی‌دقتی‌های مدیریتی باعث ناراحتی آنان شده باشد مخصوصا گرانی‌های اخیر و بیکاری که دامن‌گیر کشور شده است، اما غرب دچار خواب آشفته نشود، از قیام 9 دی بفهمد دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام و شهدا روح کلی جامعه ایرانی است و مطمئن باشند ملت در مقابل ستمکاری امروز‌ آمریکا یک‌صدا و یک‌دل ایستاده است و از انقلاب خویش دفاع می‌کند.

* ولايت فقيه عامل اقتدار کشور است

رئیس قوه مقننه در ادامه اظهار داشت: ملت شهید‌پرور به خوبی دریافته است که عامل سرافرازی، اقتدار، استقلال و همبستگی ملت در ولایت فقیه بوده و هست، چه در فتنه‌های زمان زعامت امام(ره) و چه در فتنه‌های عصر رهبری حضرت آیت‌الله خامنه (مدظله‌العالي) این رابطه عاطفی و روحی میان ملت و ولایت باعث شد که انقلاب و دستاوردهای آن حفظ شود، همین عامل بود که در فتنه‌ها کار را یکسره می‌کرد، به همین جهت استکبار جهانی و منحرفین داخلی همیشه این ستون استوار ملت را هدف‌گیری می‌کنند اما ملت با رهبری و ولایت فقیه است.

وي اضافه کرد: توهمات ممکن است عده‌ای را دچار عصیان کند، اما به موقع ملت آنان را از خواب غفلت بیدار می‌کند، مجلس نماینده همین ملت است و همان‌گونه که ملت مستحکم در مقابل فتنه‌گران ایستاده، در دفاع از کیان انقلاب و رهبری خواهد ایستاد؛ کسی فکر نکند می‌تواند در این حیطه‌ها فضا را غبار‌آلود کند.

لاریجانی ادامه داد: به نظر می‌رسد غرب از امتحانات گوناگون ملت ایران ارزیابی داشته است که در مصاف نظامی و امنیتی توفیق نمی‌یابد و مردم ایران از تیز‌هوشی و ایمان توأمان برخوردارند و شگرد آنان را به خوبی درک می‌کنند، لذا صحنه مصاف را به قلمرو اقتصادی و سیاسی کشانده و هدف آنان ضربه زدن به اصل انقلاب است، دشمنان تاکتیک خود را عوض کرده‌اند.

* تورم، گراني و بيکاري مهم‌ترين مشکلات کشور


رئیس قوه مقننه با بیان اینکه امروزه تورم، گرانی و بیکاری مهمترین چالش کشور است، گفت: حریف برخی اشتباهات مدیریتی در حوزه اقتصاد را نیز به نفع نتیجه‌بخش بودن سیاست کینه‌ورزانه تحریم‌ها مصادره کرده و با فرصت‌طلبی این مسیر را دنبال می‌کنند، لذا اولین گام این است که تحلیل روشن و واقعی از رفتار حریف داشته باشیم و نیروی خود را در جهت رفع نواقص و نه سایش توان یکدیگر به کار بریم.

وي افزود: گام بعدي این است که همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، موضوع اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را مبنای هرگونه تصمیم‌گیری اقتصادی قرار دهیم، راه نجات کشور از چالش‌های موجود چه در زمینه گرانی و بهبود وضعیت معیشت مردم و چه در زمینه اشتغال در همین موضوع است.

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: هر تصمیمی در حوزه اقتصاد و مخصوصا در مورد بودجه سال 92 باید کمک‌کننده به تولید و رونق‌بخش آن باشد و به استقلال اقتصادی کشور مخصوصا در محصولات استراتژیک کشاورزی مدد رساند.

وی در ادامه اظهار داشت: برخی آراء که این روزها مطرح شده است نه تنها کمکی به رونق تولید و کنترل تورم نمی‌کند، بلکه تورم سرسام‌آوری را تحمیل می‌کند و نه تنها رونقی در تولید ایجاد نمی‌کند بلکه تولید را به سمت قهقرا می‌برد، لذا باید خیلی دقیق و از سر مسئولیت شناسی مسائل را مورد بررسی قرار داد.

لاریجانی گفت: اینجا حوزه منافع ملی کشور است، حقوق ملت در اینجا قرار دارد، مسئله‌اي که به دوهای کم حاصل سیاسی نیست که البته کار نادرست و فرصت‌سوزی است و مجلس در این بخش وظیفه خود را صبوری می‌داند؛ لیکن مسئله تورم، گرانی و بیکاری امری نیست که ذیل تعارف یا توهمات انتخابات قرار گیرد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در توصیه به دولت اظهار داشت: دولت توان و توشه خود را در لایحه بودجه در حد این دو موضوع به خرج دهد؛ اگر مبنای کار این باشد، مجلس در کنترل گرانی و رفع بیکاری، همکاری صمیمانه با دولت خواهد داشت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: لاریجانی ، نطق ، فتنه ، قیام ، دی ، مسیحیت ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار