خداداد: به خاطر صراحت لهجه المپیک را از دست دادم / تیم ملی پسرفت کرده است

قهرمان سابق تیم ملی تکواندو با انتقاد از برخی سیاست های فدراسیون تکواندو از بی تفاوتی ها شکایت کرده است.

بهزاد خداداد قهرمان سابق تکواندو کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: تکواندو بخشی از زندگی قهرمانان سابق این رشته است و نمی توانند درکل زندگی شان آن را فراموش کنند. من هم به عنوان یکی از بازیکنان سابق تیم ملی به فکر مربیگری در تیمی هستم.

وی افزود: به دلیل رفتارهای برخی آقایان فعلا صلاح است در کنار فدراسیون نباشم. در مسابقات بین المللی جام فجر نبودم تنها دقایقی برای دیدار با دوستانم به فدراسیون رفتم.

وی گفت: از روزی که خداحافظی کرده ام 9 ماه بود که به فدراسیون نیامده بودم،با کسی مشکلی ندارم اما برخی ها با من مشکل دارند.

*ساعی و بی باک برادران بزرگم هستند

هادی ساعی به مشکل برخورده است،ادامه داد: هیچ مشکلی با هادی ساعی ندارم. ساعی و مهدی بی باک دو دوست قدیمی من هستند که با آنها همیشه در تماسم و مانند برادران بزرگ من هستند.

*پتروپارت برای خداحافظی ام پیش قدم شد

وی در خصوص خداحافظی اش از تیم ملی تکواندو گفت: فدراسیون تکواندو قرار نبود برای من مراسم خداحافظی بگیرد. قرار بود سال گذشته باشگاه پتروپارت که در آن تیم بازی می کردم در پایان فصل مراسم تقدیر و خداحافظی برگزار کند پس از آن فدراسیون با باشگاه برای برگزاری این مراسم هماهنگ کرد و هر دو مراسم یک جا برگزار شد در واقع قدم اول در این مورد را باشگاه برداشت.

*آقایان بی تفاوت نباشند

وی خاطر نشان کرد: 13 سال عضو تیم ملی بودم و به عنوان یک کارگر و به عشق مردم مسابقه دارم و هرگز توقعی نداشتم. اما بعد از خداحافظی توقع داشتم از آقایانی که سال ها با مدال های امثال من(منم منم) کرده اند و در واقع پیچ و مهره های کرسی خود را سفت کردند،معرفت داشته و نسبت به قهرمانان گذشته بی تفاوت نباشند.

*تعریفی از فدراسیون نمی بینم

خداداد افزود: بعضی ها درد دل هایشان را به زبان نمی آورند. اما من رک هستم و به همین دلیل بازی های المپیک 2008 پکن را از دست دادم،توقع داشتم بعد از خداحافظی با این تجربه ای که دارم قدرم را بدانند اما در تکواندو ما باب شده کسانی که از فدراسيون تعريف و تمجيد مي كنند مد نظر هستند در حاليكه من چنين چيزي را نمي بينم، اگر در كشور ديگري بودم برايم ارزش قائل مي شوند. راه فدراسيون اشتباه است، فدراسيون مسير اشتباهي را در برخي موارد انتخاب كرده است.

* جام فجر در شأن تكواندو ايران نبود

وي در مورد رقابت هاي جام فجر گفت: در جام فجر امسال تيم قهرمان ما با تيم هاي مبتدي كه در شأن تكواندوي ايران حضور داشتند و اين موضوع ابهت تكواندو ايران را پايين مي آورد، سياست فدراسيون ما در اين مورد غلط است، تكواندو ايران بايد در مسير صعود قرار گيرد و حيثيت خوب گذشته را نشان مي دهد تا مثل قديم كه تيم هاي اسپانيا، فرانسه و ديگر قطب هاي اين رشته در مسابقات جام فجر مي آمدند باز هم شركت داشته باشند.

* براي نائب قهرماني جهان خوش شانس بوديم

وي ادامه داد: هر روز به جاي پيشرفت عقب تر مي رويم، در مسابقات جام جهاني در فاصله 10 ثانيه توانستيم از سد چين بگذريم و به نائب قهرماني برسيم در صورتي كه با قبول شكست از اين تيم بايد در مكان سوم يا چهارم جهان مي ايستاديم.

* فقط در ايران مربيگري مي كنم

وي در خصوص تصميم گيري اش براي آينده گفت: در حال حاضر براي برخي دوستانم در داخل و خارج از كشور برنامه تمريني مي دهم و شايد براي ادامه تحصيلات راهي خارج از كشور شوم اما براي تكواندو در عرصه مربيگري دوست دارم در ايران فعاليت كنم.

وي تأكيد كرد: از لحظه خداحافظي جواب تلفن فدراسيون را نداده ام خيلي ها مثل مرتضي رستمي قهرمان جهان مظلوم واقع شده اند و در اين مورد رسانه ها هم مقصر هستند و سايرين كه منتظرند فدراسيوني ها فراموش شدگان را به ياد بياورند.

* تيم حرفه اي تري در گذشته داشتيم

خداداد در مورد مشكلاتش با رضا مهماندوست افزود: شايد زمان سرمربيگري رضا مهماندوست با وي مشكل داشتم اما بايد بگويم كادر فني تيم ملي در آن موقع حرفه اي تر بود و بهتر نتيجه مي گرفت و تصميم بدي در خصوص اين تيم گرفته شد كه هر روز تيم ملي را از شرايط حرفه اي دورتر مي كند و همه بازيكنان دچار رفت شده اند.

* مديران غير ورزشي اظهارنظر نكنند

خداداد تصريح كرد: متأسفم براي فدراسيوني كه از برخي مديران در بخش هايي استفاده مي كند كه هرگز آشنايي با تكواندو و ورزشكاران آن ندارند و حتي تا به حال يك بار هم لباس ورزشي به تن نكرده اند و حالا هم پس از مسابقات جام فجر اظهارنظر مي كنند كه خداداد كجاي ورزش تكواندو است.

وي ادامه داد: اگر اين افراد را بخواهيم با مدال هاي قهرمانان در دو كفه ترازو قرار دهيم، مشخص مي شود سنگيني آن به كدام سمت خواهد رفت./آق
برچسب ها: خداداد ، تکواندو ، ساعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار