دردسرهای پیام کریسمسی پادشاه اسپانیا بیشتر شد +عکس

پیام کریسمس خوان کارلوس در سال جاری بطور زنده از 25 کانال تلویزیونی سراسری و محلی پخش شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، خوان کارلوس پادشاه اسپانیا یکی از ناشناخته ترین مقامات سیاسی اروپاست که به عادت هر ساله، امسال نیز به مناسبت عید کریسمس به سخنرانی پرداخت. پیام هر ساله تلویزیونی پادشاه، یکی از رسومات تلویزیونی شب کریسمس است و معمولا میزان اثرگذاری پیام را با میزان بیننده و شنونده های آن می سنجند، اما بررسیها نشان می دهد پیام دوشنبه شب او با کمترین میزان استقبال مخاطبان در طول 15 سال اخیر روبرو شده است.

در حالی که اسپانیا حدود 47 میلیون نفر جمعیت دارد، امسال شش میلیون و 921 هزار نفر هنگام پخش همزمان آن از شبکه های متعدد تلویزیونی به تماشای آن نشستند، حال آنکه این رقم در سال 2000 یعنی 12 سال پیش تعداد 9 میلیون و 140 هزار نفر و در سال 1998 میلادی هشت میلیون و 971 هزار نفر ثبت شده بود.

پیام پادشاه در سال جاری حتی نسبت به سال گذشته نیز مخاطبان بسیاری را از دست داده است زیرا این رقم در سال گذشته هفت میلیون و 165 هزار نفر بود. این افت مخاطب در حالی رخ داده که هم جمعیت و هم شبکه های رادیویی و تلویزیونی اسپانیا در طول 15 سال اخیر افزایش چندبرابری داشته و پیام کریسمس خوان کارلوس در سال جاری بطور زنده از 25 کانال تلویزیونی سراسری و محلی پخش شده است.



از طرف دیگر، شواهد نشان می دهد دیگر کسی به پیگیری و اجرای سخنان خوان کارلوس درباره بحران عمیق سیاسی و اقتصادی این کشور چندان توجهی نمی کند. خوان کارلوس در پیام خود خواستار آن شد تا همه احزاب و دولتمردان کشور در قالب پیمان بزرگی حول محور اسپانیا گردهم جمع شوند و در آن، ضمن احترام به چندگونگی و تکثرگرایی فرهنگی، قومی، زبانی و نژادی در کشور، از وحدت و تمامیت ارضی آن دفاع کنند.

به عنوان مثال، آرتور مس رییس دولت محلی ایالت کاتالونیا گفته که پیام تلویزیونی خوان کارلوس را نشنیده است و ترجیح می دهند به اتحادیه اروپا بپیوندند تا اسپانیا.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار