آيت الله موحدي کرماني در همايش جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري:

تعدد کانديداها براي اصولگرايان خطرناک است/ کانديدايي ولايي و با اخلاص به مردم معرفي کنيد

امام جمعه موقت تهران گفت: تعدد کانديداها براي اصولگرايان خطرناک است و کانديداهاي مختلف اگر مي‌خواهند براي رضاي خداوند کار کنند به نفع برادرشان کنار بکشند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، آيت الله موحدي کرماني امام جمعه موقت تهران در همايش جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري با بيان اينکه بايد تمامي گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي تلاش کنند تا انتخابات خوبي در کشور شکل بگيرد و فردي که به عنوان رئيس جمهور انتخاب مي‌شود صالح باشد، اظهار داشت: براي انجام اين کار بايد سعي کنيم فردي که به عنوان رئيس جمهور و يا نماينده به مردم معرفي مي‌شود ولايي و تابع ولايت فقيه باشد.

وي ادامه داد: اصحاب امير المومنين (ع) به ايشان به عنوان ولي امر نگاه نمي‌کردند بلکه ايشان را به عنوان صاحب فکر مي‌پنداشتند و بدبختي آنان از اينجا شروع شد.

آيت الله موحدي کرماني تصريح کرد: اگر گروه‌ها و تشکل‌هاي مختلف مي‌خواهند در رابطه با انتخابات تلاشي را انجام دهند بايد سعي کنند فرد صالحي را پيدا کنند و اين شخص بايد ولايت‌مدار باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبري تاکيد کرد: اگر قصد معرفي کانديداي لايق به مردم را داريد بايد علاوه بر ظاهر، بصيرت نيز داشته باشد و اين بصيرت به عمق قلب اين فرد نفوذ کند.

آيت الله موحدي کرماني با بيان اينکه کشته شدن شهيد رجايي،‌ بهشتي و باهنر از روی دشمنی با نظام بود، ادامه داد: تلاش کنيد تا گول تظاهر را نخوريد و سعي‌تان بر اين باشد که با بصيرت عمل کنيد.

عضو خبرگان رهبري در ادامه با تاکيد بر اينکه خداوند ملت با بصيرتي را نصيب اين کشور کرده است، تصريح کرد: مردم هنگامي که احساس کردند بايد سينه چاک در دفاع از ولايت فقيه به ميدان بيايند وارد عرصه شدند و فهميدند که توطئه‌‌اي از ناحيه دشمنان خارجي و غفلت زدگان داخلي ايجاد شده است.

آيت الله موحدي کرماني اظهار داشت: خداوند به مردم ولايت‌مدار ايران مزد مي‌دهد و توطئه‌ها را خنثي مي‌کند؛ اگر پهپاد به دست سپاه شکار مي‌شود مطمئنا اين امر به اراده خداوند صورت گرفته و خداوند مي‌خواهد به اين مردم مزد و پاداش بدهد و توطئه‌ها را يکي پس از ديگري نقش برآب مي‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح کرد: تعدادي نيز که بي‌وفايي کردند نتيجه عمل‌شان را ديدند و اگر کسي هم بخواهد بي‌وفايي کند در آينده نتيجه عملش را مي‌بيند.

وي تاکيد کرد: فردي را که به عنوان کانديدا به مردم معرفي مي‌کنيد دقت کنيد که درجه ولايت‌مداري وي در چه حدي است آيا در ولايت ذوب بوده و يا به دنبال اهداف مادي و مقام است.

امام جمعه موقت تهران تصريح کرد: بايد کانديداي با اخلاص را به مردم معرفي کنيد چرا که عدم اخلاص فرد را فاسد مي‌کند و اگر فرد فاسد مسئوليتي به دست گيرد جامعه را فاسد مي‌کند.

وي ادامه داد: اگر اخلاص نباشد صدق نيست و هر شعاري که آن کانديدا در سخنراني‌هايش مي‌دهد ارزشي ندارد؛ بکوشيم تا در انتخابات آتي فردي ولايت‌مدار را انتخاب کنيم که اخلاص هم داشته باشد و ظاهر و باطن وي يکي باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبري تعدد کانديداها را براي جريان اصولگرايي خطرناک خواند و گفت: کانديداهاي مختلف اگر مي‌خواهند براي رضايت خداوند کار کنند بايد به نفع برادرشان کنار بکشند.

وي در ادامه اظهار داشت: رسول الله هنگامي که رسالت خود را اعلام کرد فرمودند آن چيزي که من براي شما آوردم سعادت دنيا و آخرت در آن است.

آيت الله موحدي کرماني با اشاره به روايتي از امام محمد باقر (ع) گفت: امام محمد باقر(ع) فرمودند که اسلام در 5 مورد است و اگر اسلام پياده شود خير و دنيا و آخرت براي همه به دست مي‌آيد.

امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه اين پنج مورد نماز، روزه، ذکات، حج و ولايت است ادامه داد: راوي از امام محمد باقر(ع) سوال مي‌کند که افضل اين پنج مورد کدام است و آن امام بزرگوار پاسخ مي‌دهند که افضل‌ترين اين پنج مورد ولايت است.

آيت الله موحدي کرماني با بيان اينکه نماز يک شکل ظاهري و يک حقيقت باطني دارد گفت: شکل ظاهري نماز را همه مي‌دانند اما حقيقت نماز نيز داراي اهميت فراواني است و قرآن در اين باره مي‌فرمايد که اگر فردي نماز را درست بخواند، ديگر گناه نمي‌کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نماز انسان را ازگناه باز مي‌دارد و بايد اين شهامت را داشته باشيم که بگوييم نمازخوان نيستيم.

وي تصريح کرد: نماز معراج مومن است و معراج مومن اتصال به خداوند است؛ حضرت محمد (ص)در معراج حقايق عالم هستي را به شکل ملکوتي‌اش ديد.

وي در ادامه با بيان اينکه خداوند درباره روزه مي‌فرمانيد که روزه شما را متقي مي‌کند اظهار داشت: زکات نيز مسئله مهمي است چرا که ريشه فقر را مي‌سوزاند؛ اگر فقر در جامعه وجود دارد که فراوان هم هست دليلش عملي نشدن زکات است.

وي ادامه داد: اگر نماز، زکات، روزه، حج و ولايت به معناي واقعي‌اش عملي شود مدينه فاضله‌اي که امام باقر (ع) فرمودند در جامعه ايجاد خواهد شد.

وي درباره حج گفت: حج نيز ارتباط عميق ميان مسلمانان در سراسر جهان است که بايد گردهمايي‌هايي صورت بگيرد و مسلماناني که در حج درگردهمايي‌ها شرکت مي‌کنند به بلاد خود باز مي‌گردند و براي آنان توضيح مي‌دهند بنابراين مقدمه‌اي براي بيداري اسلامي به وجود مي‌آيد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه امر به معروف و نهي از منکر در درون ولايت قرار دارد ادامه داد: امام حسين (ع) فرمودند که روح نهضت و قيام من امر به معروف و نهي از منکر است؛ اگر کسي به معناي واقعي مي‌خواهد در جامعه امروز کاري انجام بدهد و يا به تعبيري وظيفه‌اش را در زمان خودش بشناسد و عملي کند بايد احساس مسئوليتي در اداره مجتمع کشور به شکل ولايت داشته باشد.

وي خاطر نشان کرد: يک وزير هم در مجموعه وزارتخانه‌اش به يک معنا امام بوده و يک رئيس جمهور نيز در مجموعه کشور به يک معنايي امام است.

انتهای پیام/پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار