سردار خراساني:

شفاف سازي نقش گروه‌هاي جهادي فرصتي ارزشمند در حوادث غير مترقبه است

رئيس سازمان بسيج سازندگي کشور گفت: در حوادث غير مترقبه اگر نقش گروه‌هاي مردمي و جهادي شفاف شود فرصت ارزشمندي براي مديريت بحران فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران به تبریز، سردار مجيد خراساني در نشست هم انديشي حرکت‌هاي جهادي و حوادث غير مترقبه که از صبح امروز در تبريز در حال برگزاری است، يکي از عمده‌ترين تفاوت‌هاي زلزله ارسباران را با حوادث غير مترقبه قبلي را خالي بودن جاي شهيد کاظمي دانست و گفت: اگر يک نفر مانند شهيد کاظمي در کشورهاي غربي وجود داشت سناريوهايي صد قسمتي برايش ساخته مي‌شد؛ درچين و ويتنام آنچنان خيالات خود را مستند مي‌کنند که در باورها مي‌گنجد اما ما از گنج‌هايي مانند شهيد کاظمي استفاده لازم را نمي‌بريم.

وي دومين تفاوت حادثه آذربايجان شرقي با حوادث قبلي را حضور عظيم جهادگران عظيمي برشمرد و افزود: جهادگران بسيجي در بسياري از صحنه حضور داشتند اما درحادثه ارسباران پرچمدار ساماندهي و مديريت حادثه بودند.

رئيس سازمان بسيج سازندگي کشورحادثه آذربايجان را صحنه امتحان الهي ناميد و تصريح کرد: جهادگراني که به صحنه آمده بودند با احساس عميقي از درد و رنج به صحنه وارد شدند اما با اميد و توکل خود روحيه‌اي مضاعف به  زلزله زدگان دادند.

وي اين هم انديشي را نشستي براي هم انديشي و همدلي خواند و ادامه داد:‌  در حوادث غير مترقبه اگر نقش گروه‌هاي مردمي و جهادي شفاف شود فرصت ارزشمندي براي مديريت بحران فراهم  خواهد آمد.

سردار خراساني تاکيد کرد: برقراري امنيت، کمک‌هاي روحي به حادثه ديدگان تخليه مجروحان در لحظات طلايي حادثه، آواربرداري،‌ انجام مسائل شرعي، کمک به بهداشت و تغذيه، مستقر کردن حادثه ديدگان در مکان‌هايي امن و دور از گرما و سرما، جمع‌آوري و توزيع کمک‌هاي مردمي، رفع احتمال حوادثي مانند آتش‌سوزي، ترافيک و نا امني و کمک براي بازيابي شغل مردم از محورهايي است در هر حادثه غير مترقبه بايد پيش بيني شده باشد.

وي با تاکيد براينکه سه هزار گروه جهادي در کشور علاوه بر ظرفيت‌هاي سپاه پاسداران و بسيج در قالب سه قرارگاه جهادي در مناطق زلزله زده ارسباران حضور پيدا کردند، يادآور شد: فرماندهان سپاه‌هاي نواحي گمنام‌ترين تلاش‌گران زلزله ارسباران بودند.

سردار خراساني حضور حدود 5 هزار نفر از 80 گروه جهادي را بيانگر همدلي ملت ايران با مردم حادثه ديده دانست و خاطر نشان کرد: برگزاري اين هم انديشي شروع همفکري براي تعيين نقش گروه‌هاي جهادي در حادثه است و اميدواريم خروجي کاربردي آن براي جهادگران در مديريت حوادث طبيعي کارآمد باشد و باعث خشنودي مقام معظم رهبري شود.

انتهای پیام/
پ2


برچسب ها: جهاد ، حوادث ، غیر مترقبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار