رودهن/

آغاز پذیره‏ نویسی بهره ‏برداران در صندوق توسعه کشاورزی در شمیرانات

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات از آغاز پذیره‏ نویسی بهره‏ برداران در صندوق توسعه کشاورزی این شهرستان خبر داد.

حسین ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: این صندوق حمایتی با هدف تأمین بخشی از نیاز اعتباری و مالی بهره‏ برداران سطوح متنوع بخش کشاورزی راه ‏اندازی شده است.

وی از وجود سرمایه ابتدایی 15 میلیارد و 300 میلیون ریالی در صندوق توسعه کشاورزی شهرستان شمیرانات خبر داد و افزود: 51 درصد سهم موجود در این صندوق از تولید کنندگان و 49 درصد دیگر از کمک بلا عوض دولتی تأمین شده است.

ابراهیمی از اجرای نخستین مرحله برداشت ورمی ‏کمپوست در این شهرستان خبر داد و افزود: ورمی ‏کمپوست از جمله مباحث مهم در بخش توسعه کشاورزی است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات تصریح کرد: از این رو، این طرح در راستای ترویج راه‏ های تولید محصول سالم و آشنایی بیشتر کشاورزان شهرستان با مزایای آن اجرایی شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، نخستین مرحله برداشت ورمی‏ کمپوست از اراضی مرکز جهاد کشاورزی «لواسانات» با حضور شماری از کارشناسان و بهره‏ برداران بخش کشاورزی اجرا شد.

ابراهیمی اضافه کرد: همچنین شماری از زنان روستایی در سایه تلاش اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات در تولید این محصول به شکل خانگی فعال شدند./س

برچسب ها: کشاورزی ، توسعه ، شمیرانات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.