کليساي بلژيکي تحت عنوان سازمان جنايي تحت پيگرد قرار گرفت

دادسراي فدرال بلژيک تصميم گرفت کليساي ساينتولوژي را به عنوان سازماني جنايي در دادگاه تحت پيگرد قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، به نوشته روزنامه محلي هلندي زبان دي تيد بلژيک،  شاخه بلژيکي اين فرقه آمريکايي که تام کروز هنرپيشه مشهور هاليوود از پيروان آن است، به کلاهبرداري، تقلب، عمل غيرقانوني پزشکي و موارد مختلف نقض قانون حمايت از زندگي خصوصي متهم شده است.
کليساي ساينتولوژي بلژيک که از سال هزار و نهصد و هفتاد و چهار وجود دارد، سه سال پيش از بروکسل به مالين نقل مکان کرد.
اين کليسا در شرکت‌ها،‌ نمايشگاه‌ها و رايزني با بازارها بسيار فعال است و از پشتيباني تدارکاتي و مالي مقر اروپايي اين فرقه برخوردار است.
تحقيق جديد دادسراي فدرال بلژيک بيشتر در مورد عملکردهاي داخلي اين نهاد است. علت اين تحقيق، شکايتي است که ادارات منطقه اي کار در بروکسل در مورد قراردادهاي کار اين کليسا که به داوطلبان و اعضا اختصاص دارد، مطرح کردند.
تحقيق قبلي در زمينه کيفري بر ضد کليساي ساينتولوژي سال هزار ونهصد و نود و هفت آغاز شد اما سال هاي سال در بروکسل طول کشيد. در سال دو هزار و هشت، بازرسان چند بار دفاتر اين فرقه را بازرسي کردند.
روزنامه دو تيد خاطر نشان کرد احتمال مي رود بازرسان اين بار مدارکي پيدا کنند. کليساي ساينتولوژي علاوه بر تقلب در قراردادهاي کار، به اخاذي از اعضا، استفاده غيرقانوني از طب سنتي و نگهداري پرونده‌ها در مورد همه افراد متهم است. 
دادستان فدرال بلژيک از هر گونه اظهار نظر درباره اين پرونده خودداري کرد.

برچسب ها: بین الملل ، بلژیک ، کلیسا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار