صفارهرندي در برنامه انقلاب سوم:

حماسه 9 دي انقلاب سوم و روز ميثاق امت با ولايت بود

صفار هرندي با بيان اينکه اکثر فتنه آفرينان بعد از انقلاب کساني بودند که در ظاهر خودي و در خط امام(ره) بودند، گفت: حماسه 9 دي انقلاب سوم و روز ميثاق امت با ولايت بود.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، برنامه انقلاب سوم شب گذشته با حضور حجت الاسلام پناهيان و حسين صفار هرندي به بررسي حماسه 9 دي پرداخت.

صفار هرندي در ابتداي اين برنامه زنده تلويزيوني که از شبکه قرآن پخش مي‌شد در پاسخ به پرسش اول مجري برنامه که از وي در خصوص تعريف فتنه و بصيرت پرسيد، گفت: فتنه به معناي آزمون و آزمايش است به طوري که فتنه‌ها اساسا براي آزمودن بنا شده و خداوند براي عيار سنجي ادعاي افرادي که خود را مومن قلمداد مي‌کنند آنها را در محيطي قرار مي‌دهد که در آنجا درجه خلوص، صداقت و راستي‌شان محک زده مي‌شود.

وي با بيان اينکه برخي  اوقات فتنه مي‌تواند به عنوان وسيله آزمايش قرار بگيرد، افزود: هواي نفساني و بدعت‌ها در زمان وقوع فتنه‌ها مي‌تواند تاثير گذار باشد.

* فتنه آفرينان بعد از انقلاب در خط امام(ره) بودند

وزير پيشين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي زمان شروع فتنه را غالب شدن خواسته‌هاي دل بر حقايق دانست و عنوان کرد: اکثر فتنه آفرينان بعد از انقلاب کساني بودند که در ظاهر خودي و در خط امام(ره) بودند.

صفار هرندي بصيرت را به معناي مصلح شدن به ابزار و وسايلي که در زمان پيچيدگي بتواند مسئله را ساده کند، دانست و اظهار داشت: بسياري از فيلسوفان در فتنه اسير وضعيت موجود مي‌شوند اما اين در حالي است که ممکن است بسياري از عوام پيچيدگي‌ها را از خود دور و بر آن غلبه کنند.

وي با بيان اينکه بصيرت علم نيست بلکه آگاهي قلبي است، گفت: کدورت قلبي قدرت نگاه را از انسان مي‌گيرد و کساني که اين وابستگي‌ها را از خود دور مي‌‌کنند آزاد هستند.

وزير سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه عالمي که به علمش تعلق پيدا نمي‌کند وارسته‌تر از عالمي است که اسير تعلق علمي مي‌شود، افزود: بسياري از افراد در روزهاي نخست فتنه اسير تعلقات شدند اما هرچه که زمان گذشت توانستند از برخي تعلقات دل بکنند و وارسته شوند.

* کمک کنندگان به فتنه 88 از عناصر داخلي بودند

صفار هرندي با اشاره به اينکه کينه‌هاي تلنبار شده محل قلبي و ظهور خود را در سال 88 پيدا کرده بود، خاطر نشان ساخت: اشخاصي که به فتنه سال 88 کمک کرده‌اند عناصر داخلي بودند که همرزم، همپيمان ما و در خط امام(ره)  بودند.

وي با اشاره به اينکه افرادي که در 9 دي سال 88 حضور داشتند دل خود را مقدم بر حکم خداوند مي‌ديدند، بيان کرد: پس از رحلت امام خميني (ره) کساني که با امام رودربايستي داشتند زماني که ديگر امام حضور نداشت مکنونات قلبي خود را به ظهور رساندند.

* کديور در کنار همجنس بازان و اصلاح طلبان قرار گرفته است

صفار هرندي با بيان اينکه کديور در حال حاضر به امام(ره) ناسزا مي‌گويد و در کنار همجنس بازان و اصلاح طلبان قرار گرفته است، اظهار داشت: کديور در گذشته از امام(ره) با عظمت ياد مي‌کرد ولي اينک امام(ره) را متهم به جنايت مي‌کند به طوري که وي مسير هدايت را بر هواي نفساني خود سوار کرده يعني هدايت عامل پيش برنده نيست بلکه هواي نفساني پيش برنده است.

وي گفت: کساني که در حادثه 9 دي حضور داشتند داراي درجه بندي‌هاي متفاوتي هستند به طوري که نمي‌توان به همه آنها يک جور نگريست و آن ها را با يک حربه برانيم بنابراين اين افراد با درجات ضعيف و قوي از هواي نفساني در برابر مسير هدايت تبعيت مي‌کردند.

صفار هرندي با اشاره به اينکه بعداز خطبه‌هاي حکيمانه و آگاهانه مقام معظم رهبری در نماز جمعه 29 خرداد 90 درصد افرادي که به خيابان‌ها مي‌آمدند ديگر از آنها خبري نبود، افزود: 10 درصد باقي مانده برخي از آنها کساني بودند که از ياران امام(ره) محسوب مي‌شدند.

* حماسه 9 دي روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت بود

وي با بيان اينکه حماسه 9 دي انقلاب سوم و روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت بود، اظهار داشت: در حماسه 9 دي بسياري از خواص و کساني که از خبرهاي محرمانه و رخدادهاي مهم بين المللي آگاه بودند دچار محاسبات غلط شدند به طوري که عوام که از توده مردم بودند از خواص که روشنگر محسوب مي‌شدند، پيشي گرفته و ديگر خبري از واکسينه شدن جامعه از سوي خواص نشد.

صفارهرندي دليل عمده نوراني و شفاف نبودن انقلاب‌هاي سال‌هاي اخير منطقه را عدم فقدان فردي همچون امام راحل دانست و خاطر نشان ساخت: انقلاب‌هايي که در سال‌هاي اخير در کشورهاي منطقه وقوع يافته به مراتب از انقلاب اسلامی ايران عقب‌تر و از فاصله زيادي برخوردار هستند چرا که در انقلاب ايران امام راحل هدايتگر مردم بود.

وي با اشاره به جايگاه حقوقي امام (ره) گفت: مردم امام را نائب بر حق امام زمان (عج) مي‌شناسند.

صفارهرندي با اشاره به زيبايي‌هاي حادثه 9 دي اظهار داشت: مردم از باب ابراز علاقه به شخصيت‌هاي برجسته انقلاب تصاوير آنها را در راهپيمايي خود به همراه داشتند.

وي با بيان اينکه 9 دي روز وفاداري به خون سرخ حسيني است، گفت:‌ مردم با حمل عکس امام(ره)، رهبري و شهدا درصدد نشان دادن بصيرت به بزرگان و شخصيت‌هاي مهم کشوري بودند تا بگوند در چارچوب ضوابط عمل مي‌کند.

صفار هرندی با اشاره به اينکه مقام معظم رهبري صبورانه مسير را هدايت مي‌کردند، اظهار داشت: در طي مدت زمان هشت ماهه انتخابات خرداد تا دي ماه سال 88 فرمايشات مقام معظم رهبري نشان از صبوری و بردباری ایشان بود.

صفارهرندي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر صبر و حلم مقام معظم رهبري در جريان 9 دي سال 88 گفت: امام علم و پرچم هدايت را برافراشته تا افراد راه را گم نکنند بنابراين شان امام در هدايت است.

*حادثه 9 دي ميخ نهايي را بر تابوت فتنه زد

وي با اشاره به اينکه مقام معظم رهبري نائب امام زمان(عج) است خاطر نشان ساخت: حادثه 9 دي ميخ نهايي را بر تابوت فتنه زد.

صفار هرندي با بيان اينکه مقام معظم رهبري پس از فتنه سال 88 مريدان بسياري پيدا کرده است افزود: از ميان مسلمانان کساني که راه را گم کرده بودند با ديدن متانت و آرامش رهبري پس از 9 دي به خط ايشان پيوستند.

* حماسه 9 دي در فرهنگ عمومي ايران جاي گرفت

وي با بيان اينکه مردم در آن زمان در انتظار تحليل و رفتاري از سوي خواص در فتنه 9 دي بودند اظهار کرد: زماني که مردم عکس العملي را از سوي خواص مشاهده نکردند خود دست به کار شدند و تکليفشان را مشخص کردند به طوري که روز 9 دي ماه در فرهنگ عمومي ايران جاي گرفت به گونه‌اي که در اين روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت و انقلاب سوم ايجاد شد.

صفار هرندي با اشاره به اينکه روز 9 دي روز ميثاق با ولايت بود، گفت: برخي از خواص بعد از 9 دي با گذشت مدتي شروع به اظهار نظر کردند.

وي با اشاره به اينکه برآورد غلط افراد آنها را به نتيجه گيري اشتباه مي‌رساند، افزود:‌ اشتباهات نادرست افراد را به زمين مي‌زند.

مشاور فرماندهي کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: مجموعه جوانان کشور با بصيرت آگاهانه در حرکت‌اند به طوري که همه تيغ‌هاي دشمن در مقابل آنها کند مي‌شود بنابراين غبار آلودگي فتنه نمي‌تواند جوانان را گمراه کند زيرا آنها داراي بصيرت هستند.

وي با بيان اينکه اگر بصيرت نبود انسان قدم در راه اشتباه مي‌گذاشت، گفت: تا زماني که دو صفحه حق و باطل در کنار يکديگر قرار مي‌گيرند فتنه متوقف نخواهد شد و فضاي گرد و غبار از بين نخواهد رفت.

صفارهرندي افزود: صدا و سيما يکي از جلوه دادن روشنگري و آگاهي بخشي مردم بوده است.

حجت الاسلام پناهيان در ادامه برنامه زنده شبکه قرآن گفت: اميدواريم جريان 9 دي و برکاتش براي همه مردم سرشار باشد و از جانب خداوند هداياي خوبي در آينده داشته باشيم.

وي با بيان اينکه فتنه سال 88 نمادهاي زيادي را در بر داشته است افزود: اين فتنه را بايد از برخي جهات به جنگ احزاب در صدر اسلام شباهت داد البته برخي موارد ديگر هم تفاوت‌هايي ميان فتنه سال 88 جنگ احزاب وجود دارد.

* در فتنه سال 88 جامعه ايماني ما در اوج اقتدار بود

اين استاد دانشگاه با اشاره به اينکه در زمان پيامبر گرامي اسلام جامعه ضعيف و مظلومي حاکم بود اظهار داشت: در جامعه ما و در فتنه سال 88 جامعه ايماني در اوج اقتدار به سر مي‌برد و اگر فرصتي براي تحرک فتنه گرايان داده شد از سوي سعه صدر نظام و از باب مماشات براي روشنگري بود.

وي با بيان اينکه فتنه‌گرايان در سال 88 دور هم جمع شدند تا عليه جامعه ايماني ایران عمل کنند بيان کرد: خوشبختانه آنها بسيار ضعيف عمل کردند و نتوانستند راه به جايي ببرند.

* فتنه‌گرايان به دنبال انکار حضرت زينب(س) بودند

پناهيان با بيان اينکه حماسه 9 دي بسيار مقتدرانه بود، گفت: برخي فتنه‌گرايان در جلسات قبلي خود روضه مي‌خواند ولي در جلسات اخير تاريخ اسلام را انکار و مظلوميت حضرت زينب(س) را زير سوال مي‌بردند.

حجت الاسلام پناهيان با اشاره به اينکه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران احياگر مقدسات و معنويات شيعي و اسلامي در جهان است اظهار داشت: بي احترامي به مقدسات ذات کساني است که عليه جمهوري اسلامي شعار سر مي‌دادند.

وي با بيان اينکه نبايد از دشمنان انتظار رفتار عاقلانه داشت گفت: فتنه‌گرايان تا ظهور امام زمان (عج) ناشيانه برخورد مي‌کنند و خود را رسوا مي‌سازند به طوري که به دست خود حذف خواهند شد.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اينکه جمهوري اسلامي با نجابت سال‌ها با اين فتنه‌گرايان برخورد کرده است ادامه داد: جمهوري اسلامي بدي‌هاي آنها را ساليان متمادي است که پنهان کرده بود به طوري که يک شبه آنها تمامي زحماتي را که نظام براي حفظ آبروي آنها کشيده بود را از بين بردند.

* فرصت ايجاد شده براي فتنه‌گرايان از باب سعه صدر نظام بود

وي با بيان اينکه فرصت تحرکي که براي فتنه گرايان در آن زمان ايجاد شده بود از باب سعه صدر نظام است بيان کرد: بي‌احترامي فتنه‌گرايان به مقدسات به ذات آنها بر مي‌گردد زماني که ذات افراد داراي پليدي و انحراف است خواه ناخواه اين ناخواسته از آنها سر مي‌زند.

حجت الاسلام پناهيان با بيان اينکه اولين اهتمام دشمنان شکستن حرمت مقدسات است گفت:‌ زيارتگاه بقيع تا ساليان سال زير نظر علماي اهل سنت بود اما از زماني که دشمنان اسلام پايشان به منطقه باز شد تخريب قبور ائمه را آغاز کردند.

اين استاد دانشگاه با اشاره به شعار «ما اهل کوفه نيستيم علي تنها بماند» بيان کرد: يکي از ويژگي‌هاي کوفه اين است که وقتي امیر المومنین(ع) با سعه صدر با مشکلات روبرو مي‌شود، مردم کوفه بر نمي‌تافتند.

وي با اشاره به سعه صدر مقام معظم رهبري در دوران اصلاحات افزود: مردم کشورمان با سعه صدر آشنايي دارند و اهل کوفه نيستند يعني سعه صدر را مي‌پسندد و مي‌فهمند.

*مردم همچون رهبر انقلاب در فتنه 88 حکيمانه برخورد کردند

پناهيان با اشاره به اينکه حادثه 9 دي ناشي از سعه صدر مردم است، اظهار داشت: مردم همچون رهبر معظم انقلاب اسلامی در فتنه 88 حکيمانه برخورد کردند.

وي مظلوميت ولايت را در طول تاريخ ناشي از سعه صدر دانست و گفت: بعضي اوقات خواص از حلم مردم دچار فريب مي‌شوند  و فکر مي‌کنند مردم توجه نمي‌شوند.

* صدا و سيما در جريان 9 دي با نجابت برخورد کرد

وي با اشاره به اينکه صدا و سيما در جريان 9 دي با نجابت برخورد کرد، افزود: هر کس تا کنون در جامعه ما منحرف شده است توهم اين را داشته که مردم او را خيلي قبول دارند و از صدا و سيما در جريان 9 دي راضي هستيم.

اين استاد دانشگاه افزود: بني صدر زماني که سعه صدر امام(ره) را مي‌ديد همچنان فريب آراء خود را مي‌خورد به طوري که هر کسي در اين مملکت زمين خورده است دچار توهم فزاينده‌اي بوده است.

انتهای پیام/
پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار