برگزاری دادگاه 4 متهم به زورگیری و شرارت/2

رضوان فر: طبق قانون استفاده از سلاح سرد و گرم جرم است

نماینده دادستان گفت: به دلیل جرایم متعدد متهمان درخواست مجازات آنها را با استناد به اين مواد قانوني دارم که تصاوير گرفته شده از اين سرقت مسلحانه هم در جلسه پخش شد تا در روند پرونده تأثير داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران رضوان فر در ادامه نخستين جلسه دادگاه رسيدگي به متهمان زورگيري به قرائت متن کيفرخواست پراخت.

وي اظهار داشت: افرادي که هنوز در فراق استفاده از سلاح سرد هستند اينها بايد بدانند که قانون در رابطه با نگهداري سلاح سرد و گرم تذکر داده و استفاده از آنها را جرم تلقي کرده و اين افراد تحت عنوان محاربه مورد تعقيب قرار مي گيرند.

نماينده دادستان تهران باتوجه به شرايط سني متهمين افزود: از صاحبان انديشه در مقام قضايي درخواست مي‌کننم با در نظر گرفتن تمامي شرايط و ضواياي پنهان اين پرونده ابعاد جديدي ازآن را روشن کنند.

رضوان فر در قرائت کيفرخواست چهار متهم زورگيري ادامه داد: متهم رديف اول متولد سال 68 و سابقه دار بوده که برحسب مندرجات کيفرخواست وي متهم به محاربه و افساد في الارض از طريق سرقت مسلحانه با سلاح سرد وايجاد رعب و حراس و همچنين ايجاد ضرب عمدي به شاکي پرونده است.
 
متهم رديف دوم نيز متولد سال 71 و فاقد سابقه است و اتهام وي محاربه و افساد في الارض و سرقت از طريق سلاح سرد و ايجاد رعب و حراس است.

رضوان فر افزود: متهم رديف سوم و چهارم برادر و سابقه دار بوده که اتهام آنها سرقت مسلحانه با سلاح سرد است.

نماينده دادستان تهران در تشريح وضعيت وقوع جرایم اين پرونده تصريح کرد: ساعت 12 ظهر 11 آذرماه سال جاري زماني که شاکي پرونده براي دريافت پول به بانک سامان وارد مي‌شود و پس از بازگشت توسط متهمان که با دو موتور و مسلح به سلاح سرد بودند به اصطلاح خفت مي‌شود و متهمان مبادرت به سرقت اموال شاکي مي کنند که حتي مي‌خواستند حلقه ازدواج وي را با عنف از وي بگيرند اما با اصرار شاکي نمي‌توانند و تنها اقدام به سرقت اموال کيف و کاپشن وي مي‌کنند که پس از دستگيري متهمين با افشاي صحنه سرقت و بازسازي اين ماجرا و اقرار متهمان اين سرقت تأييد شد که پزشک قانوني نيز صحت و سلامت آنها را تأييد کرده است.

نماينده دادستان تهران با تأکيد بر اخافه مردم در ايجاد اين سرقت مسلحانه خاطرنشان کرد: بدين وسيله درخواست مجازات متهمان را با استناد به اين مواد قانوني دارم که تصاوير گرفته شده از اين سرقت مسلحانه هم در جلسه پخش شد تا در روند پرونده تأثير داشته باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار