سرلشکر فيروزآبادي در جمع خبرنگاران عنوان کرد

تسلط نيروهاي مردمي بر اوضاع سوريه

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح حماسه 9 دي را عروج پرجوش مردمي در دفاع از امام(ره)، انقلاب اسلامي، ارزش‌هاي ديني و مبارزه با استکبار دانست و با اشاره به تحولات سوريه گفت: نيروهاي مردمي سوريه، امروز مسلط بر اوضاع بوده و کشور را در اختيار دارند، ولي کشورهاي همسايه با حمايت برخي دولت‌هاي منطقه، اوضاع را کمي سخت کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سرلشکر سيد حسن فيروزآبادي صبح امروز در حاشيه همايش تجليل از پيشکسوتان بسيج که در مجتمع 5 آذر اين نهاد در حال برگزاري است در جمع خبرنگاران با بيان اينکه ملت ايران از آغاز انقلاب با محتواي ديني و ولايي، واکسينه و بيمه شدند، اظهار داشت: همينطور حماسه 9 دي ماه يک عروج پرجوش مردمي در دفاع از امام(ره)، انقلاب اسلامي، ارزش‌هاي ديني و مبارزه با استکبار بود که ملت ايران حول محور رهبري حلقه زده و ميثاق خود را با ايشان اعلام کردند.

وي افزود: همان اتفاقي که در 22 بهمن و 19 دي ماه ايجاد شد و ملت سراز پا نشناخته ايستادگي کرده و چنين پيروزي به دست آوردند نهم دي ماه سال 88 نيز از آن اتفاقات بود چرا که اين ملت، ملتي آزاده،‌ دشمن‌شناس و موقع‌شناس بوده و هرگونه فتنه‌اي را ريشه‌کن خواهد کرد.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح در پاسخ به اين سوال آيا فتنه سال 88 توانست بيداري اسلامي را تضعيف کند، تصريح کرد: شعار "نه غزه نه لبنان" که در جريان فتنه و در روز قدس تکرار شد، نشان داد که جريان فتنه عليه مقاومت است.

فيروزآبادي در پاسخ به سوال ديگري در مورد اوضاع سوريه اظهار داشت: سوريه آرام است؛ بعد از اينکه انقلاب مصر پيروز شد و افق پيروزي‌اش روشن شد، طرحي توسط صهيونيست‌ها، آمريکايي‌ها و برخي دولت‌هاي منطقه  به اجرا درآمد تا راه تنفس ديگري براي رژيم صهيونيستي ايجاد کند، لذا آنها خاک سوريه را انتخاب کردند و تروريست‌ها را از سراسر جهان اسلام و عرب که از قبل پرورش داده بودند دعوت کرده و به سوريه آوردند و به آنها پول و سلاح داده و به جان مردم سوريه انداختند.

وي در مورد نقش کشورهاي اسلامي و عربي مجاور سوريه در شرايط کنوني گفت: نقش اصلي را رژيم صهيونيستي و آمريکا بر عهده داشته و ديگران در اين حوادث، آلت دستي بيش نيستند؛ چرا که تروريست‌ها تعدادشان نسبت به ملت سوريه و ارتش اين کشور زياد نيست و اين نيروهاي معارض (تروريست‌ها)، نسبت به مردم سوريه ضعيف بوده اما داراي سلاح‌هاي پيشرفته‌اند و در گوشه‌اي پنهان شده و بي دليل افراد را نشانه مي‌گيرند و يا عمليات انتحاري انجام مي‌دهند که اين يک حرکت سازمان‌يافته نيست.

فيروزآبادي تصريح کرد: نيروهاي مردمي سوريه، امروز مسلط بر اوضاع بوده و کشور را در اختيار دارند، ولي کشورهاي همسايه با حمايت برخي دولت‌هاي منطقه، اوضاع را کمي سخت کردند.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: حماسه ، دفاع ، انقلاب ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار