اذعان مقامات پيشين آمريكايي

تحريم‌هاي ايران بازارهاي جهاني را تحت تاثير قرار مي دهد/فشار بر ايران، اقتصاد آمريكا را شكننده‌تر مي كند

"چارلز راب"، "دنيس راس" و "مايكل ماكوفسكي" سه تن از مقامات پيشين ايالات متحده در مقاله اي به بررسي تاثير تحريم هاي بين المللي ايران بر بازارهاي جهاني و اقتصاد اين كشور پرداختند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري لبنان24، اين سه سياستمدار كهنه كار آمريكايي در آغاز مقاله خود اعتقاد دارند همزمان با آغاز سال 2013 ميلادي و پس از بحران مالي كه اين كشور با آن دست و پنجه نرم مي‌كند، ايران را مي توان بزرگترين چالش ايالات متحده در سطح بين المللي نام برد.

اين افراد در ادامه مدعي مي شوند كه از طريق استراتژيك حضور ايران هسته اي براي آمريكا غير قابل قبول است و اذعان مي كنند كه فشارهاي صورت گرفته بر ايران براي دست كشيدن از انرژي هسته اي نه تنها در اين كشور تاثيري نگذاشته بلكه اقتصاد ايالات متحده و قيمت هاي نفت را به شدت دگرگون كرده و در آنها تاثير گذار است.

راب، راس و ماكوفسكي در ادامه مي افزايند تحريم هاي نفتي بر عليه ايران عملا در فروش نفت در سطح جهاني تاثير گذاشته و باعث افزايش بيش از حد قيمت جهاني اين ماده مي شود.

سياستمداران كهنه كار آمريكايي ادعاي كشورهاي غربي مبني بر حمله نظامي به ايران را باعث ايجاد اخلال در صادرات نفتي جهاني ارزيابي كرده و اين اقدام را به بسته شدن تنگه هرمز از سوي نيروهاي نظامي ايران منتهي مي دانند. 
برچسب ها: تحریم ، آمریکا ، ایران ، فشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار