آماری از عدم حفظ نتیجه سرخپوشان:

عدم حفظ نتيجه، 4 تساوی به پرسپولیس بخشیده است!

تیم پرسپولیس تهران که در حال حاضر 7 تساوی در کارنامه خود دارد در بسیاری از این تساوی هایش ابتدا از حریف خود جلو افتاده بود و این آمار نشان از عدم توانایی سرخپوشان در حفظ نتیجه دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تیم پرسپولیس تهران در پایان 18 هفته از مسابقات لیگ برتر7 تساوی در کارنامه خود دارد. 7 تساوی که 4 تای آن مربوط به مسابقاتی است که ابتدا پرسپولیس از حریفان خود جلو افتاده بود.

پرسپولیس در 18 مسابقه ای که پشت سر گذاشته است، درمقابل تیم های فولاد خوزستان، گهر زاگرس، ملوان بندر انزلی، صنعت نفت آبادان، استقلال، سایپا و نفت تهران به تساوی رسیده است.

تساوی های پرسپولیس از 2 حالت خارج نیست سرخپوشان پایتخت یا به تساوی صفر به صفربا حریفانشان رضایت داده اند و یا این که ابتدا از حریف خود جلو افتاده اند و سپس بازی را با تساوی به پایان رسانده اند.

پرسپولیس در مقابل تیم های استقلال، نفت تهران و سایپا به تساوی بدون گل رسیده و در مقابل تیم های ملوان، صنعت نفت آبادان ، گهر و فولاد ابتدا از حریف جلو بوده و سپس تیم مقابل با هوشمندی مساوی کرده و یک امتیاز گرفته است.

در این جا قصد داریم نگاهی کوتاه به این 4 مسابقه و عدم حفظ نتیجه سرخپوشان درآن دیدارها داشته باشیم.

تیم پرسپولیس تهران در بازی مقابل گهر درود ابتدا با یک گل از حریف پیش افتاد ولی در ادامه مسابقه شاگردان مایلی کهن موفق شدند با زدن یک گل بازی را به تساوی بکشند.

در دیدار مقابل تیم فولاد خوزستان ، پرسپولیس تهران با یک گل از حریف پیش افتاد ولی شاگردان فرکی با زدن یک گل کار را به تساوی کشیدند.

در دیدار پرسپولیس وملوان در لیگ برترنیز در حالی که سرخپوشان پایتخت با نتیجه 2 بر یک از حریف خود جلو افتاده بود شاگردان احمد زاده با زدن یک گل دیگر کار را به تساوی 2-2 کشیدند.

در دیدار پایانی سرخپوشان در هفته هجدهم لیگ برترنیز شاگردان گل محمدی که در 10 دقیقه اول موفق شده بودند 2 بر صفر ازصنعت نفت آبادان پیش بیفتد بادریافت 2 گل از این تیم، به تساوی 2-2 رسیدند.

این مجموع 4 بازی بود که پرسپولیسی ها ابتدا توانستند هوادارانشان راامیدوار کنند اما سیری از زدن گل وتدافعی عمل کردن پس از دریافت گل باعث شد تا آن ها نتوانند به برد دست پیدا کنند.

*اهمیت بازی هجومی حتی بعد از گل

یکی از فاکتورهای تیم های موفق در فوتبال، تشنه بودن به گل است. سرمربیان این تیم ها حتی بعد از به ثمر رساندن گل نیز تلاش می کنند تا بازی هجومی خود را تکرار کنند. اما چنین مسئله ای در پرسپولیس تهران دیده نمی شود.

سرخپوشان پایتخت به ویژه در دیدار پایانی خود با صنعت نفت آبادان اشتباهات زیادی داشتند. سرمربی این تیم، یحیی گل محمدی نشان داد که با تعویض هایش پس از 2 گل قصد دارد از نظر دفاعی تیم خود را تقویت کند و از حمله حریف و دریافت گل جلوگیری کند. دریغ از این که این همان خواسته تیم حریف بوده و آن ها توانستند با زدند و گل بازی را به تساوی بکشند.

پرسپولیس باید این ضعف بزرگ خود در عدم حفظ نتیجه را برطرف کنند و گر نه آن ها حتی بازی برده را با باخت هم عوض می کنند. /مح

برچسب ها: پرسپولیس ، محمدی ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار