اوباما :‌

درباره شناسايی عوامل حمله به سفارت آمريکا در ليبی به سرنخهايی دست يافتيم

اوباما :‌ماموران اف بی آی درباره شناسایی عوامل حمله به سفارت این کشور در بنغازی به نتایجی دست یافته اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، رئیس جمهور آمریکا گفت : ماموران اف بی آی درباره شناسایی عوامل حمله به سفارت این کشور در بنغازی به نتایجی دست یافته اند.

 باراک اوباما در مصاحبه با خبرنگار شبکه ان بی سی از اقدامات مسئولان تحقیقات درباره حمله به سفارت آمریکا در بنغازی ، تمجید کرد.

اوباما در خصوص اینکه آیا نباید مقامات آمریکا تلاشهای بیشتری بکار گیرند تا از وقوع حوادث مشابه جلوگیری شود گفت « تام پکرین و ژنرال مایک مالن که مسئولیت گروه تحقیق را برعهده داشتند در تشخیص برخی از نقاط ضعف امنیتی عملکرد بسیار خوبی داشتند. آنها پیشنهادهای متعددی ارائه کردند که برخی از آنها قبلا رعایت می شد.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه هم گفت تمام توصیه ها را بکار خواهد بست. من هم به وضوح به وزارت خارجه اعلام کردم مشکل را برطرف خواهیم کرد.»

اوباما افزود « ما در برابر وقوع چنین حادثه ای موضع تدافعی اتخاذ نمی کنیم و وانمود هم نمی کنیم مسئله ای روی نداده است و در واقع باید بگویم ، مشکل بزرگی در (بنغازی ) روی داده است و تمام توصیه هایی را که در این رابطه به ما می شود ، بکار خواهیم بست.

در این رابطه برخی از مسئولان وزارت خارجه مقصر شناخته شدند. من هم اعلام کردم تلاش می کنیم مشکلات مربوط را برطرف کنیم تا از تکرار حوادث مشابه جلوگیری شود.

چون ، این افراد کسانی بودند که ما آنها را به لیبی اعزام کردیم و به خطرات احتمالی واقف بودیم. اما وقتی گزارش های واصله در خصوص حمله به سفارتخانه را بررسی کردیم متوجه شدیم در خصوص تامین امنیت سفارتخانه ها در کشورهایی که میزبان قادر به حفظ امنیت نبوده اند ، نارسایی هایی وجود داشت که البته تعمدی نبوده است.

بنابراین ، تحقیقات کاملی در این رابطه در دست اجراست. نه تنها تمام توصیه هایی که به ما شده است را بکار خواهیم گرفت ، بلکه فراتر از این توصیه ها تلاش می کنیم عوامل حمله به سفارتخانه را شناسایی کنیم.»

اوباما در بخش دیگری از سخنان خود افزود «تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. پلیس فدرال آمریکا بارها کسانی را برای تحقیق در این خصوص به لیبی اعزام کرد. به سرنخهای خوبی هم دست یافته ایم اما الان در اینباره نمی توانم صحبت کنم.»
برچسب ها: اوباما ، امریکا ، بنغازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار