قطار عامل ناشناخته انقراض فیل‌ها در هند

يك گروه حامي حقوق حيوانات در هند اعلام كرده از سال 1978 ميلادي تاكنون بيش از 811 رأس فيل هندی بر اثر برخورد با قطار تلف شده اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، خطوط راه ‌آهن هند در حدود 64 هزار و 15 کیلومتر بوده و دارای 6 هزار و 909 ایستگاه است. این کشور یکی از بزرگترین شبکه های ریلی جهان را داراست و به نوعی قلب تپنده سیستم حمل و نقلی هند به شمار می رود به گونه ای که به طور متوسط روزانه 20 میلیون مسافر را در سطح این کشور جابجا می ‌کند.

به لحاظ تعداد افراد استخدامی، این شرکت با بیش از 6/1 میلیون کارگر و کارمند، یکی از بزرگترین سازمان‌های استخدامی در جهان به شمار می ‌رود و شرکت خط آهن هند دارای 250 هزار واگن و 8 هزار لوکوموتیو است.

اما این خطوط شلوغ، دردسرهای زیادی نیز به همراه دارند، به عنوان مثال بر اساس آمار تكان دهنده شركت راه آهن مركز و غرب هند كه پس از شكايت يك فعال مسايل سياسي در بمبئي در سال 2009 و با استناد به قانون آزادي اطلاعات صورت گرفته بود، اعلام شد که دست كم 20 هزار و 706 نفر در خلال سالهای 2004 تا 2009 بر اثر سقوط از روی قطارهای شلوغ جان خود را از دست داده‌ اند.

غیر از این انسانهای بدشانس، حیوانات نیز از این خطوط راه آهن آسیب های زیادی دیده اند به گونه ای که يك گروه حامي حقوق حيوانات در هند اعلام كرده از سال 1978 ميلادي تاكنون بيش از 811 رأس فيل هندی بر اثر برخورد با قطار تلف شده اند.

این آمار پس از آن اعلام شد که يك دستگاه قطار مسافربري اوایل این هفته با گله فيل ها در استان اوريسای هند برخورد كرد كه گزارشهاي اوليه نشان مي دهد در اين حادثه پنج رأس فيل تلف شده اند. با توجه به اینکه بيشتر خطوط ريلي هند از وسط جنگلهاي محافظت شده عبور مي كنند، فعالان حامی حقوق حیوانات از اداره راه آهن هند خواسته اند سرعت قطارها در اين مسيرها به 40 كيلومتر كاهش يابد تا خطرات کمتری متوجه حیوانات باشد.

با توجه به خطر انقراض فیل ها در مناطقی مانند هند که بر اثر شکار بی رویه و کاهش مناطق سکونت این حیوان در حال وقوع است، حساسیت نسبت به تصادف فیل ها با قطار بیشتر شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار