مدیر دانشجویی صندوق رفاه دانشجویی:

نرخ حق بیمه تکمیلی برای هر دانشجو شش هزار تومان در ماه /بیمه تکمیلی با فرانشیز 10 درصد

دانشجویان با پرداخت ماهانه شش هزار تومان از امسال می توانند تحت پوشش بیمه دانش قرار بگیرند

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ ندا خرم، مدیر دانشجویی صندوق رفاه دانشجویی صبح امروز در نشست خبری که در سازمان بیمه دی برگزار شد طی سخنرانی گفت: سلامت دانشجویان یکی از ابعادی است که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.

امسال برای نخستین بار با در نظر گرفتن بیمه دانش که شامل بیمه عمر و حوادث و البته بیمه تکمیلی است با دستور رئیس جمهور برای دانشجویان در نظر گرفته شده است و این وظیفه بر عهده صندوق رفاه دانشجویان قرار گرفت و  دانشجویان و خانواده آنها ديگر دغدغه سلامت را ندارند.

وی افزود: مبلغی که از دانشجویان در خصوص بیمه دانش  دریافت می شود ماهی شش هزار تومان است که در طول دوران تحصیل از دانشجو گرفته می شود و به صورت وام برای بیمه دانش در ابتدای تحصیل به دانشجو ارائه می شود.

خرم در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص اینکه آیا تسهيلاتی برای دانشجویان در رابطه با این بیمه در نظر گرفته گفت: نرخ بسته ی پوشش درمانی و بیمه ای برای افراد ماهانه بیست تا بیست و پنج هزار تومان است و کاهش آن در حد شش هزار تومان یکی از تسهيلاتی است که  برای دانشجو در نظر گرفته شده است که اقساط آن به صورت شصت ماه پرداخت می شود البته برای دانشجویان خاصی که تحت کمیته امداد  قرار دارند و یا دانشجویان مناطق محروم به سر می برند تسهيلاتی در خصوص باز پرداخت و یا اقساط آن ها برای آن ها در نظر گرفته شده است.

با توجه به این بسته بیمه‌ای اگر فردی دانشجو نباشد باید ماهانه حدود 20 تا 25 هزار تومان حق بیمه پرداخت کند ولی ما با تفاهم ‌نامه‌ای که منعقد کرده‌ایم این میزان را به شش هزار تومان کاهش داده‌ایم که دانشجویان می‌توانند پس از فراغت تحصیل در اقساط بلند مدت بازپرداخت این بیمه را انجام دهند.

وی افزود: ‌همچنین دانشجویان می‌توانند خانواده‌ تحت تکلف را بیمه تکمیلی کنند.

خرم با بیان این که برای بیمه تکمیلی فرانشیز 10 درصد دیده شده است،‌ اظهار کرد: ‌این کار قدم اول است و امیدواریم برای سال‌های بعد به سمت بیمه طلایی پیش رویم.



دانشجویان می توانند از امروز 11 دی ماه 91 با ورود به سایت صندوق رفاه دانشجویی و یا سایت ویژه بیمه دی و یا سایت دانشگاه ها و یا ادارات رفاه دانشگاهی از تسهیلات بیمه خودشان بهره مند شوند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص زمان تسهیلات این بیمه تنها برای دوران دانشجویی بوده یا نه اظهار داشت: کلیه تسهیلات بیمه دانش تنها شامل دانشجویان، که در دوران تحصیل به سرمی برند بوده و قطعا اگر بنا باشد بعد از فارغ التحصیلی تحصیلاتی برای دانشجویان در نظر گرفته شود باید مبلغ را خود فرد بپردازد.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.