وزير خارجه تونس به فساد مالي و اخلاقي متهم شد

پايگاه خبري ميدل ايست آنلاين در گزارشي با عنوان عبدالسلام گيت با اشاره به نام رفيق عبدالسلام وزير امور خارجه تونس نوشت :‌ وزير امور خارجه تونس به فساد مالي و اخلاقي متهم شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، در اين گزارش آمده است اتهامي که عليه رفيق عبدالسلام مطرح شده است به رسوايي شرايتون نيز معروف است ولي راشد الغنوشي رئيس جنبش النهضه و پدر زن وزير امور خارجه تونس با هشدار به مروجان اين خبر، آنان را به اقامه حدود شرعي تهديد  کرد.
الفه رياحي وبلاگ نويس تونسي روز چهار شنبه گذشته در صفحه شخصي اش  مطلبي را منتشر کرد که پس از چند روز جنجال ساز شده است. ‌در اين مطلب وزير امور خارجه به فساد اخلاقي، حيف و ميل اموال عمومي و خيانت به همسرش متهم شد.
رياحي همراه با نوشته اش فاکتورهايي را منتشر کرده است که نشان مي دهد وزير امور خارجه تونس يکي از اتاق هاي مجلل هتل شرايتون در نزديکي وزارت امور خارجه را رزرو کرده است و فاکتور ديگري نشان مي دهد يک زن که به دلايل اخلاقي نامش فاش نشده است در همين هتل و در همان طبقه اي که وزير اقامت داشته اتاقي رزرو کرده ولي هزينه اين اتاق با هزينه اتاق وزير محاسبه شده است.
وبلاگ نويس تونسي از مسئولان خواسته است در اين زمينه تحقيق کنند ولي وزير امور خارجه با رد اتهام مورد نظر وبلاگ نويس، گفته است:« زني که در اين وبلاگ از او  سخن به ميان آمده است از خويشاوندان من است و هدف از اين شايعات چيزي جز تلاش براي مخدوش کردن چهره من نيست در نتيجه از شايعه پراکنان شکايت خواهم کرد».
وزارت امور خارجه تونس نيز در بيانيه اي اعلام کرد تمامي هزينه هاي وزير بر اساس قانون و محاسبات صحيح است اما الفه رياحي وبلاگ نويس تونسي در گفتگويي راديويي و در پاسخ به تهديد وزير امور خارجه گفت:‌« از وزير مي خواهم از من شکايت کند زيرا اسناد ديگري در اختيار دارم که در زمان مناسب افشا خواهم کرد تا واقعيت ها روشن شود».
اين خبر با واکنش جنبش النهضه در تونس مواجه شده و اين جنبش به سرعت آن را شايعه خوانده است.
حتي راشد الغنوشي رئيس جنبش النهضه در نماز جمعه اين هفته به شايعه پراکنان هشدار داد و هدف آنان را تلاش براي شکاف در صفوف مسلمانان خواند.
واکنش قابل توجه محافل خبري به نوشته اين وبلاگ نويس  و ارتباط اتهام به داماد رئيس يکي از مهم ترين جنبش هاي اسلامي در تونس سبب شده است تا برخي پيش بيني کنند در روزهاي آينده تونس شاهد آبستن حوادث جديدي خواهد بود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار