اخبار ویژه روزنامه های سه شنبه

مجازات ارسال پيامک موهن عليه احمدی نژاد/حکم احمدی‌نژاد به مشایی شبیه زیارت‌نامه‌ بود!

ِِِِِمشاور مشايي: حكم رهبر را بايد روي چشم گذاشت و اجرا كرد ،روحانیون به من نزدیک نشوند چون مشكل پيش مي‌آيد!،مشایی همچنان در دفتر رئیس جمهور،هیچ خطیبی حق ندارد له یا علیه نامزدی سخن بگوید،روحانیون به من نزدیک نشوند چون مشكل پيش مي‌آيد!،كاريكاتورهاي جدیدی از پيامبر اسلام منتشر می كنیم،عبدي: معناي حمايت از نامزدي خاتمي تحريم انتخابات است،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

فتنه انگيزي دولت تركيه در عراق
دولت تركيه در حال دامن زدن به اختلافات طايفه اي و فرقه اي در عراق است.
قرائن مختلف حاكي از آن است كه تركيه در كنار نقش آفريني در بحران سوريه، به دنبال ايجاد تقابل ميان كردها با دولت مركزي عراق از يك سو و نزاع شيعه و سني از طرف ديگر است. برخي قرائن از نزديكي گروه موسوم به العراقيه- كه سوابق همكاري با رژيم سعودي را دارد- به برخي مقامات تركيه حكايت مي كند.

تركيه چند ماه پيش به طارق هاشمي معاون رئيس جمهور عراق كه نقش وي در سلسله انفجارها و جنايت هاي تروريستي محرز شده بود، پناهندگي داد. روزنامه كريستين ساينس مانيتور در همين زمينه نوشت: در ماه سپتامبر (شهريور) در حالي كه دولت عراق به يكي از پايين ترين سطوح روابط خود با تركيه طي سال ها رسيد، آنكارا از «مسعود بارزاني» رئيس جمهوري منطقه كردستان عراق به عنوان ميهمان ويژه در اجلاسي به ميزباني حزب حاكم عدالت و توسعه تركيه استقبال كرد.

 دولت منطقه اي نيمه خود مختار كردستان در شمال عراق و دولت فدرال در بغداد سال ها چشم در چشم نشده اند و اختلاف بين اين دو در حال حاضر به ويژه در مورد سياست خارجي در حال افزايش است. اين گزارش مي افزايد: تركيه كه همچنان مشتاق به جلوگيري از رواج گرايشات جدايي طلبانه كردها در مرزهاي خود است، اكنون كردهاي عراق را به عنوان يك متحد بالقوه در راه مخالفت با منافع ايران، بغداد و دمشق تلقي مي كند.

 در حالي كه ديپلمات هاي منطقه اي و غربي انگشت اتهام خود را به سمت نوري مالكي نخست وزير عراق به دليل كمك به بشاراسد نشانه مي روند، اتهامي كه بغداد آن را به شدت رد مي كند، كردهاي عراق به طور روزافزوني با گروه مخالف سوريه سر و كار پيدا مي كنند به اميداينكه كردهاي سوريه احتمالا پس از اسد، بتوانند از درجه اي از خودمختاري برخوردار شوند. اين مساله به دولت منطقه اي نيمه خودمختار كردستان در شمال عراق امكان مي دهد تا جاي پايش را سفت تر كند.

كريستين ساينس مانيتور در ادامه خاطرنشان كرد: دولت تركيه اگرچه با جمعيت كرد خود رفتار بدي دارد، اما بي اعتمادي عميق دولت منطقه اي نيمه خودمختار كردستان به بغداد، باعث روابط تاكتيكي رو به رشدي بين آنكارا و اربيل شده است. اگرچه اكثريت كردها، مسلمانان سني هستند، اما علاقه مندي دولت منطقه اي نيمه خودمختار كردستان نه به مذهب، كه به تلاش براي اهداف طايفه اي و ناسيوناليستي بيشتر معطوف است.

اين گزارش مي افزايد: هرچند قانون اساسي عراق به دولت فدرال كنترل ظاهري بر سياست خارجي اين كشور را مي بخشد، اما دولت منطقه اي نيمه خودمختار كردستان در مورد موضوعات مربوط به روابط بين المللي به ندرت تسليم بغداد مي شود. كردهاي عراق از دهه 90 ميلادي زماني كه غرب از وضع منطقه پرواز ممنوع بر فراز اين كشور براي محافظت از كردها در جريان شورش عليه رژيم صدام حسين حمايت كرد، از سطح بالاي خودمختاري در شمال عراق برخوردار بوده اند.

از سوي ديگر به گزارش شبكه الميادين تركيه در حال دامن زدن به اختلافات مذهبي ميان اهل سنت و دولت شيعه حاكم به عراق است.
10 روز پيش تعدادي از محافظان «رافع العيساوي» وزير دارايي عراق از اعضاي ائتلاف العراقيه، در چارچوب مبارزه با تروريسم بازداشت شدند. ائتلاف العراقيه بلافاصله به بهانه سياست هاي طايفه گرايي المالكي و ظلم دولت عراق به اهل سنت، تحصن و تظاهراتي را در مناطق سني نشين عراق، به ويژه استان الانبار و شهرهاي سامرا و تكريت سازماندهي كرد.

طبق اعلام شبكه الميادين، برافراشته شدن پرچم تركيه در تظاهرات اخير در استان الانبار، تشنج در روابط دو كشور را تشديد كرد، به طوري كه گروه «اهل الحق» شبه نظاميان جدا شده از ارتش المهدي، تركيه را تهديد كرد در صورتي كه به دخالت در امور عراق ادامه دهد، منافع اين كشور را در عراق هدف قرار خواهد داد. يكي از مسئولان دولتي عراق گفت، سخنان برتري جويانه مقام هاي تركيه درباره عراق قابل قبول نيست و براي آخرين بار به دولت تركيه هشدار داده مي شود.
 
مشاور مشايي: حكم رهبر را بايد روي چشم گذاشت و اجرا كرد
«دولت، مجلس و قوه قضائيه سه بازوي ولي فقيه است و دولت بايد تابع ولي فقيه باشد».
بهمن شريف زاده از حاميان خاص دولت و مشايي با بيان مطلب فوق به خبرگزاري آريا گفته است: ارتباط دولت با ولايت فقيه مي تواند ارتباط متابعت باشد كه بايد اين گونه باشد، يعني دولت بايد تابع ولي فقيه باشد كه ما از آن به عنوان ولايت پذيري نام مي بريم. رياست جمهور بازوي ولي فقيه است و بازو بايد از صاحب بازو تبعيت كند.

وي مي افزايد: در حقيقت ولي فقيه داراي سه بازو است؛ بازوي اجرايي، بازوي قانونگذار و بازوي داوري كه سه قوه در كشور ما سه بازوي ولي فقيه هستند. ارتباط دوم، ارتباط مشاورت است، آيا رئيس جمهور بايد مشاورتي با ولي فقيه داشته باشد يا خير؟ اين نكته مهمي است آنچه كه روال و رويه رهبر معظم انقلاب و همچنين امام رضوان الله عليه بود، آن بود كه رئيس قوه مجريه را طرف مشورت خود قرار داده و مي دهند، چرا كه رئيس قوه مجريه بر امور اجرايي كشور چيرگي و تسلط دارد، اخبار و آگاهي هاي گوناگوني از روند اجرايي كشور دارد و براي همين مي تواند مشورت هاي ارزنده اي بدهد.

همين جا يك نكته اي را عرض كنم، برخي به غلط تصور مي كنند رئيس جمهور نبايد طرف مشورت با رهبر شود بلكه فقط بايد مطيع و تابع باشد، اين يك توهم است و غلط. ما در انتخاب افراد به عنوان رئيس جمهور بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه افزون بر آن كه فردي را برگزينيم كه در تبعيت كم نمي گذارد، توجه كنيم كه بايد كسي را انتخاب كنيم كه مشاور خوبي براي رهبر باشد يعني توان مشورت دهي را داشته باشد.

مشاور مشايي درباره اين سؤال كه «اگر از همين طريق مشاوره دادن، نظر خودشان را به كرسي بنشانند، چه؟» مي گويد: آن ديگر تبعيت نيست! زماني شما مشورت مي دهيد و ممكن است در جانب مشاورت، نظر شما كه مشورت مي دهيد با نظر كسي كه به او مشورت مي دهيد متفاوت باشد، مشورت اصلا يعني همين! در مقام بحث، مشاور تابع نيست، اگر تابع شود ديگر مشاور نيست اما در مقام نتيجه گيري از بحث حوزه، حوزه تبعيت است.

شريف زاده كه مسئول دفتر مطالعات ديني در مركز مطالعات جهاني شدن است، ادامه داد: پس از آن كه رهبر از بحث نتيجه گرفت و خواست حكم كند، حوزه تبعيت آغاز مي شود، اما پيش از نتيجه گيري و ارائه حكم حوزه مشورت است يعني شما بايد كاملا ايده خودت را اگر معتقديد درست است با استدلال پيش ببريد، نهايتا يا ايده تو پذيرفته مي شود يا نمي شود، يا تو ادله طرف مقابل را مي پذيري يا طرف مقابل، ادله تو را مي پذيرد يا هيچ يك ادله يكديگر را نمي پذيرند، به هرحال محصول اين گفت و گو آن است كه از دهان رهبر به عنوان حكم خارج مي شود، از آنجا به بعد حوزه تابعيت آغاز مي شود و آنچه رهبر حكم كرد بايد تابعيت شود.

وي اضافه كرد: مي خواهم آخرش را بگويم مثلا رئيس جمهور با رهبري مشورت مي كند و ادله خودش را ارائه مي كند، رهبر ادله رئيس جمهور را نمي پذيرند و رئيس جمهور هم به ادله خودش معتقد است حالا بحث تمام مي شود و رهبر حكم را براساس نظر خودشان مي دهند، از اينجا بحث تبعيت مطرح مي شود كه رئيس جمهور بايد حكم رهبر را روي چشمان خود بگذارد و بگويد من بازوي او هستم و آنچه را كه او حكم مي دهد اجرا كنم.

وي در پاسخ اين سؤال كه «آيا مي شود بعد از اين كه رهبري حكمي را صادر كردند، رئيس جمهور به بهانه مشورت دادن و تلاش براي تغيير نظر رهبري، اجراي حكم ولي فقيه را به تعويق بيندازد؟» گفت: نه! يك موقعي حكمي به من مي كنند، يعني اگر حكم الزامي باشد بايد مطيع باشم اما باز ممكن است سؤال شما اين باشد كه آيا اگر رهبر حكم كردند باب مشاوره بسته مي شود؟ نه! باب مشاوره و مباحثه هميشه باز است ولي اين مشاوره و مباحثه نبايد به عمل لطمه بزند؛ يعني موجب تعطيل حكم نبايد شود.

عبدي: معناي حمايت از نامزدي خاتمي تحريم انتخابات است
عضو مستعفي حزب مشاركت نامزدي خاتمي را به معناي تقابل با حاكميت ارزيابي كرد و گفت ترديد ندارم كه خاتمي چنين نخواهد كرد.
عباس عبدي در سال 88 نيز با نامزدي خاتمي مخالف بود. عبدي در دوره اصلاحات خواستار تغيير قانون اساسي شده بود اما خاتمي آن هنگام چنين اظهاراتي را «خيانت» توصيف كرد.

 عبدي در انتخابات سال 88 به همراه كساني چون ابطحي، كرباسچي، سروش و ... از كروبي حمايت كرد. او چند ماه پيش از حضور خاتمي در انتخابات مجلس نهم استقبال كرد و خبر داد كه كساني با دعوت خاتمي به تحريم انتخابات دنبال آن بودند كه به شيوه سازمان مجاهدين خلق (منافقين) خاتمي را وادار به انتحار كنند.

عبدي در مصاحبه با «تسنيم» درباره احتمال نامزدي خاتمي گفته است: درباره آقاي خاتمي مي توان گفت كه نامزدي ايشان در شرايط كنوني (ماه هاي آينده را نمي دانم) از سوي حكومت به معناي مقابله جويي تلقي خواهد شد و اين برخلاف خط مشي اصلاح طلبي است و ترديد ندارم كه آقاي خاتمي هم، چنين نخواهد كرد، و اگر هم، چنين كند، از خط مشي خود عدول كرده و وارد فاز جديدي شده است.

 ولي اين احتمال را مي توان داد كه در ماه هاي آينده شرايط براي حضور وي نيز فراهم شود، مشروط بر اينكه موازنه قوا تغيير كند. و در هر حال وقوع چنين وضعي نيازمند نشان دادن چراغ سبز از جانب طرفين نسبت به يكديگر است. هرچند وقوع چنين وضعي را كم احتمال مي دانم.

وي مي افزايد: آنان كه آمدن اصلاح طلبان را مشروط به حضور و نامزدي خاتمي مي كنند، صادقانه تر و بهتر است كه از ابتدا شعار تحريم بدهند. من در سال 1388 هم با اين حضور مخالف بودم، الان كه جاي خود دارد.

وي بهترين رويكرد براي اصلاح طلبان را مشاركت باهدف بازسازي خود بدون اولويت بندي پيروزي عنوان كرد و گفت: از حيث فرد نامزد كه معرف نگاه آنان به انتخابات است، بايد معمولي و معطوف به بازي و نه نتيجه آن باشد. و دوباره رويكرد سال 1388 را تجربه نكنند. رويكردي كه شرايط عيني آن فراهم نيست. البته انتخاب اين رويكرد در خلأ صورت نمي گيرد، و نحوه برخورد حكومت نيز بر آن موثر است.

 عبدي درباره نامزدي عارف و ساير اصلاح طلبان گفته است: به نظر من نامزد اصلاح طلب ها ( به صفت خاص) هيچگاه به صورت منفرد تصميم به نامزدي نمي گيرد، حتي آقاي خاتمي هم بدون جلب توافق ديگران چنين نمي كند، چه رسد به افراد ديگر. بنابراين آقاي عارف هم مي تواند مثل افراد ديگر همچون آقاي نجفي، آقاي جهانگيري و سايريني كه نمي خواهم نام ببرم يك گزينه باشد، مشروط بر اينكه اين گزينه از دل تصميم جمعي اصلاح طلبان بيرون آيد، نه آنكه به صورت فردي نامزد شويم و انتظار حمايت داشته باشيم.
 
*خراسان:

محکوميت فرد ارسال کننده پيامک موهن عليه رييس جمهور
بر اساس شکايت و پيگيري هاي معاونت حقوقي رياست جمهوري، فردي به نام "م. ک" ساکن يکي از استانهاي شمالي کشور به اتهام ارسال پيامک هاي توهين آميز عليه محمود احمدي نژاد رييس جمهور کشورمان، به 500 هزار ريال جزاي نقدي محکوم شده است.

تصميم هيئت تطبيق قوانين درباره مصوبه دولت براي استخدام خارج از ضابطه در نهاد رياست جمهوري واستان ها واطلاعيه دولت
مصوبه هيئت وزيران براي استخدام ۱۵۰۰نفر از کارکنان نهاد رياست جمهوري خارج از ضوابط قانون استخدامي با اختيار تام بقايي معاون اجرايي رئيس جمهور و همچنين اعطاي اختياراتي مشابه به استانداران واکنش هايي را برانگيخت.احمد توکلي نماينده تهران در اين باره از رئيس مجلس خواست تا مانع از اجراي مصوبه اخير دولت شود.

 وي همچنين افزود: بخشنامه اي در ادامه اين مصوبه خطاب به وزيران و استانداران صادر شده است که اختيارات فراقانوني نظير استخدام بي ضابطه به آن ها مي دهد.حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه کيهان نيز در واکنش به اين مصوبه از احتمال ارتباط اظهارات اخير احمدي نژاد عليه عملکرد گزينش ها با چنين تصميماتي سخن گفت.در همين حال مهر شامگاه روز گذشته خبرداد:هيئت تطبيق مصوبات دولت با قوانين اين مصوبه را بررسي وآن را مغاير با قانون دانست . هم زمان پايگاه اطلاع رساني دولت با قانوني دانستن اين مصوبه مستندات خود را در اين باره منتشر کرد.

*تهران امروز:

مشكلات اقتصادي مي گذرد
استاد عبدالله فاطمی‌نیا از سخنرانان مذهبي پايتخت در تازه ترين سخنان خود به مشكلات اقتصادي و تورمي كه به خاطر برخي سياست ها گريبانگير جامعه شده اشاره كرد. وي با بیان اینکه در حمایت از نظام اسلامی‌تعارفی نیست، گفت: «من سیاسی نیستم اما باید بگویم که ما مؤید نظام هستیم، مؤید رهبری هستیم و تضعیف نظام و رهبری را حرام می‌دانیم.»

به گزارش فردا،‌او با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی اخیر ادامه داد: «مسائل اقتصادی به وجود آمده، عمومی‌است. بلا وقتی عمومی‌شد دیگر برای یک نفر و دو نفر نیست.

از طرف دیگر، امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) زمانی که دنیا را وصف می‌کند می‌فرماید: «لا تَدُومُ أحوالُها» یعنی احوال دنیا ادامه پیدا نمی‌کند.یکی از حکما گفته است که یکی از خوبی‌های دنیا این است که حتی بدی‌هایش هم وفا ندارد.»این استاد اخلاق و عرفان، افزود: «این اوضاع اینطور نمی‌ماند. اینها روزگاری است که می‌گذرد.

خدا نکند این اوضاع شما را از معنویت دور کند و العیاذ بالله از اهل بیت غافل کند. به هرحال ما دشمن داریم و امیدواریم به حق صدیقه کبری، شرّ این دشمنان به خودشان برگردد. دشمنی‌هایی که داریم که اقسام گوناگون است. از خداوند می‌خواهیم که به عزت خودش، ظهور امام زمان (عج) را نزدیک بگرداند.

 اینها همه وعده‌های خداست؛ أین معز الاولیا و مذل الاعداء ... اینها همه ان‌شاءالله محقق خواهد شد.»استاد فاطمی‌نیا همچنین با تاکید بر رفتار صحیح در خانواده تصریح کرد: «این مسائل نیز می‌گذرد؛ شما هم با حضور قلب سر کسب و کار خودتان می‌روید. خلاصه این مشکلات باعث نشود که از ذکر خدا غافل شوید و یا در خانه‌ها و با خانواده تلخی کنید. عصبانیت‌ها را بیرون خانه‌ها بگذارید و بعد داخل شوید.»

روحانیون به من نزدیک نشوند چون مشكل پيش مي‌آيد!
حجت الاسلام بهمن شريف زاده از نزديكان اسفنديار رحيم مشايي در گفت و گو با «همشهري ماه» گفت: هر موقع به نام آقای مهندس(مشايي)، گروهی از روحانیون جمع شدند برای آنها مشکلی پیش آمد و همین شد که آقای مهندس گفتند به من نزدیک نشوید چون برای شما مشکل پیش می‌آید.

وي ادامه داد: حتی بارها به خود من آقای مهندس گفتند کمتر به من نزدیک شو چون مشکل پیدا می‌کنی، اذیتت می‌کنند! ببینید یعنی عواملی از بیرون نمی‌خواهند بگذارند این ارتباط برقرار شود، از این راه که شهریه بنده را قطع کنند، من الان نمی‌گویم چه کسی اما یک‌سال پیش یک آقای روحانی اشک می‌ریخت و می‌گفت:

«‌‌‌‌‌ زندگی‌ام مختل شد چون همراه با عده‌ای از روحانیون آمده بودم آقای جوانفکر را ببینم و در آن جلسه حرف زدم، شهریه‌ام را قطع کردند.»

وي افزود: آقای مشایی برای کارهای فرهنگی هزینه‌های کلان به مسئولان داده، در حالی که اینها گفته نمی‌شوند و خودش هم نمی‌خواهد گفته شود، همین راهیان نور، مبالغ کلان راهیان نور را چه کسی داد؟ شخص مهندس مشایی که ایشان مسئول فرهنگی دولت بود.

 شريف زاده در واكنش به اين سوال كه اي كاش اتوبوس‌هاي خوبي نيز به اردوي راهيان نور اختصاص داده مي شد، گفت: آقای مشایی که مسئول‌اش نبود، پولش را داد و آقای مشایی در برنامه‌های راهیان نور هیچ دخالتی نکردند به‌رغم اینکه میلیاردی به این کاروان‌ها کمک کرده‌اند. اسمش را نگذاشته که ما بودجه‌اش را دادیم.

حکم احمدی‌نژاد به مشایی شبیه متن زیارت‌نامه‌ها بود
محمد حسین صفار هرندی در نشستي در رشت درباره احتمال رد صلاحيت مشايي گفت: من عضو شورای نگهبان نیستم ولی بر اساس مذاکره ای که با برخی از اعضای آنان داشته ام و ذائقه شان را سنجیده ام امکان ندارد آنها به شخصی شبیه کسی که ازاو نام برده اید جوازحضور در این صحنه را بدهند.

 به گزارش آفتاب اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: جایگاه ریاست جمهوری خیلی بالاتر از این حرفهاست و ازسویی دیگر جریان فتنه نیز از سوی شورای نگهبان به دلیل فقدان صلاحیت اجازه حضور در این صحنه داده نخواهد شد.وی در پاسخ به این سوال دیگری که تاثیر مشایی بر احمدی نژاد چیست متذکر شد: آنچه که عیان هست چه حاجت به بیان است و حکم رئیس جمهوری برای مشایی جهت تصدی سمت رئیس دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها که تاکنون باعث بروزبحث های زیادی شده فقط در زیارت نامه ها و برای معصومین (ع) به کار رفته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تصریح بر اینکه انسان از شیفتگی رئیس جمهوری به صفار هرندی ادامه داد: رئیس جمهوری در پاسخ اظهار کرد، من به هیچ وجه شیفتگی ندارم و این حرفها معنی ندارد، چرا من شیفته مشایی باشم واگر سابقه رفاقت باشد من با شما ازسال ۵۵و زمان دانشجویی دوستی دارم ولی با مشایی در چندین سال اخیر است.

وی معتقد است رئیس جمهوری با انتخاب مشایی به همه کسانی که به او هشدار داده اند، تعزیر کرده اند و بر حذر داشته اند که این جماعت دور خودتان را تقویت نکن و تحویل نگیر به قیمت تحویل گرفتن این اشخاص همه دوستان و دلسوزان را از دست داده است.

این مسئول از جمله دوستان و دلسوزان که رئیس جمهوری از دست داده است را حضرات آیات جنتی، علم الهدی، مصباح یزدی و محمد یزدی اعلام کرد و افزود: این شخصیتها کسانی بودند در حمایت ازاحمدی نزاد روبه‌روی هم لباسان خود ایستادند- بعد شما می‌آيید روی سینه آنها می‌زنید و می‌گويید کی از ما حمایت کرده اید. ای داد بی داد!

صفار هرندی خاطر نشان کرد: حضرت آیت الله مصباح یزدی در زمان انتخابات ریاست جمهوری در حمایت از رئیس جمهوری فعلی نیروها را بسیج و به تمام روستاها و شهرهای کشور اعزام کرد تا آن تابلو و نگاه احمدی نژاد که سر دست گرفته بود را یاری کنند.

وی با طرح این سوال از رئیس جمهوری که حالا این شخصیت ها دلسوز و رفیق شما محسوب نمی‌شوند، تاکید کرد: انسان واقعا تعجب می‌کند چه اتفاقاتی افتاده که احمدی نژاد دارد همه دنیا را به خاطر یک نفر(اسفندیار رحیم مشایی) می‌فروشد؟!


مردم خواستار مسئولان ولایت‌مدار هستند نه ولایت شعار
حجت الاسلام سید احمد خاتمی‌در یادواره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی با تاکید اینکه مردم خواستار مسئولان ولایت مدار و نه ولایت شعار هستند، گفت: در حالی که رهبری انقلاب بر لزوم اجتناب از اختلاف افکنی تا زمان انتخابات ریاست جمهوری امر کرده‌اند، مردم ولایت مدار تحرکات مسئولین را رصد کرده و میزان ولایت مداری آنها را مد نظر قرار می‌دهند. وی نکته دوم در برابر فتنه های پیش رو را تعیین مواضع در راستای موضع‌گیری ولایت و رهبری عنوان کرد و افزود: در فتنه های آتی نیز تنها کسانی از فتنه ها به سلامت عبور می‌کنند که در مسیر موضع رهبری قرار داشته باشند.

مشایی همچنان در دفتر رئیس جمهور
در پی تغییر رئیس دفتر رئیس جمهور و جایگزینی سید حسن موسوی به جای اسفندیار رحیم مشایی، شنیده های فارس حکایت از آن دارد که مشایی هنوز در دفتر رئیس جمهور حضور دارد و بخشی از فعالیت‌های خود را در این دفتر انجام می‌دهد.

اولویت جریان اصلاحات از نگاه عبدالله نوری
به ‌دنبال دیدار جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب با عبدالله نوری در راستای شرکت در انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری، وی در سخنانی مدعی شد: «این مسئله، اولویت اصلی جریان اصلاحات نیست. مهم این است که بتوان به سازوکاری برای همکاری و بهبود فضای همزیستی سیاسی رسید.» وی تاکید کرده است که ما فکر می‌کنیم صندوق رأی در این کشور به‌سختی به دست آمده است و نباید به‌راحتی آن را از دست دهیم.

وی افزوده است که اوضاع اقتصادی کشور خیلی بحرانی است و یک برنامه اقتصادی خوب، می‌تواند مردم را به حضور در انتخابات ترغیب کند. همچنين اخیراً سعید حجاریان در جلسه‌ای گفته است: باید روی تشکیل اتاق فکر و پارلمان اصلاحات سرمایه‌گذاری کنیم و این، دو‌کارکرد برای ما دارد: 1 - ایجاد شبکه‌های جدید اجتماعی، 2 - تأمین هزینه‌های سیاسی به این معنا که هزینه‌های سیاسی تنها روی یک نفر و یک عده خاص نباشد.

3 سیاست دانشگاه آزاد در انتخابات پیش رو
فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی‌در گفت و گويي خبر داد: سه اصل مهم براي فعاليت هاي انتخاباتي تشکلهای دانشجویی این دانشگاه تعريف شده كه ملزم به رعایت آن در فرآیند فعالیتهای انتخاباتی پیش رو هستند. وي با تاکید بر اینکه هر فردی که در دانشگاه آزاد می‌خواهد فعالیت انتخاباتی داشته باشد باید در تشکلها عضو شود، گفت: نخست اینکه ما منعی برای تشکلها که از کاندیداها دعوت کنند تا برای شناخت و بصیرت بیشتر دانشجویان به دانشگاهها بیایند، قرار نداده ایم، همه کاندیداهایی که بعداً معرفی شوند یا از هم اکنون استعداد این را دارند که وارد این زمینه ها شوند می‌توانند كه به دانشجویان با فرصتهای برابر، شناختی از خود ارائه دهند.

هیچ خطیبی حق ندارد له یا علیه نامزدی سخن بگوید
حجت‌الاسلام دعاگو در بررسی جایگاه خطیبان جمعه با توجه به نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، گفت: ائمه جمعه شخصیت‌های فرهنگی-سیاسی فراجناحی هستند، هیچ خطیبی حق ندارد در خطبه‌های نماز جمعه له یا علیه نامزدی سخن بگوید، وظیفه آنها بیان شاخصه‌های عمومی‌و شرایط قانونی برای احراز منصب ریاست جمهوری، آگاهی‌بخشی و روشنگری است.

وی افزود: نامزدهای تأیید صلاحیت شده به لحاظ احراز شرایط مندرج در قانون اساسی برابرند؛ لذا هیچ‌کس حق ندارد نامزدهای تأیید صلاحیت شده را به عدم شایستگی متهم کند. تضعیف و تخریب کسانی که شورای نگهبان شایستگی‌شان را برای تصدی ریاست جمهوری تأیید کرده است، مخالف شرع و قانون و تقابل آشکار با عزت و اعتبار ملی و قانون اساسی است.

*ابتکار:


رئيس جمهور شوم مديران فاسد را برکنار مي‌کنم
 فارس نوشت: اخيراً فرزند يکي از داوطلبين نامزدي در انتخابات رياست جمهوري آتي به نقل از پدرش گفته است: «من اگر رئيس‌جمهور شوم همه مديران فاسد را کنار مي‌زنم. من سربازم و تا امروز هم اين مسئله را ثابت کرده‌ام. به والله من حب قدرت ندارم.»
ورود چهره‌هاي جديد به 1+2 - هر چند از ائتلاف”2+1" - ميثاق مشترک انتخاباتي ولايتي، قاليباف و حداد عادل- زمان زيادي نمي‌گذرد اما هچنان اخبار و تحليل‌ها پيرامون اين ائتلاف ادامه دارد.

به گزارش پارسينه، جديدترين خبري که درخصوص ائتلاف”2+1" در برخي سايت‌هاي خبري منتشر شده حاکي از اين است که پس از اعلام نارضايتي برخي از بزرگان اصوگرا مبني بر جزيره اي بودن ائتلاف اوليه مقرر شده است چهره‌هاي ديگر اصولگرا نيز در اين ائتلاف حاضر شوند. اقدام اخير را مي‌توان گامي موثر در حرکت اجماع هرچه بيشتر اصوگرايي و جلوگيري از تفرقه و انشقاق در اين جريان عنوان کرد. همچنين به نظر مي‌رسد طرح نام برخي از روحانيون اصولگرا نيز در اين ائتلاف براي مشروعيت بخشي بيشتر به اين ائتلاف بوده است.


زندگي مشترک بدون ازدواج در شمال تهران- رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران از افزايش زندگي مجردي دانشجويي در شهر تهران در محلات شمال شهر خبر داد و گفت: ‌اين پديده جديدي از نوع آسيب‌هاي اجتماعي است که پيامدهاي خطرناکي دارد. مرتضي طلايي با بيان اين مطلب افزود: ‌متاسفانه‌ گزارش‌هايي مبني بر تشکيل زندگي‌هاي مجردي در شمال شهر تهران داريم که در آن دختر و پسر دانشجو بدون ازدواج رسمي زير يک سقف زندگي مي‌کنند.

 وي ادامه داد: ‌هنوز آمار رسمي در ابن بخش اعلام نشده است اما اين معضل و پديده جديد قطعا آسيب‌هاي جديدي را به همراه خواهد داشت. رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران درباره زنان ويژه در شهر تهران، با بيان اينکه اين افراد در جامعه حضور دارند، افزود: برخي از زنان از اين محل ارتزاق مي‌کنند البته افراد دو جنسه نيز در اين گروه هستند.

*جمهوری:

جنايات اعضاي تيپ خالد بن وليد با استفاده از کودکان
اعضاي تيپ خالد بن وليد وابسته به ارتش آزاد سوريه در حمص كودكان را نيز شريك جنايات خود مي‌كنند. تازه‌ترين كليپ متعلق به اين گروه تروريستي تكفيري كه بر روي اينترنت قرار گرفته است صحنه‌اي را نشان مي‌دهد كه افراد وابسته به ارتش آزاد سوريه ساطوري به دست يك كودك 10 ساله داده‌اند و از او مي‌خواهند گردن يكي از طرفداران بشار اسد را بزند. با قطع شدن سر فرد مذكور، اعضاء وابسته به ارتش به اصطلاح آزاد سوريه حاضر در صحنه فرياد "الله اكبر" سر مي‌دهند!

محمدرضا رحيمي جواب انتقادات حجت الاسلام نقويان را داد
 محمدرضا رحيمي، معاون اول رئيس جمهور، با انتقاد از اظهارات حجت الاسلام نقويان كه ادعاي ساده زيستي رئيس‌جمهور را با همراه بردن 120 نفر در سفر نيويورك در تضاد دانسته بود، اين اظهارات را خلاف واقع و از مصاديق فتنه دانست. به گزارش "شفاف" رحيمي با اشاره به موارد ديگري از انتقادهائي كه به دولت و رئيس‌جمهور مي‌شود گفت: "اين قبيل مسائل زياد داريم. هر چيزي را نبايد گفت و هر عاقلي اين حرف را قبول دارد. متأسفانه برخي از افراد، مردم را مأيوس مي‌كنند. اكنون در شرايطي كه گراني است و قيمت‌ها دو سه برابر بيشتر شده،‌ حال يك خانواده ضعيف اين حرف‌ها را بشنود چه مي‌گويد و چه برداشتي مي‌كند؟"

كاريكاتورهاي جدیدی از پيامبر اسلام منتشر می كنیم

در آستانه سالروز رحلت پيامبر اكرم، بار ديگر تحركات عناصر معاند غربي براي اهانت به ساحت مقدس آن حضرت شروع شده است. مجله فرانسوي "شادلي ابدو" در تازه‌ترين شماره خود نوشت در نظر دارد كاريكاتورهاي موهني درباره پيامبر اسلام منتشر كند. اين مجله اعلام كرده اين كاريكاتورها را روز چهارشنبه (فردا) به چاپ خواهد رساند. مسلمانان فرانسه در برابر اين خبر عكس‌العمل نشان داده و نسبت به عواقب اين اقدام هشدار داده‌اند. در تابستان گذشته، انتشار يك فيلم از طريق اينترنت عليه پيامبر اكرم، عكس العمل‌هاي شديدي را در سراسر جهان برانگيخت.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار