هفته آينده،

تحقيق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خيريه کليد مي‌خورد

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از پيگيري طرح تحقيق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خيريه در هفته آتي خبر داد.

غلامعلي جعفرزاده‌ايمن‌آبادي نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اعلام خبر "تحقيق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خيريه کشور"، گفت: در مراجعاتي که مردم با وکلاي خود دارند نسبت به "بقعه‌ها و امامزاده‌ها" ابهاماتي دارند که در اين راستا، رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه براي پاسخگوي به سوالات در کميسيون برنامه ، بودجه و محاسبات حضور پيدا کرد، اما درباره "درآمد اوقاف" و هزينه‌کرد آن جواب شفافي از وي نگرفتيم.

وي در ادامه افزود: درآمدهاي اوقاف جزء درآمدهاي دولت نيست و ديوان محاسبات نيز بر اين درآمدها نظارتي ندارد و اين سازمان نيز ترازنامه شفاهي را تهيه و منتشر نمي‌کند.

عضو کميسيون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس، همچنين به محورهاي اين طرح اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترين سوال ما از اوقاف، نحوه هزينه‌کرد اين سازمان و شفاف‌سازي در مورد درآمدهاست، ضمن آن که يکي ديگر از سوالاتي که سازمان اوقاف بايد به صورت شفاف به آن جواب دهد، اين است که در ابتداي پيروزي انقلاب چند امامزاده داشتيم و اکنون امامزاده‌ها به چه تعداد رسيده است.

جعفرزاده تصريح کرد: ما در کشور، امامزاده‌هاي فاقد "شجره‌نامه" داريم که تنها براي اوقاف درآمدزايي مي‌کنند و موجبات وهن دين شده است که اين سازمان قول داده بود امامزاده‌هاي فاقد شجر‌ه‌نامه را جمع کند که متاسفانه تاکنون اين کار را انجام نداده است.

نماينده مردم رشت با بيان اين که وي و يوسفيان‌ملا  نماينده مردم آمل و لاهيجان تنها طراحان اين طرح تحقيق و تفحص هستند، گفت: از آن جا که ممکن است اين طرح با لابي‌گري‌هايي که انجام مي‌شود، تحت‌الشعاع قرار گيرد، بنده و يوسفيان‌ملا تنها طراحان اين تحقيق و تفحص هستيم و بنا نداريم تعداد امضا‌هاي اين طرح پيش‌تر شود، چرا که با يک امضا نيز طرح تحقيق و تفحص به جريان خواهد افتاد.

وي با بيان اين که به اندازه کافي صبر کرديم تا اين موضوع رسانه‌اي نشود و از کانالهاي غيررسمي جواب سوالات خود را بگيريم، گفت: با توجه به اين که اوقاف هيچ برنامه‌اي براي رفع ابهامات نداشت، مجبور به رسانه‌اي کردن اين موضوع شديم و قطعا اين طرح را پس از بازگشايي مجلس در هفته آتي دنبال مي‌کنيم.

نماينده مردم رشت تصريح کرد: بخش‌هايي که در اين طرح مطرح است حقوقي و قضائي است لذا احتمالا بررسي اين موضوع در دستور کار "کميسيون اصل 90" قرار خواهد گرفت.
 
انتهاي پيام/

 

برچسب ها: طرح ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار