13 نحس براي آمريکايي‌ها

قاعدتاً در شروع سال جدید، باید به 12 ماه آینده خوشبین بود. اما متاسفانه دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد سال 2013 سال خوبی براي آمريکا نخواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ريسرچ، مالیات ها افزایش خواهد یافت، شغل های خوب و آبرومند از کشور خارج خواهند شد، صنایع و مشاغل کوچک به نابودی نزدیک تر خواهند شد، تعداد آمریکائی هایی که در فقر زندگی می کنند سر به فلک خواهد زد و در نهایت بدهی های آمریکا است که بالاتر خواهد رفت. سیاستمداران ما نیز به اقداماتی که باعث فرو افتادن ما به این بحران خواهد شد ادامه خواهند داد و البته آنها انتظار خواهند داشت که همه چیز با یک تردستی مثل اولش شود . در دنیای امروز چیزی مثل بحران اقتصادی کنونی با معجزه درست نخواهد شد . تصمیمات بد ما قطعاً به نتایج بد منجر خواهد شد.

سياستمداران ما به جای اینکه بفهمند چرا این اتفاقات افتاده است، دوباره به تکرار اقدامات قبلی دست می زنند.

موارد زیر بیانگر این نکته است که سال 2013 سال خوبی نخواهد بود:

1-    افزایش مالیاتها
سال آینده قطعاً مالیات ها افزایش پیدا خواهد کرد ، حتی اگر به لبه پرتگاه اقتصادی برسیم . اگر هم نرسیم مالیات ها خیلی بیشتر اضافه خواهد شد . بر طبق گزارش CBS افزایش مالیات ها برای طبقه متوسط بسیار دردناک خواهد بود.

2-    آزار طبقه متوسط با مالیات های جایگزین
یکی از بدترین نگرانی های طبقه متوسط ، مالیات های جایگزین است . خیلی از آمریکائی ها حتی اسم آن را هم نشنیده اند ولی مالیات های جایگزین یکی از بدترین مالیات هاست . اگر همین الان، کنگره اقدامی نکند که البته معلوم است که نمی کند ، میلیون ها خانوار متوسط آمریکائی با صورتحساب های وحشتناک مالیاتی روبرو خواهند شد . برطبق برخی گزارش ها خانواده های طبقه متوسط باید تا 3700 دلار مالیات اضافه بدهند .
دارید 3700 دلار اضافه به عمو سام بدهید؟
اگر دارید که هیچ اما اگر ندارید یک زنگ به نماینده خود در کنگره بزنید و بابت رای مثبت به طرح مالیات جایگزین جیغی بر سرش بکشید.

3-    وضعیت اقتصادي در سال 2013 بدتر خواهد شد
با وجود همه مزخرفاتی که رسانه های آمریکایی و سیاستمداران که در باب بهتر شدن وضعیت اقتصادی گفته می شود ، در سال 2013 اقتصاد آمریکا به ویرانی خود ادامه خواهد داد . همه نشانه های موجود حاکی از آن است که روند فروپاشی آمریکا در سال 2013 نیز ادامه خواهد یافت . بعنوان مثال، میزان اعتماد مشتریان که شاخص مهمی در تجارت است در دو ماه پی در پی در سال 2012 سقوط کرد . این درحالیست که میزان خرده فروشی درتعطیلات کریسمس نیز وضع ناامید کننده ای داشته است .

4-    ادامه روند خروج مشاغل از آمریکا
با تشکر از دهه ها حکمرانی توافقنامه تجارت آزاد ، کارگران آمریکائی باید برای یک لقمه نان ، با کارگران دیگر کشورها که مثل برده ها کار می کنند و پول کمی میگیرند رقابت کنند . سیاستمداران آمریکائی هنوز به صدور میلیونها شغل مردم آمریکا به دیگر کشورها ادامه می دهند. بسیاری از آمریکائی ها هنوز نمی دانند که این سیستم واحد جهانی اقتصادی چگونه کار می کند . کالاهای بسیار شیک و زیبایی که شما می خرید ممکن است در وحشتناک ترین شرایط کاری توسط کارگران برده تهیه شده باشد . اخیراً دریکی از این کالاها نامه ای به این مضمون پیدا شده است : لطفاً اگر این کالا را خریدید این نامه را به سازمان های حقوق بشری تحویل دهید . میلیونها کارگری که تحت کنترل حکومت کمونیستی چین هستند تا ابد مدیون شما خواهند شد . کارگران اینجا ، 15 ساعت در روز بدون تعطیلی آخر هفته کارمی کنند .آنها شکنجه شده ودر ماه فقط 10 یوان میگیرند.
هردو حزب عمده آمریکا به فرستادن شغل ها و تولید آمریکا به کشورهای جنوب و شرق آسیا ادامه می دهند . آنها خوب می دانند آنجا چه خبر است و مردم هم با خریدن کالاهای چینی به این مشکلات دامن می زنند.

5-    روند نابودی صنایع کوچک
هم اکنون صنایع کوچک در سرتاسر آمریکا اسیر مالیات و قوانین مسخره و دست و پاگیر است . برای پنجمین سال پیاپی میزان سرمایه گذاری در صنایع کوچک کاهش داشته است . بنا به گزارش وزارت کار آمریکا، در سال 2006 برای هر 1000 آمریکائی فقط 12 شغل نوپا وجود داشته که درسال 2012 به 8 نفر برای هزار نفر رسید.

6-    گرسنگی و فقر
درحالیکه اقتصاد آمریکا درحال بلعیدن مشاغل است، فقر و گرسنگی هم افزایش می یابد . فقر در میان خانواده هایی که سرپرست زیر 30 سال دارند 37 درصد است. 57 درصد کودکان آمریکائی درخانواده های فقیر و یا با درآمد کم زندگی می کنند . برای اولین بار در تاریخ آمریکا اکنون بیش از یک میلیون دانش آموز بی خانمان داریم.

7-    افزایش آمریکائی هایی که به کمک غذایی نیاز دارند
اگر حرف سیاستمداران آمریکائی درست باشد و اقتصاد آمریکا درحال بازسازی و بهبود باشد ، چرا آمار مردمی که به کمک غذایی نیازمندند افزایش یافته است ؟ درسال 2000 تعداد کسانی که ژتون غذایی می گرفتند ، 17 میلیون نفر بود. اماالان این رقم به 47 میلیون نفر رسیده است . در دهه 70 از هر 50 آمریکائی فقط یک نفر به کمک غذایی نیاز داشت که الان این رقم به یک نفر از هر  5/6 آمریکائی رسیده است . 

8-    میلیونها آمریکائی از بیمه بیکاری استفاده می کنند
درطول بحران اقتصادی اخیر ، بسیاری از خانواده های آمریکائی مجبورند برای زنده ماندن بیمه بیکاری بگیرند.

9-    نابودی زیرساخت ها
زمانی ایالات متحده آمریکا، زیباترین وبهترین زیرساخت ها را در کل دنیا داشت. بزرگراه ها ، پل ها ،فرودگاه ها ، خطوط ریلی، سیستم آبرسانی و.. در دنیا نمونه نداشتند. اما الان پول کافی برای تعمیر و بروز رسانی آنها وجود ندارد که باعث خرابی کلی آنها شده است .
هم اکنون بزرگراه ها و پل های آمریکا به 5/2 تریلیون دلار پول برای بازسازی نیاز دارند تا برای 50 سال دیگر کاملاً در امان باشند  که البته این پول وجود ندارد.

10-    تبدیل شدن شهرهای آمریکا به مراکز وحشت
بسیاری از شهرهای آمریکا مثل دیترویت به مراکز جرم وجنایت و فقر و بی سوادی تبدیل شده اند. 50 درصد از بچه های دیترویتی در فقر زندگی می کنند و 50 درصد بزرگسالان این شهر بی سوادند . میزان تحصیلات در شهر دیترویت فقط 25 درصد است و این شهر یکی از بدترین شهرها در زمینه جرم و جنایت نیز است.

11-تلاش دولت های محلی و ایالتی برای پول درآوردن از مردم
تمامی دولت های محلی و ایالتی به دنبال یافتن راههایی جدید برای دوشیدن مردم هستند . دریکی از شهرها فرمانداری محلی 134 دوربین به خیابان ها اضافه کرده که بیشتر مردم را جریمه کند . درسال قبل از همین راه 85 میلیون دلار عاید دولت محلی شده بود.

12- عبور آزادانه کارتل های مواد مخدر از مرزهای ایالات متحده
دولت فدرال همچنان نسبت به مراقبت از مرزها ، سستی به خرج می دهد . از همین مرزها ، گروه های جنایتکار و حامل مواد مخدر به داخل کشور می ریزند.
در ساوث وست بسیاری از این جنایتکاران، گله داران و مزرعه داران را به وحشت می اندازند. یکی از مقصران اصلی این مسائل دولت اوباما است که خارجی ها را برای آمدن به آمریکا آزاد گذاشته و حتی ترغیب می کند. در قسمتی ازسایت وزارت امنیت داخلی آمریکا جایی وجوددارد که به مهاجران یاد می دهد چطور به آمریکا بیایند و از سیستم شکست خورده ما ارتزاق کنند.

13-فروپاشی احتمالی در سرتاسر آمریکا
درسرتاسر آمریکا نشانه های زیادی از فروپاشی احتمالی در سرتاسر کشور وجود دارد . ما مجبوریم اعتراف کنیم مشکل داریم . از سال 2011 میزان جرم و جنایت در کل آمریکا 18 درصد افزایش داشته است.
برچسب ها: نحس ، آمریکا ، فقر ، سال نو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار