خوزستان/

نخستین خط مسافربری دریایی بنادر آبادان و بصره راه‌اندازی می‌شود

فرماندار آبادان گفت: نخستین خط مسافربری دریایی بین بنادر آبادان و بصره عراق به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

به  گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، بهرام ایلخاص‌زاده اظهار داشت: یکی از راه‌های بسیار مهم برای تردد مسافران، راه‌های دریایی است که بندر آبادان با داشتن پایانه مجهز مسافربری دریایی از ظرفیت خوبی در این باره برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: مسیر دریایی آبادان_بصره یکی از راه‌های مهم برای انتقال مسافر به‌ویژه زوار عتبات عالیات است که علاوه بر چشم‌انداز زیبای اروندرود یکی از مسیرهای بی‌خطر به‌شمار می‌آید.

فرماندار آبادان تصریح کرد: راه اندازی این خط براساس تفاهم‌نامه امضا شده بین استانداری خوزستان و استانداری بصره عراق انجام می‌گیرد به‌طوری که استاندار بصره چندی پیش از همین طریق و به‌وسیله یک کشتی وارد ساحل آبادان و خوزستان شد.

ایلخاص‌زاده  افزود: یک فروند کشتی مسافری 400 نفره بخش خصوصی در این خط کشتیرانی فعال است که مسافران را بین بنادر آبادان_بصره جابه‌جا خواهد کرد.
وی با اشاره به نزدیکی بعد مسافت دو بندر استراتژیک آبادان_بصره گفت: پیش‌بینی می‌کنیم روزانه یک‌هزار و 500 نفر در کمتر از یک ساعت در این مسیر جابه‌جا شوند.

ایلخاص‌زاده با اشاره به استقرار واحد گذرنامه در محل ترمینال مسافربری افزود: در حال حاضر واحد قرنطینه، استاندارد، گمرک، گذرنامه، بانک و سایر دستگاه‌های مسئول در این پایانه استقرار یافته و امکانات جانبی برای رفاه مسافران نیز توسط اداره بنادر و دریانوردی آبادان در نظر گرفته شده است.

فرماندار آبادان راه‌اندازی مسیر کشتیرانی بین بنادر آبادان_بصره را کاری بسیار مهم توصیف کرد و گفت: امیدواریم با راه‌اندازی رسمی این خط دریایی شاهد تحول جدی در جابه‌جایی مسافر در این مسیر به‌ویژه انتقال زوار عتبات عالیات باشیم./ب
برچسب ها: نخستین ، خط ، دریایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.