25 روز مانده تا جشنواره سي و يكم فيلم فجر؛

علیرضا داود نژاد "مرهم زخم ها"یش را خود ساخت +تصاوير

علیرضا داود نژاد، کارگردان صاحب سبک سینمای ایران که بیشتر فیلمهایش را با حضور افراد خانواده اش به تصویر کشیده با "کلاس هنرپیشگی" اش به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای باشگاه خبرنگاران؛ "علیرضا داود نژاد" متولد 17 اردیبهشت 1332 کارگردان، نویسنده و تهیه کننده ایرانی است، وی برادر بزرگتر "محمدرضا داود نژاد" بازيگر و پدر "رضا داود نژاد" بازیگر و دستیار است. 
داود نژاد و خانواده اش که سالیان سال است در عرصه هنر فعالیت می کنند، بیشتر اوقات به صورت خانواده گی در آثار داود نژاد به ایفای نقش می پردازند. 


این کارگردان صاحب نام از سال 1351 به نویسندگی روی آورد. او در سال 1351 فیلمنامه فیلم سینمایی "عطش" را نوشت و در سال 1354 اولین فیلم سینمایی خود یعنی "نازنین" را کارگردانی کرد. داود نژاد پس از این فیلم هایی چون "شاهرگ"، "بی پنها"، "خانه عنکبوت"، " قدغن"، "مصائب شیرین"، "بچه های بد"، "ملاقات با طوطی"، "هوو"، "تیغ زن" و در نهایت فیلم سینمایی "وهم" را در سال 1389 کارگردانی کرد. 


داود نژاد در جشنواره داخلی و خارجی بسیاری شرکت کرده است و توانسته جوایز بسیاری را به خود اختصاص دهد. 
داود نژاد توانست در دومین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش بهترین فیلمنامه برای فیلم سینمایی " جایزه" در سال 1361 سیمرغ بلورین را کسب کند. 
پس از این موفقیت داود نژاد فیلم های بسیاری ساخت اما پس از 8 سال در دهمین جشنواره فیلم فجر توانست برای فیلم سینمایی " نیاز" سیمرغ بلورین جشنوار فیلم فجر در بخش بهترین فیلم را بدست آورد. 
از داود نژاد همچنین برای فیلم سینمایی "خلع سلاح" که کارگردانی و تهیه کنندگی آن را بر عهده داشت در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش کارگردانی تقدیر شد.


او همچنین برای فیلم سینمایی "مصائب شیرین" جایزه ویژه هیات داوران را در هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش بهترین فیلم دریافت کرد. 


این کارگردان صاحب نام سال گذشته فیلم سینمایی "کلاس هنر پیشگی" را کلید زد که قرار بود؛ سال گذشته در سی ام این جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید اما این فیلم به سی امین جشنواره نرسيد. داود نژاد "کلاس هنرپیشگی" اش را به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر فرستاد تا بار دیگر خود را محک بزند.

گزارش از: مهديس مستعد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار