اعلام نرخ 7/8 درصدي بيکاري در آمريکا

نرخ بيکاري آمريکا در ماه دسامبر سال 2012 بدون تغيير چشمگيري نسبت به ماه قبل، 7/8 درصد اعلام شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه فاکس نيوز ؛ نرخ بيکاري آمريکا در ماه دسامبر در حالي منتشر مي شود که اوضاع بازار کار همچنان يکي از مهمترين شاخص ها براي ارزيابي اوضاع اقتصادي اين کشور به شمار مي رود. نرخ بيکاري آمريکا در چهار سال گذشته از رقمي بالغ بر ده درصد به زير هشت درصد کاهش يافته است. علت اين کاهش نيز آن است که ميليون ها نفر از شهروندان ديگر جزء نيروي انساني به شمار نرفته و در آمارها به حساب نمي آيند. بدين ترتيب مي توان گفت فرصت هاي شغلي که در زمان رکود اقتصادي نابود شد، هنوز جايگزين نشده اند. نرخ بيکاري آمريکا در ماه نوامبر، هفت مميز هفت دهم درصد بود و صد و چهل و هشت هزار استخدام جديد وجود داشت. حال سوال اينجا است که نرخ بيکاري در پايان سال 2012 و همچنين در پايان نخستين دوره رياست جمهوري اوباما چقدر بوده است؟

پيتر بارنز، خبرنگار شبکه در نزديک ساختمان وزارت کار آمريکا گزارش داد نرخ بيکاري در ماه دسامبر، هفت مميز هشت دهم درصد بوده است، ميزان استخدام هاي غير مرتبط با کشاورزي نيز صد و پنجاه هزار عدد افزايش داشته است. اما اين رقم شامل سي هزار فرصت شغلي جديد در بخش ساخت و ساز مي شود که احتمالاً به بازسازي مناطق خسارت ديده در طوفان سندي مرتبط است.نکته ديگر آنکه نرخ بيکاري ماه دسامبر نسبت به ماه نوامبر تغييري نداشته است، زيرا کارشناسان با توجه به ملاحظات فصلي سالانه، نرخ بيکاري را از هفت مميز هفت دهم به هفت مميز هشت دهم تغيير داده بودند. بنابراين خوشحالي ما از کاهش نرخ بيکاري از رقم هفت مميز نه دهم درصد به هفت مميز هفت دهم درصد چندان بجا نبود.

يوسکس به عنوان يکي از شاخص هاي ديگر نرخ بيکاري در آمريکا که شامل افراد داراي شغل پاره وقت يا وابستگي اندک به نيروي کار مي شود، در ماه دسامبر تغييري نداشته و همچنان چهارده مميز چهار دهم درصد است. بر اساس اين آمار، اقتصاد آمريکا توانسته است يک ميليون و هشتصد هزار فرصت شغلي تازه ايجاد کند که اين رقم در قياس با سال گذشته تغييري نشان نمي دهد.  يکي از مهمترين دلايل کاهش نرخ بيکاري آمريکا از ده به زير هشت درصد آن است که ميليون ها نفر ديگر جزء نيروي کار به شمار نمي روند. آيا در گزارش امروز نيز اطلاعات تازه اي از کنار گذاشته شدن افراد از نيروي کار ديده مي شود؟

خبرنگار فاکس گفت در گزارش ماه دسامبر، نشانه اي از اين مسئله ديده نمي شد. ماه گذشته نيز آمار بالايي را از کنار گذاشتن نيروهاي کار نداشتيم، البته حدود دويست هزار نفر وارد بازار کار شدند، اما حدود دويست هزار نفر نيز در نظرسنجي هاي خانوار اعلام کردند که بيکار شده اند، لذا اين دو رويه آثار همديگر را خنثي کردند و تغيير بزرگي را شاهد نبوديم. 
برچسب ها: بیکاری ، آمریکا ، دسامبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار