کامران دانشجو:

نمي‌گذاريم دانشگاه به سکوي تبليغاتي براي افراد تبديل شود

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به تمهيدات خود در آستانه انتخابات در دانشگاه‌ها گفت: دانشجويان و افراد مي‌توانند با حفظ چهارچوب‌ها در قانون اساسي به فعاليت بپدازند و به هيچ افرادي اجازه نخواهيم داد که از دانشگاه سوء استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ "کامران دانشجو" در نشست خبري خود که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران گفت: دانشگاه را سکوي تبليغاتي يک فرد نمي‌دانيم و معتقديم افراد با حفظ چارچوب قانون اساسي مي‌توانند مواضع خود را در دانشگاه‌ها مطرح کنند و طرح‌هاي خود را در رابطه با آموزش يا اسلامي شدن دانشگاه‌ها بيان کنند.

وي با بيان اينکه برخي اعمال سليقه‌هاي شخصي از سوي رؤساي دانشگاه‌ها در ايجاد فضاي سياسي در دانشگاه‌ها وجود دارد، گفت: تاکنون در جلساتي که با رؤساي دانشگاه‌ها داشته‌ام اين مورد را تذکر داده‌ام، اما امري است که برخي از اساتيد آن را اعمال نکردند و اين امر را به آنان متذکر خواهم شد.

دانشجو با تأکيد بر وجود نشاط سياسي در فضاي سياسي دانشگاه خاطرنشان کرد: نشاط سياسي در دانشگاه‌ها بايد به صورتي باشد که با هيجان کاذب همراه نباشد.

وي با بيان اينکه دانشگاه و جامعه دانشگاهي يکي از مهم‌ترين و سالم‌ترين اقشار جامعه هستند، گفت: برخي اخبار مبني بر رواج عرفان‌هاي کاذب در دانشگاه مطرح است که در تلاش براي جلوگيري از اين مسئله هستيم و قشر دانشجو را سالم‌ترين قشر مي‌دانيم.

دانشجو در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر تحريم دانشگاه‌ها از سوي غرب تصريح کرد: تحريم‌هاي دانشگاه موجب افزايش انگيزه جامعه دانشگاهي خواهد شد و تاثيري در روند علمي کشور نخواهد داشت.

وزير علوم با بيان اينکه علم، تحريم‌پذير نيست، افزود: اين تحريم‌ها اثري روي کار دانشجويان نخواهد داشت و بايد بگويم همان طوري که شهيد بهشتي خطاب به دشمنان گفته بود از عصبانيت بميريد ما نيز حرف ايشان را خطاب به دشمنان تکرار مي‌کنيم و معتقديم که تحريم‌هاي آنان در روند علمي کشور تاثير نخواهد گذاشت.

دانشجو درباره ساکتين فتنه که اکنون خود را دل‌سوز نظام مي‌دانند، گفت: افرادي که يک جمله عليه فتنه سخن نگفتند و يا حتي کلمه فتنه را در ادبيات خود به کار نبردند خود را دل‌سوز نظام مي‌دانند. مردم مي‌فهمند و گول نمي‌خورند.

دانشجو ادامه داد: اين افراد بايد موضع خود را نشان دهند و بدانند مردمي که در 9 دي به خيابان‌ها آمدند ولايت‌مدار بوده و داراي بينش سياسي هستند.

دانشجو با اشاره به زواياي انتخابات رياست جمهوري دوره گذشته گفت: در دوره گذشته من احساس مي‌کردم که فتنه‌اي در کار است، چرا که در آن زمان پيش از آن که آرا به طور کلي جمع‌آوري و راي گيري شود از اعلام نتايج سخن گفته و اين امر نشان‌گر آن بود که افرادي در تلاش بودند که تا فضا را پيش از اعلام نتايج کلي براي ايجاد فتنه مشوش کنند.

وي در پايان در بيان تمهيدات خود براي فعاليت‌هاي سياسي در دانشگاه‌ها گفت: دانشجويان و افراد مي‌توانند با حفظ چهارچوب‌ها در قانون اساسي به فعاليت پرداخته و به هيچ فردي اجازه نخواهيم داد که از دانشگاه سو استفاده کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشجو ، دانشگاه ، فضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار