در سالگرد تاسيس ارتش عراق

نوري مالكي: سياستمداران عراقي ارتش را تهديد نكنند/كشورهاي خارجي در امور داخلي عراق مداخله نكنند

نوري مالكي نخست وزير عراق در نود و دومين سالگرد تاسيس ارتش اين كشور به سخنراني پيرامون مسائل داخلي پرداخت و هرگونه مداخله خارجي در عراق را محكوم كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون عراق، نوري مالكي در آغاز سخنراني خود با بيان اينكه سياستمداران عراقي ارتش اين كشور را نبايد با تهديدات خود تهديد كنند، از اعضاي ارتش عراق خواست از كسي نترسند و به كار خود ادامه دهند.

وي در ادامه با مقدس خواندن ماموريت افسران، سربازان و پليس هاي عراق، از آنها خواست تا اجازه به اقدامات تروريستي در ساخت سياسي اين كشور ندهند.

نخست وزير عراق در خلال سخنراني خود در برابر نيروهاي ارتش اين كشور با اشاره به اينكه ما خواستار حاكميت ملي هستيم و در جهت عمران و آبادي كشور گام برمي داريم نسبت به برخي ارتباطات با خارج انتقاد كرد و افزود ناچاريم براي آينده عراق متحد شويم.

نوري المالكي در ادامه سخنان خود تصريح كرد هم اكنون هموطنان عراقي در مرحله اي دشوار قرار گرفتند و با تلاش بايد سربلند از اين مرحله خارج شويم و اين خروج به جز اتحاد وارد مداخلات خارجي تحقق نمي يابد.
 
فرمانده كل نيروهاي مسلح عراق با تاكيد بر اينكه عدم اتخاذ موضع قاطع در برابر مداخلات خارجي به ايجاد فاجعه در عراق مي انجامد،از رقابت منطقه اي كشورها و تنش هاي فرقه اي در منطقه به عنوان مشكلي براي عراق نام برد.

مالكي در پايان سخنراني خود در نود و دومين سالگرد تاسيس ارتش عراق از برخي كشورها خواست كه در امور داخلي اين كشور مداخله نكنند و به حاكميت كشورش احترام بگذارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار