ايرانپور خبر داد

بررسي طرح احیا و نجات دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور در كميسيون كشاورزي

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسي طرح احیا و نجات دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور در جلسه عصر ديروز(يكشنبه) اين كميسيون خبر داد.

علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در تشريح جلسه روز گذشته(یکشنبه) کمسیون کشاورزی گفت: طرح "کاداستر" یکی از موارد مطرح شده در این جلسه بود که به موجب آن سازمان ثبت اسناد و املاک موظف شده تا برای جلوگیری از زمین‌خواری ، وضعیت زمین‌هایی که در قلمرو جمهوری اسلامی ایران قرار دارد را مشخص و مالکان آن اعم از دولتی و شخصی را مورد شناسایی قرار دهد.

وی تصریح کرد: طرح "کاداستر" با حضور نمایندگان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاون آب و خاک جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری مورد بررسی و پس از اصلاح برخی مفاد آن، به تصویب رسید.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس رسیدگی به طرح یک فوریتی "احیاء و نجات دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور" را از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه کمیسیون عنوان و اظهار داشت: این طرح که فوریت آن در جلسه 28 آبان به تصویب رسیده بود، به کمیسیون کشاورزی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع و مورد بررسی قرار گرفت.

وی در بیان دلایل تدوین طرح احیاء و نجات دریاچه‌ها و تالاب‌ها اظهار داشت: نگرانی از وضعیت آب دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور و کم‌توجهی مسئولان به آنها، سبب شد تا نمایندگان مجلس این طرح را تدوین كرده و در دستور کار قرار دهند.

ایرانپور تاکید کرد: بسیاری از تالاب‌های کشور، عضو تالابهای بین‌المللی بوده لذا حمایت از آنها جزء وظایف اصلی و بدیهی دولت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: به موجب این طرح دولت مکلف شده تا در طی سه ماه تمامی تالاب‌هایی که نیازمند حمایت هستند را مشخص و ظرف مدت سه سال نسبت به احیاء آنها اقدام کند.

نماینده مردم مبارکه در پایان خاطر نشان کرد: در صددیم کلیه تالاب‌ها و  در یاچه‌های کشور را در "کنوانسیون بین المللی رامسر" به ثبت رسانده تا بتوان از این طریق از حمایت‌های بین‌المللی برخوردار شویم.

انتهای پیام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار