خوزستان/

خوزستان سومين استان برتر كشور از نظر سرانه فضاي ورزشي

مديركل ورزش و جوانان خوزستان سرانه ورزشي استان را 86 صدم متر مربع عنوان‌‌كرد و گفت: خوزستان از نظر ارتقا سرانه مكان‌ها و فضاهاي ورزشي، استان سوم كشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، حميدرضا گرشاسبي در گردهمايي نقش مربيان در توسعه فرهنگي، تربيتي ورزش كه امروز (18 دي‌ماه) در سالن همايش‌هاي اداره‌كل ورزش و جوانان استان برگزار شد، در ابتدا اظهاركرد: خودم سال‌هاي پيش مربي بوده‌ام و معتقدم كه بازيكنان بيشترين نكات را از مربي درس مي‌گيرند و بايد بدانيم كه ورزشكاران ما تمام حركات مربيان را از زير نظر دارند.

 

وي ادامه‌داد: اگر مربي متوجه شد تعداد شاگردانش كم شده‌ است بايد پيگير علت آ‌ن باشد و به نظرم بداخلاقي‌ها و خوش‌اخلاقي‌هايي كه در ورزش ديده مي‌شود، حاصل كار مربيان است و در اين زمينه نقش سرپرست و مدير كمتر از مربي است.

 

مديركل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه با بيان اين‌كه 48 هيات ورزشي قهرماني در استان داريم، گفت: در سطح شهرستان‌هايمان نيز 730 هيات فعال ورزشي داريم. زماني‌كه كارم را در خوزستان آغاز كردم، بسياري از شركت‌ها و كارخانجات مانند نفت، حفاري و پتروشيمي در ورزش حضور فعال اما به صورت پراكنده داشتند و به صورت سليقه‌اي كار مي‌كردند و ما هم نمي‌توانستيم به تنهايي ورزش را ساماندهي كنيم.

 

وي عنوان‌كرد: براي ساماندهي ورزش با همت استاندار و مديريت وي، اتاق فكر ورزش را راه‌اندازي و تمام دستگاه‌هايي را كه با ورزش مرتبط بودند، جمع كرديم و درنهايت آْن‌ها را در اتاق فكر ورزش استان ساماندهي كرديم.

 

گرشاسبي خاطرنشان‌كرد: ما توانستيم طرح جامع خوزستان را كه در تدوين آن اولين استان كشور بوديم و با تاييد استاندار ابلاغ شد، تدوين كنيم. خوشبختانه در اين راستا توانستيم تعداد تيم‌هاي حاضر در ليگ‌هاي كشوري را از 73 به 161 تيم ارتقا دهيم.

 

وي ادامه‌داد: همچنين اين طرح باعث شد كه مدال‌آوري ما در بخش‌هاي تيمي و انفرادي بيشتر شود كه درنهايت توانستيم در رقابت‌هاي المپيك با تعداد نفرات خوبي شركت كنيم و براي اولين بار در تاريخ ورزش خوزستان، در مسابقات المپيك صاحب مدال شويم. ضمن اين‌كه سه مدال نيز در پاراالمپيك به دست آورديم كه به نظرم اين مدال‌آوري حاصل هم‌دلي و رقابت ورزشي‌اي بود كه بين تمام دستگاه‌هاي استان ايجاد شد و خوشبختانه همه به كمك ما آمدند.

 

مديركل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در اين مدت كه در خوزستان و عهده‌دار اين سمت بوده‌ام، 105 پروژه ورزشي را به بهره‌برداري رسانديم و 225 پروژه ديگر نيز در دست اقدام داريم كه با سرعت خوبي در حال انجام شدن هستند. همچنين 170 باشگاه ورزشي خصوصي، دولتي و آن مكان‌هايي كه مربوط به اداره‌كل ورزش و جوانان است را در استان داريم./ع


برچسب ها: خوزستان ، برتر ، ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.