گلوبال ریسرچ:

خطرناک‌ترین شهرهای آمریکا کدام شهرها هستند؟

شاید باورش سخت باشد، اما میزان قتل درسال 2012 در شهر شیکاگو، با کل قتل های کشور ژاپن در همین سال برابری می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ريسرچ، تنها دلیل زیاد بودن میزان قتل در شیکاگو تعدد گروه های تبهکاری است. به ازای 100 هزار تبهکار این شهر فقط 200 پلیس وجود دارد. 80 درصد میزان قتل ها مربوط به اقدامات گروه های تبهکاری است . به نظر می رسد اگر اوباما می خواهد کاری برای مهاراین گروه ها انجام دهد باید از شهر زادگاه خود شروع کند.زمانی که جهان به بزرگترین و زیباترین شهرهای آمریکا به دیده احترام می نگریست گذشت ، چون این روزها دیگر این شهرها تبدیل به شهرهای پر از جرم وجنایت شده است .

شهرهایی مثل شیکاگو ، دیترویت ، کامدن ، سنت لوئیس ، نیو ورلئان و اوکلند ، زمانی جزء شهرهای فعال اقتصادی بودند اما الان درعرصه فقر و جنایت فعال هستند. به دلیل فقر ، این شهرها تعداد نیروهای پلیس خود را کاهش داده اند . این اتفاق برای بسیاری از شهرها در سرتاسر آمریکا افتاده است. متاسفانه رسانه های مهم وعمده آمریکا نیز فقط به کشتارهای جمعی و تیراندازی ها توسط آدم هایی مثل آدام لانزا تمرکز میکنند و به جرم ها و جنایات عمومی توجهی ندارند .

واقعیت این است که مشکل خشونت در آمریکا بسیار فراتر از این حرف ها است . برطبق گزارش رسمی FBI تعداد گانگسترهای آمریکا 4/1 میلیون نفر است . این رقم درست از سال 2009 ، 40 درصد افزایش نشان می دهد . فاکتورهای زیادی برای این موضوع میتوان برشمرد . یکی اینکه میزان بیکاری درمیان جوانان آمریکائی بسیار بالا است . 

از هر 3 کودک یکی بدون پدر زندگی می کند و میلیون ها انسان هستند که بطور غیرقانونی وارد این کشور شده اند و نمی توانند به طور قانونی کار و فعالیت کنند . گروه های گانگستری از اعضای خود حمایت می کنند ، اعضای این گروه ها احساس مهم بودن را در این گروهها حس می کنند و احساس هدف داشتن را به آنان القاء می کند . متاسفانه بسیاری از این تبهکاران ، برای رسیدن به اهداف خود راه های غیرقانونی را در پیش می گیرند. 

اجازه دهید نگاهی نزدیکتر به شهرهای خطرناک آمریکا و اتفاقات درون آنها بیندازیم :

سنت لوئیس:

سنت لوئیس دقیقاً همان شهری است که شما دوست ندارید آنجا زندگی کنید . سنت لوئیس در واقع شرق وحشی است . هم اکنون میزان قتل در این شهر 17 برابر میانگین ملی است . اما مشکلات مالی باعث شده است نیروهای پلیس روز به روز کمتر و کمتر شوند. از سال 2008 تا 2011 میزان گشت زنی پلیس در خیابان های این شهر 33 درصد کاهش داشته است .

کامدن:
شهر کامدن در نیوجرسی نیز یکی از شهرهایی است که کاهش زیادی در مورد بحث امنیت و پلیس داشته است . از سال 2008 تا 2011 تعداد نیروهای پلیس این شهر به یک سوم کاهش یافته است . کامدن یکی از خطرناک ترین شهرهای آمریکا است و میزان قتل دراین شهر 10 برابر میانگین ملی است .گروه های تبهکاری در این شهر نفوذ و گسترش زیادی دارند و دائماً درحال درگیری و کشتن یکدیگرند .

شیکاگو:

در سالهای اخیر و به دلیل مشکلات شدید مالی ، بودجه پلیس شهر شیکاگو کاهش زیادی داشته است . درهمین مدت هم فعالیت گروه های تبهکاری شدت زیادی پیدا کرده است . به همین دلیل شهر شیکاگو بعنوان شهر قتل و جنایت شناخته می شود. میزان قتل دراین شهر درسال 2012 ، 17 برابر سال قبل بوده است و اکنون این شهر مرگ بارترین شهر در ایالات متحده آمریکا است .  
شاید باورش سخت باشد ، اما میزان قتل درسال 2012 در شهر شیکاگو ، با کل قتل های کشور ژاپن در همین سال برابری می کند . تنها دلیل زیاد بودن میزان قتل در شیکاگو تعدد گروه های تبهکاری است . به ازای 100 هزار تبهکار این شهر فقط 200 پلیس وجود دارد .  
80 درصد میزان قتل ها مربوط به اقدامات گروه های تبهکاری است . به نظر می رسد اگر اوباما می خواهد کاری برای مهاراین گروه ها انجام دهد باید از شهر زادگاه خود شروع کند.

دیترویت :
شهر دیترویت نمونه کاملی از فروپاشی در ایالات متحده آمریکا است . شهر دیترویت سالها پیش نمونه تولید و صنایع کارآفرین در آمریکا بود . اما الان تعداد کمی از صنایع در این شهر به فعالیت ادامه میدهند.  
بیش از نیمی از کودکانی که در این شهر در فقر زندگی می کنند و در فضایی ناامید کننده زندگی می کنند . در سال 2005 بیش از 4 هزار نفر پلیس در دیترویت خدمت میکردند. اما الان 2500 نفر پلیس دراین شهر است که قرار است 100 نفر آنها هم به زودی اخراج شوند. درسال 2011 میزان قتل دراین شهر 377 فقره و درسال 2012 این رقم به 411 فقره رسید .  

نئواورلئان :

نئواورلئان حتی قبل از فاجعه طوفان کاترینا در سال 2005 هم پر از خشونت و جنایت بود. اما وضعیت الان خیلی بدتر شده است . گروه های تبهکاری حضوری پررنگ در شهر دارند . پلیس هم پول کافی برای امن نگه داشتن شهر ندارد .
با همه این مسائل ، میتوان ادعا کرد که نئواورلئان دومین شهر خطرناک آمریکا است . نئواورلئان شهری است که شما جرات مسافرت به آن را ندارید مخصوصاً در شب.

اوکلند:

هم اکنون 626 نفر پلیس در اوکلند کالیفرنیا حضور دارند . این رقم در دسامبر 2008 ، 837 نفر بوده است . در سال 2012 میزان دزدی در اوکلند 43 درصد افزایش یافته است .  
باورش سخت است ، در سال 2010 ، 11 هزار خانه  ، ماشین و کارگاه در اوکلند مورد سرقت قرارگرفته است . یعنی هر روز 33 دزدی.

استاکتون :

شدت اخراج نیروهای پلیس در استاکتون کالیفرنیا به حدی بوده است که در ورودی شهر با تابلویی مواجه می شوید که روی آن نوشته است ، به دومین شهر خطرناک کالیفرنیا خوش آمدید ، خواهشمندیم اخراج پلیس ها را متوقف کنید .
از ماه آورین تا پایان سال نیمی از 250 فقره دزدی از طلافروشی ها شده است .  
خب حالا پس از این همه مشکل ، راه حل چیست ؟
آیا راه حل تنها ، ممنوعیت حمل سلاح است ؟ آیا این کار باعث می شود که تبهکاران به سلاح دسترسی نداشته باشند ؟ خیر آنها اسلحه را از زیرزمین هم که باشد بدست می آورند . این مردم اند که باید از خود و خانواده خود دفاع کنند. آیا مشکل اصلی ایالات متحده آمریکا فقط سلاح است؟
شما چه فکر می کنید ؟ 
برچسب ها: آمریکا ، شهر ، خطرناک ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
انشالله کاخ سفید امریکا نابود شود
آخرین اخبار