حمايت همه جانبه از طرح اسد/تاکید بر حل سیاسی بحران

احزاب سیاسی و سازمان ها و هیأت های سوری بر ضرورت پاسخ به طرح پیشنهادی رئیس جمهور سوریه برای حل بحران تاکیدکردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از شبکه سوریه، احزاب سیاسی و سازمان ها و هیأت های سوری بر ضرورت پاسخ به طرح پیشنهادی رئیس جمهور سوریه برای حل بحران تاکیدکردند.

 حزب اراده مردمی اعلام کرد طرح پیشنهادی بشار اسد راه را برای خروج امن از بحران باز می کند. این طرح مبتنی بر گفتگوی ملی فراگیر است که همه گروه های مخالف دخالت خارجی در آن مشارکت خواهند داشت.

این حزب اعلام کرد اجرای این طرح به تهیه یک نقشه کامل از شیوه های اجرای آن نیاز دارد تا بر اساس آن توافقی به دست بیاید تا تعداد هر چه بیشتری از گروه های مخالفان و نظام برای دستیابی به راه نهایی برون رفت از بحران جذب شوند و هر کس گفتگو را رد کند مسئول خون هایی است که در سوریه ریخته می شود.

حزب اداره مردمی تاکید کرد گفتگوهای ملی باید علنی باشد و همه مسائل را بررسی کند و در نهایت این مردم سوریه هستند که تصمیم گیرنده خواهند بود.

از سوی دیگر حزب دموکراتیک طلیعه نیز سخنان بشار اسد را راهنمای فعالیت های ملی به دور از معادلات خارجی و منطقه ای اعم از عربی و صهیونیستی دانست و افزود از همه سوری های شرافتمند و ملی گرا و وطن پرست می خواهیم همه مسائل را کنار بگذارند و از سخنان اسد حمایت کنند تا همه با هم برای سوریه ای با عزت و دارای اراده و تصمیم مستقل همکاری کنیم.

در همین حال حزب سوسیالیست عربی اتحاد نیز اعلام کرد به همه گروه ها و احزاب و سازمان ها برای اجرای طرح اسد همکاری خواهد کرد تا سوریه بر اساس آن قدرت و جایگاه و نقش خود را بازیابد. این حزب در بیانیه ای اعلام کرد سخنان اسد تصویری کامل از اوضاع کنونی سوریه ارائه کرد و برنامه ای کامل باری خروج از بحران پیشنهاد کرد.

حزب اصلاح ملی نیز سخنان اسد را نگاهی استراتژیک و شفاف برای حل بحران سوریه دانست که حقوق و اصول ثابت سوریه را حفظ می کند و از همه سوری ها می خواهد در ساختن وطن مشارکت کنند. این حزب در بیانیه خود از همه گروه های سیاسی خواست با این طرح همکاری کنند.

حزب ملی جوانان نیز از همه گروه های سیاسی سوری در داخل و خارج خواست به طرح اسد پاسخ مثبت دهند.
برچسب ها: اسد ، سوریه ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار