خوزستان/

مجوزاستخدام 90 هزارنفر در وزارت بهداشت و درمان از سوی دولت صادر شد

مدیركل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشكی از صدور مجوز استخدام 90 هزار نفر در وزارت بهداشت در قالب طرح مهر آفرین از سوی دولت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،' مدیركل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشكی در حاشیه همایش منطقه ای پرستاران استانهای خوزستان و كهگیلویه و بویر احمد در آبادان  افزود: استخدام این تعداد نیرو در طول سه سالی متوالی با برگزاری دو آزمون در پایان سال جاری و در ابتدای سال آینده و نیز سال 93 انجام خواهد شد.

وی گفت: با استخدام این تعداد نیرو و اجرایی شدن طرح مهر آفرین، بخش مهمی از نیازها و كمبود نیروی انسانی این وزارتخانه در مراكز درمانی و پایگاه های اورژانس شهری و جاده ای كشور و دانشگاهها مرتفع خواهد شد.

مباركی گفت: صدور چنین مجوزی تاكنون سابقه نداشته و این لطف دولت بوده كه بحمدالله شامل حال وزارت بهداشت شده تا بتوانیم این تعداد نیرو را در تمام نقاط كشور جذب كنیم.

وی در خصوص افزایش حقوق كارمندان وزارت بهداشت و درمان اظهار داشت: حقوق تمام كارمندان وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشكی كه اختلاف داشته اند یكسان سازی شده است.

مدیركل منابع انسانی وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشكی افزود: در طرح ارتقای بهره وری هدف ارتقای كیفیت خدمت به بیماران تلقی می شود و این امر را از طریق كاهش ساعت كار پرستاران دنبال كردیم تا پرستاران بتوانند وقت كاری خود را با انرژی بیشتری برای بیماران بكار گیرند.

وی علت اجرا نشدن طرح ارتقای بهره وری در برخی از استانها را كمبود نیرو و اعتبار اعلام كرد.

مباركی با اشاره به آمارنیروهای شاغل در وزارت بهداشت و درمان گفت: هم اكنون 380 هزار نفر كارمند كه 65 درصد آنها را بانوان تشكیل می دهند در وزارت بهداشت و درمان در سراسر كشور مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: بیش از 600 بیمارستان با 120 هزار تا 130 هزار تخت بیمارستانی در كشور وجود دارد. /ع
برچسب ها: مجوز ، بهداشت ، صادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.