مردم یمن حضور تفنگداران دریایی امریکا در صنعا را محکوم کردند

شهروندان یمنی اعم از فعالان حقوق بشر و قانون‎گذاران ، قویا حضور تفنگداران دریایی امریکا در این کشور را محکوم کرده‎اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ،‌معترضان یمنی همچنین از تبدیل ساختمان هتل شرایتون در صنعا به پایگاهی برای نیروهای امریکایی به شدت انتقاد کرده و آن را همانند اشغال کشور خود از جانب امریکا قلمداد کردند.
به گفته قانون‎گذاران و فعالان حقوق بشر یمن، هرچند که امریکا مدعی است تفنگداران دریایی خود را به منظور حفاظت از دیپلمات‎هایش به صنعا منتقل کرده ولی در اصل این یک بهانه و مقدمه برای تسلط واشنگتن بر اوضاع یمن است.
عبدو احمد یک فعال سیاسی در همین خصوص گفت: « تفنگداران دریایی امریکا قبل از انقلاب وارد کشور شده‎اند و تعداد آن‎ها افزایش یافته است و این دقیقا شبیه شرایطی است که سال‎ها پیش با اشغال جنوب یمن به دست انگلیسی‎ها به وجود آمده بود. حضور پرتعداد تفنگداران امریکایی را فقط می‎توان همانند اشغال توصیف کرد..»
بر اساس این گزارش، سفارت امریکا در صنعا تمامی اتاق‎های هتل شرایتون را اشغال کرده و گفته می‎شود که به ۲۰۰ تن از کارکنان آن مبلغی معادل ۶ ماه حقوق پرداخت شده تا به همکاری خود با هتل پایان دهند.
یک شهروند یمنی در همین خصوص گفت: « ما احساس ناامنی می‎کنیم. هرکسی که به بالای بام منزل خود می‎رود، یک تفنگ دورزن سینه‎اش را هدف می‎گیرد. اگر ما در کشور خود احساس امنیت نکنیم پس کجا می‎توانیم امنیت و آرامش خیال را بیابیم؟»
افزایش فزاینده تسلط امریکا بر منطقه، موجی از تظاهرات گسترده را به خصوص در استان صعده واقع در شمال صنعا، به دنبال داشته است.
تظاهرکنندگان حاضر در این تظاهرات، مخالفت مطلق خود را با هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی یمن اعلام کرده‎اند.
از سوی دیگر، افزایش حملات پهپادهای امریکا در یمن که بیشتر اهداف آنان را غیرنظامیان بی‎گناه تشکیل می‎دهند، از جانب گروه‎های حقوق بشری به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
واشنگتن از پهپادهای خود در کشورهای یمن، پاکستان، افغانستان و سومالی استفاده می‎کند و مدعی است که این هواپیماها فقط تروریست‎ها را هدف قرار می‎دهند.
این درحالی است که حملات پهپادهای امریکایی به تلفات سنگینی در میان غیرنظامیان منجر می‎شود.
به گفته فعالان حقوق بشر، افزایش دخالت‎های امریکا در امور یمن نقض آشکار حاکمیت این کشور واقع در منطقه خاورمیانه است.
عبدالرحمان بارمان یکی از فعالان حقوق بشر یمن در همین خصوص گفت: « اجازه دادن به تفنگداران امریکایی برای نقض حاکمیت یمن، خیانت محسوب می‎شود و کسانی که این امر را مورد تایید قرار می‎دهند باید مجازات شوند.»
برچسب ها: بین الملل ، یمن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار