حزب بعث عراق را نابود کرد

تحلیلگر عراقي عنوان کرد ، حزب بعث حزبی فاشیستی است که بیش از دو میلیون عراقی را کشت و علیه همسایگان خواند جنگ راه انداخت و در نهایت هم کشور را به نابودی کشاند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، تحلیلگر سیاسی در گفتگو با پرس تی وی تاکید کرد حزب بعث صدام عراق را نابود کرد.

انتفاض قنبر درباره فعالیتهای حزب بعث برای تفرقه افکنی در عراق گفت هنوز حزب بعث عراق در برخی از مناطق این کشور نفوذ دارد.

حزب بعث حزبی فاشیستی است که بیش از دو میلیون عراقی را کشت و علیه همسایگان خود جنگ راه انداخت و در نهایت هم کشور را به نابودی کشاند.

گرچه قانون بعثی زدایی در عراق برای جلوگیری از فعالیت دوباره این حزب و بقایای رژیم سابق است اما در عین حال از حقوق اعضای این حزب نیز به شکلی عادلانه دفاع می کند. بنابراین درخواست مخالفان دولت عراق برای لغو این قانون، خواسته ای نامشروع است.

این تحلیلگر عراقی افزود اساسا سیاست غرب و متحدان منطقه ای آنها درباره دولت نوری مالکی دوگانه است. در ابتدا آمریکا و متحدانش به عراق حمله کردند تا صدام سقوط کند اما بعدا خود آمریکا عراق را اشغال کرد.

در ادامه این گزارش دیگر فعال عراقی از جنبش ضد اشغال عراق در گفتگو با پرس تی وی تاکید کرد باید بعثیهایی که علیه مردم عراق جنایت کرده اند مجازات شوند.

صباح جواد درباره تلاش حزب بعث برای بازگشت به صحنه سیاسی عراق گفت اساسا آنچه که در نهایت به اشغال عراق منجر شود رفتار حزب بعث بود. به نظر من دولت عراق نباید در اجرای قانون بعثی زدایی مسامهه کند و برخی از شخصیتهای سرشناس بعثی را در ساختار قدرت راه دهد. اساسا کسانی که علیه مردم عراق مرتکب جنایت شده اند باید محاکمه و مجازات شوند.
برچسب ها: حزب بعث ، عراق ، صدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار