مشهد/

ديدار مديركل ورزش و جوانان خراسان رضوي با سرپرست فدراسیون ورزش باستانی و زورخانه ای کشور

در ديدار مديركل ورزش و جوانان خراسان رضوي با سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای کشور بر ايجاد گود زورخانه در دانشگاه ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد دكتر سيدعلي اكبر هاشمي جواهري گفت: استان خراسان مهد كشتي پهلواني كشور است و نه تنها در كشور بلكه در دنيا حرف هاي زيادي براي گفتن دارد.

وي افزود: آنچه ورزش پهلواني و زورخانه اي را در استان شاخص كرده است وجود همدلي ميان ورزشكاران و پهلوانان اين رشته است.

هاشمي جواهري با تاكيد بر اينكه لازمه ارتقای اين ورزش در استان ورود زورخانه به دانشگاه است، اظهار داشت: ورود اين ورزش در دانشگاه ها موجب رشد اخلاق و معنويت در محيط علم و دانش و از طرفي موجب توجه محيط علمي به اين ورزش و ارتقاء فني آن خواهد شد.

وي افزود: با همكاري شهرداري امیدواریم زماني فرا برسد كه در هر محله اي در مشهد يك گود زورخانه وجود داشته باشد.

طالقاني سرپرست فدراسيون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای نيز در اين جلسه گفت: ورزش پهلواني در استان خراسان از سبقه خيلي زيادي برخوردار است و به لطف خدا بزرگان و پهلوانان زيادي را تحويل جامعه داده است.

وي افزود: بايد براي زنده مانده ورزش پهلواني، اين ورزش به خانواده ها وارد شود كه لازمه آن توجه به سنين پايه است.

طالقاني توجه به كشتي پهلوانك ها را يكي از روش هاي حساس سازي خانواده ها به اين ورزش دانست و گفت: به زودي اين مسابقات در كشور دوباره آغاز خواهد شد تا بتوان با توجه به سنين پايه روح تازه اي را در اين ورزش دميد.

وي از مديركل ورزش و جوانان خراسان رضوي خواست با ايجاد فضايي مناسب در زورخانه هاي استان روزانه ساعتي را براي تمرين كشتي پهلواني در اختيار علاقه مندان قرار گيرد./ع

یوسف زاده

 

برچسب ها: دیدار ، مدیران ، یکدیگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.