کوثري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ايران نيازي به اورانيوم غني‌نشده سوريه ندارد/ تلاش غرب براي تحت‌فشار قرار دادن ايران و سوريه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه ایران نیازی به اورانیوم غنی‌نشده ندارد درباره علت انتشار اخباري خلاف واقع دراينباره گفت: معمولا در آستانه مذاکرات 1+5 از این مطالب مطرح می‌شود تا به شکلی ایران را تحت فشار بگذارند.

اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ درباره ادعای برخی رسانه‌های‌ غربی مبنی بر اینکه «احتمال انتقال 50 تن اورانیوم سوریه به ایران وجود دارد» اظهار داشت: ایران نیازی به اورانیوم غنی‌نشده ندارد، چرا که خود معادن اورانيم در اختیار دارد و سايت‌هاي هسته‌اي در  جهت غنی‌سازي اورانیوم در حال انجام فعاليت هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تاکيد کرد: البته انتقال اورانیوم غنی‌نشده خلاف معاهدات نیست، همچنين تمام فعالیت‌های سایت‌های هسته‌ای دقیقا از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمي در حال رصد است.

وی درباره علت اينگونه جوسازي‌هاي رسانه‌اي، عنوان کرد: معمولا در آستانه مذاکرات 1+5  از این مطالب مطرح می‌شود تا به شکلی ایران را تحت فشار بگذارند.

کوثري افزود:‌ از ديگر دلايل اين فضاسازي‌‌ها، شکست دخالت‌هاي غرب در سوریه است؛ وقتي غربي‌ها در موضوع سوريه خود را ناتوان دیدند، در تلاشند وانمود کنند ایران و سوریه در حال انجام همکاري‌هاي هسته‌اي هستند تا بدین وسیله این دو کشور را تحت فشار قرار دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار